Sistema musculare: classificazione è tippi di musculi
Cuntenutu
- Classificazione di i musculi
- Tipi di musculu
- 1. Musculu cardiacu
- 2. Musculu lisciu
- 3. Musculu scheletricu
U sistema musculare currisponde à l'inseme di i musculi prisenti in u corpu chì permettenu di fà i muvimenti, è guarantiscenu a postura, a stabilizazione è u sustegnu di u corpu. I musculi sò furmati da un inseme di fibre musculari, e miofibrille, chì sò urganizate in fasci è circundati da tissuti.
I musculi sò capaci di fà u muvimentu di cuntrazzione è di rilassamentu è questu hè ciò chì favurisce a prestazione di i muvimenti quotidiani, cume camminà, correre, saltà, seduti, in più di altri chì sò essenziali per u funziunamentu currettu di u corpu, cume circuleghja u sangue, respira è eseguisce a digestione.
Classificazione di i musculi
I musculi ponu esse classificati didatticamente secondu a so struttura, funzione è caratteristiche di cuntrazione. Sicondu e so caratteristiche di cuntrazione, i musculi ponu esse:
- Vuluntarii, quandu a so cuntrazione hè coordinata da u sistema nervosu, chì hè influenzatu da u desideriu di a persona;
- Involuntariu, induve a cuntrazione è u rilassamentu di u musculu ùn dipende micca da a vulintà di a persona, accadendu di modu regulare, cum'è in u casu di u musculu cardiacu è di u musculu prisente in l'intestinu chì permette movimenti peristaltici, per esempiu.
Sicondu a so funzione, ponu esse classificati in:
- Agonisti, chì cuntrattenu cù l'ughjettivu di generà muvimentu;
- Sinergisti, chì si cuntrattanu in a listessa direzzione cum'è l'agonisti, aiutendu à pruduce u muvimentu;
- Antagonisti, chì sò opposti à u muvimentu desideratu, vale à dì, mentre i musculi agonisti generanu u muvimentu di cuntrazione, l'antagonisti prumove u rilassamentu è l'allungamentu graduale di u musculu, permettendu chì u muvimentu accada in modu coordinatu.
Inoltre, secondu e caratteristiche strutturali, i musculi ponu esse classificati cum'è lisci, scheletrici è cardiaci. Questi musculi agiscenu direttamente cunnessi cù u sistema nervosu per permettere à u muvimentu di accadere in una manera curretta è coordinata.
Tipi di musculu
Sicondu a struttura, u tissutu musculare pò esse classificatu in trè tippi diffirenti:
1. Musculu cardiacu
U musculu cardiacu, chjamatu ancu miocardiu, hè u musculu chì copre u core è permette i muvimenti di questu organu, favurendu u trasportu di sangue è ossigenu in altri organi è tessuti di u corpu, mantenendu u funziunamentu currettu di u corpu.
Stu musculu hè classificatu cum'è involuntariu, perchè a so funzione hè svolta indipende u desideriu di a persona. Inoltre, hà striazioni, chì ponu ancu esse chjamate striatum cardiacu, è cunsiste in cellule allungate è ramificate chì si contraenu vigorosamente è ritmicamente.
2. Musculu lisciu
Stu tipu di musculu hà una cuntrazzione involuntaria è lenta è si pò truvà in u muru di l'organi cavi cum'è u sistema digestivu, a vejiga è l'arteria, per esempiu. A diversità di u musculu cardiacu, stu musculu ùn hà micca strisce è, dunque, hè chjamatu lisciu.
3. Musculu scheletricu
U musculu scheletricu hè ancu un tipu di musculu striatu, quantunque à u cuntrariu di l'altri tippi di musculi, hà una cuntrazzione vuluntaria, vale à dì per u muvimentu, a persona deve dà stu signale per chì u musculu si contrai. Stu tipu di musculu hè attaccatu à l'osse attraversu i tendini, permettendu u muvimentu di i musculi di u bracciu, di e gambe è di e mani, per esempiu.