Chì hè a fotofobia è cumu trattà
Cuntenutu
A fotofobia hè a sensibilità aumentata à a luce o à a chiarezza, chì provoca una avversione o un sensu di cunfortu in l'ochji in queste situazioni è provoca sintomi cum'è difficoltà à apre o tene l'ochji aperti in un ambiente luminosu.
Cusì, a persona cù fotofobia soffre di una intolleranza à u stimulu luminosu, chì pò esse causata da malatie oculari, cum'è difetti di nascita o infiammazione oculare, o da malatie sistemiche, cum'è l'albinismu o a meningite, per esempiu. Inoltre, a fotofobia pò esse facilitata in alcune situazioni, cume l'usu eccessivu di lenti di cuntattu o durante a recuperazione da a chirurgia oculare.
A fotofobia pò esse guarita, è u so trattamentu hè direttu da u duttore per a so causa. Tuttavia, sta causa ùn pò spessu esse eliminata, è si raccomanda di seguità qualchi suggerimenti per riduce l'effetti di sta sensibilità ogni ghjornu, cume portà occhiali da sole o cù lenti fotocromatiche.
Cause principali
L'ochji cercanu sempre di prutegge si da a luce, chì quandu eccessiva pò esse fastidiosa. Tuttavia, in fotofobia ci hè una reazione più esagerata, è u risicu pò esse aumentatu in e situazioni seguenti:
- Malatie congenite di a retina, cum'è assenza di pigmenti in u fondu di l'ochju, assenza di iris o albinismu;
- Ochji di culore chjaru, cum'è turchinu o verde, chì anu a capacità minima di assorbe i pigmenti;
- Malatie di l'ochji, cum'è cataratta, glaucoma o uveite;
- Lesioni oculari, causate da infezioni, allergie o ferite;
- Astigmatismu, situazione in cui a cornea cambia di forma;
- Cambiamenti neurologichi, cume migraine o crisi.
- Malatie sistemiche, micca direttamente ligate à l'ochji, cum'è malatie reumatologiche, meningite, rabbia, botulismu o avvelenamentu à mercuriu, per esempiu;
- Usu eccessivu di lenti à cuntattu;
- Dopu a chirurgia oculare, cume a cataratta o a chirurgia refrattiva.
Inoltre, l'usu di qualchi medicamentu, cum'è fenilefrina, furosemide o scopolamina, o droghe illecite, cume anfetamine o cocaina, per esempiu, pò ancu aumentà a sensibilità à a luce è causà fotofobia.
Sintomi cumuni
A fotofobia hè carattarizata da aversione o da una sensibilità aumentata à a luce, è quandu esagerata indica un cambiamentu di visione, è pò esse accumpagnata da altri segni è sintomi, cum'è rossu, bruciore o prurito in l'ochji.
Inoltre, secondu u tipu d'alterazione chì provoca a fotofobia, hè pussibile avè dolore à l'ochji, diminuzione di a capacità visuale o ancu manifestazioni in altre parte di u corpu, cum'è febbre, debolezza o dolore articulare, per esempiu.
Cusì, in presenza di fotofobia improvvisa, intensa o ripetitiva, hè impurtante vede un oculistu per valutà e cundizioni di a visione è di l'ochji, per truvà a causa è indicà u trattamentu adattatu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Per trattà a fotofobia, hè necessariu identificà è curà a so causa, dopu a valutazione medica, pò esse necessariu operà una cataratta, una visione curretta per l'astigmatismu o aduprà droghe per prevene a migraña, per esempiu.
Inoltre, alcuni consiglii chì devenu esse seguiti per alleviare i sintomi di fotofobia sò:
- Aduprate lenti fotocromatiche, chì si adattanu à a luminosità di l'ambiente;
- Purtate occhiali da sole in ambienti luminosi, cù prutezzione UV per prevene danni à l'ochji;
- Preferite l'occhiali di prescrizione cù lenti polarizati, chì offrenu una prutezzione in più contr'à i riflessi di luce causati da superfici riflettenti, cum'è l'acqua, per esempiu;
- In ambienti assulanati, portanu cappelli cù u bordu largu è preferiscenu stà sottu à l'umbrella;
Inoltre, hè cunsigliatu di fà valutazioni annuali cum'è oftalmologu, per monitorà a salute di l'ochji è rilevà cambiamenti u più prestu pussibule.