Ghiandole di Skene: chì sò è cumu trattalli quandu si accendenu
Cuntenutu
E ghiandole di Skene sò situate à u latu di l'uretra di a donna, vicinu à l'entrata di a vagina è sò responsabili di rilasciare un liquidu biancastru o trasparente chì raprisenta l'ejaculazione femminile durante u cuntattu intimu. U sviluppu di e glàndule di Skene pò varià trà e donne, cusì chì in certe donne pò esse più difficiule di stimulà quella glàndula.
In certi casi, quandu a glàndula Skene diventa bluccata, u fluidu si pò accumulà in ellu, causendu infiammazione è pruvucendu un quistu chì pò esse trattatu cù farmaci antiinflamatori o chirurgia, per esempiu.
Per chì sò e glàndule
A glàndula Skene hè rispunsevule per a produzzione è a liberazione di un liquidu viscuosu incolore o biancastru attraversu l'uretra durante u cuntattu intimu quandu e glutine sò stimulate, dendu à l'ejaculazione femminile.
U fluidu ejaculatu ùn hè micca ligatu à a lubrificazione vaginale, perchè a lubrificazione si verifica prima di l'orgasimu è hè prodotta da e ghiandole Bartholin, mentre l'ejaculazione si face à u climax di u cuntattu intimu è u liquidu hè liberatu attraversu u canale uretrale.
Amparate più nantu à a lubrificazione prodotta da a glàndula Bartholin.
Principali sintomi di inflammazioni
Inflammazione di a glàndula Skene pò accade per via di una ostruzione di i canali di a glàndula, chì face chì u fluidu s'accumule invece di esse liberatu è forma una cisti, chì provoca sintomi cum'è:
- Dolore constante o quandu urinate;
- Gonfiore di a regione intima;
- Presenza di un picculu nulu vicinu à l'uretra.
In a maiò parte di i casi, a cista di a glàndula Skene hè più chjuca di 1 cm è, dunque, produce pochi sintomi. Tuttavia, quandu cresce assai pò generà i sintomi indicati è ancu ostruisce l'uretra, rendendu difficiule a fuga di l'urina.
I sintomi di stu tippu di cisti ponu ancu esse confusi cù una infezzione di e vie urinarie. Cusì, ogni volta chì ci hè un dolore persistente o un disagiu in a regione intima, hè assai impurtante cunsultà un ginecologu, per identificà a causa è inizià u trattamentu più adattu.
In più di l'infiammazione, a cista pò esse infettata, dendu origine à un ascessu, chì hè caratterizatu da a presenza di pus è di solitu legatu à a presenza di u parassita. Trichomonas vaginalis, rispunsevule per a tricomoniasi. In questu casu, è quandu u cisti hè grande, a donna pò avè febbre, dolore durante u cuntattu intimu, quandu hè seduta, camminendu è urinendu, sensazione di una palla in a vagina è a pruduzzioni di pus, è pò ancu sviluppà ritenzione urinaria o una infezione urinaria .
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a cisti in a glàndula Skene deve esse guidatu da un ginecologu, ma di solitu si principia cù antidolorifici è anti-infiammatori, cume Ibuprofene o Paracetamol, per alleviare u dolore è riduce u gonfiore. Se ci sò segni è sintomi d'infezzione, u duttore pò ricumandà ancu l'usu di antibiotici, cum'è l'Amoxicillina, per esempiu, in più di a necessità di caccià u pus presente in a cista, chì si face per mezu di un picculu tagliu chirurgicu.
In i casi i più gravi, in i quali ùn hè micca pussibule di allevà i sintomi di i cisti cun solu medicazione, u ginecologu pò raccomandà una chirurgia per rimuovere a ghiandula Skene.