Glioblastoma multiforme: sintomi, trattamentu è sopravvivenza
Cuntenutu
U Glioblastoma multiforme hè un tipu di cancheru cerebrale, di u gruppu di gliomi, perchè affetta un gruppu specificu di cellule chjamate "cellule gliali", chì aiutanu à a cumpusizione di u cervellu è à e funzioni di i neuroni. Hè un tipu raru di cancheru è, in a maiò parte di i casi, hè sporadicu, essendu più frequente in e persone chì sò state prima esposte à radiazioni ionizzanti.
Si tratta di un tippu di tumore aggressivu, classificatu di qualità IV, postu chì hà una grande capacità per infiltrassi è cresce longu u tissutu cerebrale, è pò causà sintomi cum'è mal di testa, vomitu o crisi, per esempiu.
U trattamentu cunsiste in a rimozione totale di u tumore in concomitenza cù a radioterapia è a chimioterapia, tuttavia, per via di a so aggressività è di a so rapida crescita, ùn hè guasi pussibile curà stu cancheru, chì hà, in media, una sopravvivenza di 14 mesi, chì hè micca una regula è varia secondu a gravità, a dimensione è a situazione di u tumore, in più di e cundizioni cliniche di u paziente.
Ci vole à ramintà chì a medicina hà prugressu, di più in più, in a ricerca di trattamenti sia per aumentà a sopravvivenza sia per migliurà a qualità di vita di e persone cun stu cancheru.
Principali sintomi
Ancu se raru, u glioblastoma multiforme hè a causa più cumuna di tumori cerebrali maligni d'origine cerebrale, è hè più cumunu in e persone di più di 45 anni. I sintomi varienu da lievi à severi, secondu a vostra situazione in u cervellu è a dimensione, è alcuni di i più cumuni includenu:
- Mal di testa;
- Cambiamenti di capacità motorie, cume perdita di forza o cambiamenti di marchja;
- Cambiamenti visuale;
- Disturbi di a parolla;
- Difficultà cognitive, cume ragiunamentu o attenzione;
- Cambiamenti di personalità, cum'è l'apatia o l'evità suciale;
- Vumitu;
- Crisi cunvulsivi.
Cum'è a malattia ghjunghje à stadi più avanzati o terminali, i sintomi ponu intensificà è compromettere a capacità di fà attività è cura quotidiana.
In presenza di sintomi chì indicanu stu cancheru, u duttore pò urdinà testi di imaging cerebrale, cume a risonanza magnetica, chì visualizerà u tumore, tuttavia, a cunferma hè fatta solu dopu a biopsia è l'analisi di un picculu pezzu di tessutu tumorale.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di glioblastoma multiforme deve esse fattu u più prestu pussibule dopu u diagnosticu, cù l'accumpagnamentu di l'oncologu è di u neurologu, è si face cù:
- Chirurgia: cunsiste in a rimozione di tuttu u tumore visibile in l'esame di l'immagine, evitendu di lascià tessuti compromessi, essendu a prima tappa di u trattamentu;
- Radioterapia: chì hè fattu cù l'emissione di radiazioni in un tentativu di eliminà e cellule tumorali restanti in u cervellu;
- Chimioterapia: fattu in cunjunzione cù a radioterapia, migliurendu a so efficacia. A chimioterapia più aduprata hè Temozolomide, chì hè capace di rallentà a progressione di a malattia. Scuprite ciò chì sò è cumu trattà l'effetti secundarii di a chimioterapia.
Inoltre, l'usu di droghe cum'è corticosteroidi o anticonvulsivanti pò esse adupratu per alleviare alcuni sintomi di a malattia.
Siccomu hè un tumore assai aggressivu, u trattamentu hè cumplessu, è a maiò parte di u tempu ci hè una recurrenza, chì face e probabilità di curà difficili. Cusì, e decisioni di trattamentu devenu esse individualizate per ogni casu, tenendu contu di a situazione clinica o di l'esistenza di trattamenti precedenti, è a qualità di vita di u paziente deve sempre esse priorità.
Hè ancu impurtante di ricurdà chì e nuove droghe sò state ricercate per migliorà l'efficacia di u trattamentu di glioblastoma, cume a terapia genica, l'immunoterapia è e terapie molecolari, per ghjunghje megliu à u tumore è facilità a recuperazione.