Autore: Roger Morrison
Data Di Creazione: 1 Sittembre 2021
Aghjurnamentu Di Data: 20 Ghjugnu 2024
Anonim
Seminario Pazienti-Medici Mielodisplasie 29 ottobre 2021
Video: Seminario Pazienti-Medici Mielodisplasie 29 ottobre 2021

Cuntenutu

E piastrine sò picculi frammenti cellulari derivati ​​da una cellula prodotta da a medula ossea, u megacariocitu. U prucessu di produzzione di megacariociti da u midollo osseu è a frammentazione in piastrine dura circa 10 ghjorni è hè regolatu da l'hormone trombopoietina, chì hè prodotta da u fegatu è da i reni.

E piastrine anu un rolu essenziale in u prucessu di furmazione di u plug di piastrine, essenziali per prevene un sanguinamentu maiò, dunque hè impurtante chì a quantità di piastrine chì circuli in u corpu sia in i valori di riferenza normali.

Sanguine di sangue in u quale e piastrine ponu esse viste in primu locu

Funzioni principali

E piastrine sò essenziali per u prucessu di furmazione di u tappettu di piastrine durante a risposta normale à a ferita vascolare. In assenza di piastrine, parechje fughe spuntanee di sangue ponu accade in piccule navi, chì ponu compromettere u statu di salute di a persona.


A funzione piastrinica pò esse classificata in trè tappe principali, chì sò l'aderenza, l'aggregazione è a liberazione è chì sò mediate da fattori liberati da e piastrine durante u prucessu, è ancu da altri fattori produtti da u sangue è u corpu. Quandu ci hè una ferita, e piastrine sò immobilizate à u situ di a ferita per prevene un eccessu di sangu.

À u situ di u preghjudiziu, ci hè una interazzione specifica trà a piastrina è u muru cellulare, u prucessu di adesione, è l'interazione trà a piastrina è a piastrina (prucessu d'agregazione), chì sò mediate da u fattu chì Von Willebrand pò esse truvatu in e piastrine. Oltre à a liberazione di u fattore Von Willebrand, ci hè a produzzione è l'attività di altri fattori è proteine ​​relative à u prucessu di coagulazione di u sangue.

U fattore Von Willebrand presente in e piastrine hè di solitu assuciatu à u fattore VIII di coagulazione, chì hè impurtante per l'attivazione di u fattore X è a continuazione di a cascata di coagulazione, resultendu in a produzzione di fibrina, chì currisponde à u tappu emostaticu secundariu.


Valori di riferenza

Affinchì a cascata di coagulazione è u prucessu di furmazione di u plug di piastrine si facinu currettamente, a quantità di piastrine in u sangue deve esse trà 150.000 è 450.000 / mm³ di sangue. Tuttavia, ci sò alcune situazioni chì ponu fà diminuire o aumentà a quantità di piastrine in u sangue.

A trombocitosi, chì currisponde à una crescita di a quantità di piastrine, di solitu ùn genera sintomi, essendu percepita per mezu di e prestazioni di u conte di sangue. L'aumentu di u numeru di piastrine hè di solitu in leia cù cambiamenti in a midula ossea, malatie mieloproliferative, anemie emolitiche è dopu procedure chirurgiche, per esempiu, postu chì ci hè un tentativu da u corpu di prevene un sanguinamentu maiò. Amparate nantu à altre cause di crescita di piastrine.

A trombocitopenia hè caratterizata da una diminuzione di a quantità di piastrine chì pò esse dovuta à malatie autoimmune, malatie infettive, carenza nutrizionale di ferru, acidu folicu o vitamina B12 è prublemi relativi à prublemi in a milza, per esempiu. A diminuzione di a quantità di piastrine pò esse rimarcata da alcuni sintomi, cum'è a presenza di sanguinamentu in u nasu è di e gengive, l'aumentu di u flussu menstruale, a presenza di macchie viole nantu à a pelle è a presenza di sangue in l'urina, per esempiu. Amparate tuttu nantu à a trombocitopenia.


Cumu aumentà e piastrine

Una di l'alternative pussibule per aumentà a produzzione di piastrine hè per mezu di a sostituzione ormonale di a trombopoietina, postu chì questu ormone hè incaricatu di stimulà a produzzione di sti frammenti cellulari. Tuttavia, questu ormone ùn hè micca dispunibile per l'usu clinicu, tuttavia ci sò droghe chì imitanu a funzione di questu ormone, pudendu aumentà a produzzione di piastrine circa 6 ghjorni dopu l'iniziu di u trattamentu, cume Romiplostim è Eltrombopag, chì devenu esse aduprati in cunfurmità cù i cunsiglii medichi.

L'usu di medicazione, tuttavia, hè cunsigliatu solu dopu avè identificatu a causa di a diminuzione di e piastrine, è pò esse necessariu di rimuovere a milza, l'usu di corticosteroidi, antibiotici, filtrazione di sangue o ancu trasfusione di piastrine. Hè ancu impurtante di avè una dieta adeguata è equilibrata, ricca di cereali, frutti, ligumi, verdi è carni magre per aiutà in u prucessu di furmazione di cellule sanguigne è favurisce a ripresa di u corpu.

Quandu a donazione di piastrine hè indicata

A donazione di piastrine pò esse fatta da chiunque pesa più di 50 kg è sia in bona salute è hà per scopu di aiutà à a recuperazione di a persona sottoposta à trattamentu per a leucemia o altri tippi di cancru, e persone sottoposte à trapianto di midollo osseu è chirurgie cardiache, per esempiu.

A donazione di piastrine pò esse fatta senza alcun dannu per u donatore, postu chì a sostituzione di e piastrine da l'organisimu dura circa 48 ore, è hè fatta da a raccolta di sangue interu da u donatore chì passa immediatamente per un prucessu di centrifugazione, à chì ci hè un separazione di constituenti di sangue. Durante u prucessu di centrifugazione, e piastrine sò separate in un saccu di raccolta speciale, mentre l'altri cumpunenti di sangue tornanu à u sangue di u donatore.

U prucessu dura circa 90 minuti è a soluzione anticoagulante hè aduprata per tuttu u prucessu per prevene coaguli è priservà e cellule sanguine. A donazione di piastrine hè permessa solu per e donne chì ùn sò mai state incinte è per e persone chì ùn anu micca adupratu aspirina, acidu acetilsalicilicu o antiinflamatori non ormonali in i 3 ghjorni prima di a donazione.

Articuli Novi

Cumu evità u surriscaldamentu durante l'eserciziu

Cumu evità u surriscaldamentu durante l'eserciziu

ì ite e ercitendu per tempu caldu o in una pale tra vapore, ite più à ri icu di urri caldamentu. Amparate cumu u calore affetta u vo tru corpu, è uttenite cun iglii per tà fr...
Insulina Glulisina (origine rDNA) Iniezione

Insulina Glulisina (origine rDNA) Iniezione

L'in ulina gluli ina hè aduprata per trattà u diabete di tipu 1 (cundizione induve u corpu ùn face micca in ulina è dunque ùn pò micca cuntrullà a quantità ...