Gastrectomia verticale: chì hè, vantaghji è recuperu
Cuntenutu
Gastrectomia verticale, chjamata ancu manica o gastrectomia di manica, hè un tipu di chirurgia bariatrica chì si face cù u scopu di trattà l'obesità morbosa, consistente in a rimozione di a parte sinistra di u stomacu, chì provoca una diminuzione di a capacità di u stomacu di conservà l'alimentu. Cusì, sta chirurgia pò purtà à una perdita finu à u 40% di u pesu iniziale.
Questa chirurgia hè indicata per u trattamentu di l'obesità quandu l'usu di altre forme più naturali ùn hà micca pruduttu risultati ancu dopu à 2 anni o quandu a persona hà digià un BMI superiore à 50 kg / m². Inoltre, si pò ancu fà in pazienti cù un IMC di 35 kg / m² ma chì anu ancu diabete cardiacu, respiratoriu o decompensatu, per esempiu.
Vede quandu a chirurgia bariatrica hè indicata cum'è una forma di trattamentu.
Cumu hè fatta a cirurgia
A gastrectomia verticale per a perdita di pesu hè una cirurgia realizata sottu anestesia generale è dura, in media, 2 ore. Tuttavia, hè cumunu chì a persona sia ammessa à l'uspidale per almenu 3 ghjorni.
Generalmente, sta chirurgia hè eseguita per videolaparoscopia, in cui sò fatti picculi fori in l'addome, attraversu i quali tubi è strumenti sò inseriti per fà picculi tagli in u stomacu, senza avè da fà un grande tagliu in a pelle.
Durante a chirurgia, u duttore face un tagliu verticale, tagliendu a parte sinistra di u stomacu è lascendu l'organu in forma di tubu o manica, simile à una banana. In questa cirurgia finu à u 85% di u stomacu hè eliminatu, rende più chjucu è pruvucendu a persona à manghjà menu.
Principali vantaghji
I vantaghji principali di a gastrectomia verticale nantu à altri tippi di chirurgia bariatrica sò:
- Ingerisce trà 50 à 150 ml di cibu, invece di 1 L, chì hè u mudellu abituale prima di a chirurgia;
- A perdita di pesu più grande di quella ottenuta cù a banda gastrica regolabile, senza necessità di regolazioni di banda;
- Trasfurmà a gastrectomia in bypass gastricu, se ne necessariu;
- L'intestinu ùn cambia, cù l'assorbimentu nurmale di nutrienti impurtanti chì si verificanu.
Hè sempre una chirurgia tecnicamente più simplice di a bypass gastricu, permettendu a perdita di pesu annantu à parechji anni è cun menu risicu di cumplicazioni.
Tuttavia, malgradu tutti l'vantaghji, ferma una tecnica assai aggressiva per l'organisimu è senza a pussibilità di esse riversata, à u cuntrariu di altre forme di chirurgia più simplice, cum'è u piazzamentu di una banda gastrica o di un pallone.
Possibili risichi
A gastrectomia verticale pò causà nausea, vomitu è ardori di stomacu. Tuttavia, e complicazioni più gravi di sta chirurgia includenu l'apparizione di una fistula, chì hè una cunnessione anormale trà u stomacu è a cavità addominale, è chì pò aumentà a probabilità di infezioni. In quessi casi, più chirurgia pò esse necessaria.
Cumu hè a recuperazione
U recuperu da a chirurgia pò piglià da 6 mesi à 1 annu, cù una perdita di pesu graduale è, cù a necessità di fà cambiamenti di stile di vita.
Dunque, a persona chì hà avutu una gastrectomia deve seguità e linee guida:
- Dieta indicatu da u nutrizziunistu. Vede cumu duverebbe sembrà l'alimentu dopu a chirurgia bariatrica.
- Pigliate un antiemetic cum'è Omeprazole, prescrittu da u duttore, prima di pranzi per prutege u stomacu;
- Pigliate antidolorifici per via orale, cum'è Paracetamol o Tramadol, cum'è urdinatu da u duttore, sè avete dolore;
- Inizià a pratica di l'attività fisica ligera dopu à 1 o 2 mesi, secondu a valutazione di u duttore;
- Vistimentu à u postu di salute una settimana dopu a cirurgia.
Tutte queste precauzioni devenu esse effettuate per chì a recuperazione sia menu dolorosa è più rapida. Vede e linee guida più specifiche nantu à ciò chì si deve fà in u periodu postoperatoriu di chirurgia bariatrica.