Autore: Frank Hunt
Data Di Creazione: 19 Marzu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Ghjugnu 2024
Anonim
Chì sò e ghiandole salivari, quale hè a so funzione è i prublemi cumuni - Salute
Chì sò e ghiandole salivari, quale hè a so funzione è i prublemi cumuni - Salute

Cuntenutu

E ghiandole salivari sò strutture situate in bocca chì anu a funzione di pruduce è secretà saliva, chì hà enzimi incaricati di facilità u prucessu digestivu di l'alimentu è di mantene a lubrificazione di a gola è di a bocca, impedendu a secchezza.

In certe situazioni, cum'è infezioni o a furmazione di calcoli salivari, a funzione di a glàndula salivaria pò esse compromessa, dendu à sintomi cum'è gonfiore di a glàndula affettata, chì si pò percepisce attraversu u gonfiore di a faccia, è ancu u dolore per apre a bocca è ingoiare, per esempiu. In queste situazioni, hè impurtante chì a persona vada à u dentistu o medicu generale per chì a causa sia investigata è u trattamentu adattatu sia iniziatu.

Funzione di i glánduli salivari

A funzione principale di e ghiandole salivari hè a produzzione è a secrezione di saliva, chì accade quandu ci hè cibu in bocca o per via di a stimolazione olfattiva, in più di accadere regolarmente cù u scopu di mantene a lubrificazione è l'igiene di a bocca, cume hà enzimi capaci di eliminà i batteri è cusì riduce u risicu di carie.


A saliva prodotta è secreta hè ancu ricca in enzimi digestivi, cume a ptialina, cunnisciuta ancu cum'è amilasi salivaria, chì hè rispunsevule di a prima tappa di u prucessu digestivu, chì currisponde à a degradazione di l'amidone è à l'addolcimentu di l'alimentu, permettendu a so inghjutturazione. Capite cumu funziona u prucessu digestivu.

E ghiandole salivari sò presenti in bocca è ponu esse classificate secondu a so situazione in:

  • Ghiandole parotidi, chì hè a più grande glándula salivaria è si trova davanti à l'arechja è daretu à a mandibula;
  • Ghiandole sottomandibulare, chì hè prisente in a parte posteriore di a bocca;
  • Ghiandole sublinguali, chì sò chjuchi è situati sottu a lingua.

Tutte e ghiandole salivari producenu saliva, quantunque e glutine parotidi, chì sò più grandi, sò rispunsevuli di a più grande pruduzzione è secrezione di saliva.

Chì prublemi ponu accade?

Alcune situazioni ponu interferisce cù u funziunamentu di e ghiandole salivari, chì ponu avè cunsequenze per u benessere è a qualità di vita di a persona. L'alterazione principale liata à a glàndula salivaria hè l'ostruzzione di u canali salivariu per via di a presenza di pietre furmate in u situ.


I cambiamenti in i glànduli salivari pò varià secondu a so causa, evoluzione è pronosticu, i cambiamenti principali sò relativi à queste glutine:

1. Sialoadenite

Sialoadenitis currisponde à l'infiammazione di a ghiandola salivaria per infezioni da virus o batteri, ostruzione di u condotta o presenza di una pietra salivaria, risultendu in sintomi chì ponu esse scomodi per a persona, cume u dulore costante in bocca, u rossu di a mucosa membrane, gonfiore di a regione sottu a lingua è a bocca secche.

In u casu di sialoadenite chì implica a glàndula parotida, hè ancu pussibule chì u gonfiore sia vistu da u latu di a faccia, chì hè induve si pò truvà sta glàndula. Sapete ricunnosce i segni di sialoadenite.

Cosa da fà: Sialoadenitis si risolve di solitu da per ellu, allora ùn ci hè bisognu di alcun trattamentu specificu. Tuttavia, quandu hè persistenti, hè cunsigliatu d'andà à u dentistu o medicu generale per fà u diagnosticu è inizià u trattamentu, chì varieghja secondu a causa, è l'antibiotici ponu esse indicati in casu d'infezzione, o l'usu di farmaci antiinflamatori cù u scopu di riduce i segni è i sintomi.


2. Sialolitiasi

Sialolithiasis pò esse definita popularmente cum'è a presenza di pietre salivari in u canali salivari, causendu a so ostruzione, chì pò esse percepita per mezu di segni è sintomi cume u dolore in faccia è a bocca, gonfiore, difficoltà à inghiottire è bocca secca.

A causa di a furmazione di petri salivari ùn hè ancu cunnisciuta, ma si sà chì e petre sò u risultatu di a cristallizazione di e sustanzi prisenti in saliva è chì ponu esse favurizati da una dieta inadegwata o da l'usu di alcuni medicinali chì sò capaci per riduce a quantità di saliva prodotta.

Cosa da fà: U trattamentu per a sialolitiasi deve esse raccomandatu da u duttore è pò varià secondu e dimensioni di a petra. In casu di petre chjuche, si pò raccomandà chì a persona beva abbastanza acqua per incuragisce a petra di u conduttu salivariu à fughje. D’altronde, quandu a petra hè assai grande, u duttore pò ricumandà à fà una piccula procedura chirurgica per caccià a petra. Capite cumu si tratta a sialolitiasi.

3. Cancer di i glànduli salivari

U cancheru di e ghiandole salivari hè una malattia rara chì pò esse rimarcata da l'apparizione di alcuni segni è sintomi, cume l'apparizione di un buccone in faccia, collu o bocca, dolore è intorpidimentu in faccia, difficoltà à aprire a bocca è à ingoiare è debule in i musculi di a faccia.

Malgradu esse un disordine malignu, stu tipu di cancheru hè tutalmente curabile è curabile, tuttavia hè impurtante chì a diagnosi sia fatta rapidamente è u trattamentu sia iniziatu pocu dopu.

Cosa da fà: In casu di cancheru di e ghiandole salivari, hè impurtante chì u trattamentu sia iniziatu u più prestu pussibule per evità a metastasi è peghju a situazione clinica di a persona. Cusì, secondu u tippu di cancheru è a so estensione, u duttore pò raccomandà una chirurgia, per rimuovere u più numeru di cellule tumorali pussibule, in più di radioterapia è di chimioterapia, chì ponu esse eseguite da soli o inseme.

Amparate più nantu à u cancheru di e ghiandole salivari.

4. Infezzioni

E ghiandole salivari ponu ancu alterà u so funziunamentu è diventà gonfie per via di infezioni, chì ponu esse causate da funghi, virus o batteri. L'infezzione più cumuna hè da u virus di a famiglia Paramyxoviridae, chì hè rispunsevule per e parodute, cunnisciute ancu cum'è parodine infettive.

I segni di a parotide cumpariscenu finu à 25 ghjorni dopu u cuntattu cù virus è u sintomu principale di e parotite hè u gonfiu di u latu di a faccia, in a regione trà l'arechja è u mentone, per via di l'infiammazione di a ghiandula parotide, in più di mal di testa è visu, dulore quandu si ingolle è quandu si apre a bocca è sensazione di bocca secca.

Cosa da fà: U trattamentu per a parotite hà u scopu di alleviare i sintomi, è l'usu di analgesici pò esse raccomandatu da u duttore per alleviare u disagiu, oltre à u riposu è l'ingestione di assai liquidi, affinchì sia più faciule eliminà u virus da u corpu .

5. Malatie autoimmune

Alcune malatie autoimmune ponu ancu fà e ghiandole salivari più gonfie è alterate a funzionalità, cum'è a Sindrome di Sjögren, chì hè una malattia autoimmune in cui ci hè un'infiammazione di varie ghiandole in u corpu, cumprese glàndule salivari è lacrimali. Di conseguenza, si presentanu sintomi cum'è bocca secca, occhi secchi, difficoltà à inghiottire, pelle secca è un risicu aumentatu di infezioni in bocca è occhi. Cunnosce altri sintomi di a Sindrome di Sjogren.

Cosa da fà: U trattamentu per a Sindrome di Sjögren hè fattu cù u scopu di alleviare i sintomi, allora u duttore pò raccomandà l'usu di gocce lubrificanti, saliva artificiale è farmaci antiinflamatori per diminuisce l'infiammazione di e ghiandole.

Pubblicazioni Interessanti

13 Cunsiglii sustinuti da a scienza per piantà di manghjà senza mente

13 Cunsiglii sustinuti da a scienza per piantà di manghjà senza mente

In media, pigliate più di 200 deci ioni nantu à l'alimentu ogni ghjornu - ma ùn cunni cite chè una piccula parte d'elli (1).U re tu hè realizatu da a vo tra mente inco...
Pudete uttene a malattia di a mattina di notte?

Pudete uttene a malattia di a mattina di notte?

PanoramicaA nau ea durante a gravidanza hè generalmente chjamata malatia di a mattina. U terminu "malatia di a mattina" ùn de crive micca cumpletamente ciò chì pudete pe...