Hè troppu tardi per piglià a vacca di grippa ?
Cuntenutu
Se avete lettu a nutizia ultimamente, sapete probabilmente chì a ceppa di influenza di questu annu hè a peghju in quasi una decina d'anni. Da u 1u d'ottobre à u 20 di ghjennaghju, ci sò state 11 965 ospedalizazioni cunnesse à l'influenza cunfirmate da laboratori, secondu i Centri per u Cuntrollu di e Malatie (CDC). È a stagione di a grippa ùn hà mancu fattu piccu: u CDC dice chì accadrà in a prossima settimana più o menu. Sè vo site preoccupatu per e vostre probabilità di chjappà cù a gripe, a megliu cosa chì pudete fà hè di fà a vacca di grippa. (Connessu: Una persona sana pò mori da a gripe?)
ICYDK, l'influenza A (H3N2), una di e ceppi principali di l'influenza quist'annu, hè a causa di a maiò parte di l'uspitalisazioni, i morti è e malatie chì avete intesu parlà. Questa ceppa hè cusì pessima per via di a so strana abilità di ingannà u sistema immunitariu umanu più veloce di a maggior parte di l'altri ceppi di virus. "I virus di l'influenza mutanu continuamente, ma u virus H3N2 u face più prestu chè a maiò parte di i pruduttori di vaccini pò seguità", dice Julie Mangino, M.D., prufessore di malatie infettive in u Centru Medicu Wexner di l'Università Statale di l'Ohio. A bona nutizia ? U vaccinu di quist'annu prutege contra sta ceppa.
Ci hè ancu trè altri virus di a grippa in giru: un altru ceppu di l'influenza A è duie ceppi di l'influenza B. A vaccinazione prutegge ancu contro sti - è ùn hè micca troppu tardi per piglià lu. "Semu vicinu à u piccu di a stagione, dunque ottene unu avà serebbe sempre tremendamente benefiziu", dice u duttore Mangino. Ma ùn aspettate più - ci vole un pocu di tempu à u vostru corpu per custruisce l'immunità dopu a vaccinazione. "A stagione di l'influenza cumencia à calà à a fine di marzu, ma vedemu sempre i casi finu à maghju", dice.
Avete avutu a gripe? Ùn site micca alluntanatu postu chì pudete ancu piglià un ceppu diversu. (Iè, pudete piglià a gripe duie volte in una stagione.) In più, "alcuni pò pensà chì anu avutu a gripe, ma hè pussibule chì i sintomi in realtà eranu da u friddu cumuni, sinusite, o qualchì altra malatia respiratorja. Allora a vacuna. vale sicuramente a pena d'avè, soprattuttu s'ellu ùn hè statu diagnosticatu ufficialmente ", dice u duttore Mangino.
Sì avete avutu sintomi simili à a gripe (in particulare una frebba, un nasu curcu, una tosse o un dolore di corpu), ùn lasciate micca a casa. E persone anziane, e donne incinte, è quelli cù malatie di u cori o di i pulmoni sò in altu risicu per cuntrarà l'influenza, u Dr.Mangino dice, è deve esse trattatu cù farmaci antivirali appena cumincianu à vede sintomi.