Chì hè a frequenza cardiaca normale, alta o bassa
Cuntenutu
A frequenza cardiaca indica u numeru di volte chì u core batte per minutu è u so valore normale, in adulti, varieghja trà 60 è 100 battiti per minutu in riposu. Tuttavia, a frequenza cunsiderata nurmale tende à varià secondu certi fattori, cume l'età, u livellu di attività fisica o a presenza di malatie cardiache.
A frequenza cardiaca ideale, à u riposu, secondu l'età hè:
- Finu à 2 anni: 120 à 140 bpm,
- Trà 8 anni è 17 anni: Da 80 à 100 bpm,
- Adultu sedentariu: 70 à 80 bpm,
- Adultu chì faci attività fisica è anziani: Da 50 à 60 bpm.
U battitu di u core hè un indicatore impurtante di u statu di salute, ma fighjate à altri parametri chì ponu indicà quantu stai bè: Cumu sapè se sò in bona salute.
Se vulete sapè se a vostra frequenza cardiaca hè normale, inserite i dati in a nostra calculatrice:
Cumu diminuite a frequenza cardiaca
Se a vostra frequenza cardiaca hè troppu alta, è sperimentate un core di corsa, ciò chì pudete fà per pruvà à normalizà i battiti di u core hè:
- Stand è squat un pocu mentre sustene e mani nantu à e so gambe è tossu duru 5 volte di fila;
- Pigliate un soffiu prufondu è lasciate esce lentamente per a bocca, cum'è se soffiassi cù dolcezza una candela;
- Conta falà da 20 à zeru, pruvendu à calmassi.
Cusì, i battiti di u core devenu diminuisce un pocu, ma se avete rimarcatu chì sta tachicardia, cum'è chjamata, accade spessu, hè necessariu andà à u duttore per verificà ciò chì pò esse causante di sta crescita è se hè necessariu fà qualsiasi trattamentu .
Ma quandu una persona misura a so frequenza cardiaca à u riposu è pensa chì puderia esse più bassa, u megliu modu per nurmalizà hè di fà attività fisica di modu regulare. Pò esse camminate, correndu, corsi di aerobica in acqua o qualsiasi altra attività chì porta à u condizionamentu fisicu.
Chì hè a frequenza cardiaca massima per furmà
A frequenza cardiaca massima varieghja secondu l'età è u tippu d'attività chì a persona faci ogni ghjornu, ma pò esse verificata eseguendu u calculu matematicu seguente: 220 minus età (per l'omi) è 226 minus età (per e donne).
Un ghjovanu adultu pò avè una frequenza cardiaca massima di 90 è un atleta pò avè una frequenza cardiaca massima di 55, è questu hè ancu ligatu à a forma fisica. L'impurtante hè di sapè chì a frequenza cardiaca massima di una persona pò esse differente da l'altra è questu ùn pò micca riprisentà alcun prublema di salute, ma di forma fisica.
Per perde u pesu è, in listessu tempu, brusgià grassu duvete furmà in un intervallu di 60-75% di a frequenza cardiaca massima, chì varieghja secondu u sessu è l'età. Vede quale hè a vostra frequenza cardiaca ideale per brusgià grassu è perde pesu.