Cume eliminà e macchie di limone da a pelle
Cuntenutu
- 1. Lavate a pelle cù acqua è sapone
- 2. Applica una cumpressa fredda
- 3. Applica a crema solare à a pelle
- 4. Applica un unguentu riparatore
- 5. Evite u sole
- Cosa da fà per e macchie più vechje
- Quandu hè necessariu andà à u duttore
- Perchè u limone macchia a pelle
- Cumu prevene u limone da macchie
Quandu avete messu u suchju di limonu nantu à a vostra pelle è pocu dopu espone a regione à u sole, senza lavà, hè assai pussibule chì apparissi macchie scure. Queste macchie sò cunnisciute cum'è fitophotomelanosi, o fitophotodermatite, è accadenu per via di a reazzione di a vitamina C è l'acidu citricu cù i raggi UV di u sole, chì causanu una leggera infiammazione di u situ.
Cum'è cù u limone, sti lochi ponu cumparisce ancu quandu sò esposti à u sole dopu avè entratu in cuntattu cù u suchju d'altri agrumi, è ancu altri cibi maculanti, cum'è u prezzemulu, u sedaru o a carota.
Hè sempre megliu per evità di piglià macchie nantu à a vostra pelle lavendu a zona currettamente prima di espone si à u sole. Tuttavia, quandu e macchie sò dighjà presenti, fà u trattamentu in casa durante i primi ghjorni pò esse abbastanza per impedisce chì e macchie diventinu permanente. Per fà cusì, devi:
1. Lavate a pelle cù acqua è sapone
Questu hè u primu passu è serve per eliminà u suchju chì hè nantu à a pelle, impediscendulu di cuntinuà à irrità a pelle. Duvete aduprà acqua fredda è evità di lavà cun acqua calda, perchè pò aggravà l'infiammazione. Hè ancu impurtante di lavà cun sapone, facendu movimenti delicati, per assicurà chì tutte e tracce di u suchju sianu rimosse.
2. Applica una cumpressa fredda
Mette una cumpressa fredda nantu à a vostra pelle hè un bonu modu per riduce l'infiammazione in pochi minuti è calmà a macchia. L'ideale hè di aduprà una cumpressa inumidita cù acqua ghiacciata, ma pudete ancu inumidisce a cumpressa cun tè di camomilla ghiacciata, per esempiu, chì hà eccellenti proprietà calmanti.
3. Applica a crema solare à a pelle
In più di a cumpressa, hè ancu impurtante di applicà una crema solare nantu à a pelle per impedisce à i raggi UV di cuntinuà à brusgià a zona è peghju l'infiammazione. L'ideale hè di aduprà un fattore di prutezzione elevatu (SPF) cum'è 30 o 50.
Stu passu, in più di prevene chì a tacca aggravessi, impedisce ancu chì e brusgie più gravi apparischinu nantu à u puntu.
4. Applica un unguentu riparatore
Unguenti chì aiutanu à riparà a pelle, cum'è l'ipoglicani o u bepantol, per esempiu, ponu ancu esse applicati à a pelle dopu chì l'infiammazione hè calata, postu chì permettenu à a pelle di guarisce è impediscenu l'apparizione di difetti più definiti.
Questi unguenti ponu esse applicati 2 à 3 volte à ghjornu.
5. Evite u sole
Evità l'esposizione à u sole da a macchia deve esse ancu una cura di basa, postu chì i raggi UV, ancu senza u suchju, ponu cuntinuà à irrità a pelle. Dunque, hè cunsigliatu di copre a pelle quandu hè necessariu esce à u sole, per almenu 1 mese.
Cosa da fà per e macchie più vechje
In u casu di e macchie di limone chì sò presenti nantu à a pelle dapoi parechji ghjorni o mesi, stu trattamentu pò aiutà solu à rende a tinta un pocu più chjara, postu chì riduce ogni infiammazione pussibile in situ.
Tuttavia, per eliminà cumpletamente a tinta, hè megliu cunsultà un dermatologu per inizià un trattamentu più specificu, chì pò include l'usu di sbiancamentu o ancu di luce pulsata, per esempiu. Vede chì trattamenti sò i più aduprati per eliminà e macchie di a pelle.
Quandu hè necessariu andà à u duttore
Ancu se a tinta di limone pò spessu esse curata in casa, ci sò ancu situazioni induve hè necessariu andà à u duttore per inizià un trattamentu più adattu. Alcuni segni chì ponu suggerisce chì hè indicatu per andà à u duttore sò:
- Vampiche;
- Rossu chì s'aggrava cù u tempu;
- Dolore assai intensu o brusgiatura in u locu;
- Macchia chì richiede più di 1 mese per sbarazzà.
In queste situazioni, in più di u trattamentu indicatu in casa, u duttore pò ancu prescrive l'usu di unguenti cù corticosteroidi o ancu qualchì trattamentu esteticu per sbiancà a pelle.
Perchè u limone macchia a pelle
U limone pò maculà a pelle è causà segni scuri perchè hà sustanzi, cum'è a vitamina C, l'acidu citricu o u bergaptene, chì quand'elli fermanu nantu à a pelle esposta à u sole, assorbiscenu i raggi UV è finiscenu per brusgià è infiammà a pelle. Questa pò accade ancu quandu a persona ùn hè micca direttamente à u sole, ma sottu à l'umbrella aduprendu u limone in una bevanda o in un alimentu, per esempiu.
L'agrumi cum'è u limone, l'aranciu è u mandarinu ponu causà brusgiature di a pelle quandu a persona entra in cuntattu direttu cù u fruttu è dopu a pelle hè esposta à u sole. In questu casu, appena a persona si capisce chì a pelle hè brusgiata è brusgiata, deve lavà u locu è seguità tutte e linee guida indicate prima.
Cumu prevene u limone da macchie
Per prevene u limone da brusgià o macchiate a vostra pelle, duvete lavà a pelle cù sapone è acqua subitu dopu adupratu u limone è esse attenti à ùn taglià o spremere quellu fruttu quandu site fora.