Glucomannan: À chì serve è cumu piglià
Cuntenutu
U glucomannanu o glucomannanu hè un polisaccaride, vale à dì, hè una fibra vegetale non digeribile, solubile in acqua è hè estratta da a radice di Konjac, chì hè una pianta medicinali chjamata scientificamente Amorphophallus konjac, ampiamente cunsumatu in Giappone è in Cina.
Questa fibra hè un soppressore di l'appetitu naturale perchè, cù l'acqua, forma un gel in u sistema digestivu chì ritarda u svuotamentu gastricu, essendu eccellente per luttà contra a fame è svuotà l'intestinu, diminuendu u gonfiore addominale è cusì migliorendu a stipsi. U glucomannanu hè vendutu cum'è supplementu nutrizionale in i negozi di alimenti salutarii, alcune farmacie è in Internet in forma di polvere o capsule.
Per chì ghjè
U glucomannanu hè adupratu per aiutà a perdita di pesu perchè hè riccu in fibre solubili, dendu parechji benefici per a salute è pò esse adupratu per parechji scopi:
- Prumove un sintimu di sazietà, postu chì sta fibra rallenta u svuotamentu gastricu è u transitu intestinale, aiutendu à cuntrullà a fame. Alcuni studii indicanu chì questu effettu pò favurisce a perdita di pesu;
- Regula u metabolismu di i grassi, aiutendu à riduce i livelli di acidi grassi liberi è di colesterolu in u sangue. Per questa ragione, u cunsumu di glucomannanu pò aiutà à abbassà u risicu di malatie cardiache;
- Regule u transitu intestinale, perchè favurisce l'aumentu di u vulume di feci è prumove a crescita di a microbiota intestinale, postu chì eserciteghja un effettu prebioticu, aiutendu à cumbatte a stinzia;
- Aiutate à cuntrullà i livelli di zuccheru in sangue, essendu benefiziu in u cuntrollu di a diabetes;
- Prumove l'effettu antiinflamatori in u corpu. L'ingestione di glucomannanu pò diminuisce a produzzione di sostanze pro-infiammatorie, in particulare in dermatite atopica è rinite allergica, tuttavia sò necessarii ulteriori studii per pruvà st'effettu;
- Aumenta a biodisponibilità è l'assorbimentu di minerali cum'è u calciu, u magnesiu, u ferru è u zincu;
- Impedisce u cancheru culurale, postu chì hè riccu in fibre solubili chì agiscenu da prebioticu, mantenendu a flora batterica è pruteggendu l'intestinu.
Inoltre, u glucomannanu pò ancu migliurà e malatie infiammatorie di l'intestinu, cume a colite ulcerosa è a malattia di Crohn, postu chì apparentemente l'assunzione di sta fibra solubile aiuta à luttà contr'à i microorganismi patogeni, stimula a guarigione di l'intestinu, regule u funziunamentu di u sistema immunitariu è migliora u capacità di generà una risposta immune sistemica.
Cumu piglià
Per aduprà u glucomannanu hè impurtante di leghje l'indicazioni annantu à l'etichetta, a quantità da piglià varieghja secondu a quantità di fibra chì u pruduttu presenta.
Hè generalmente indicatu per piglià 500 mg à 2g per ghjornu, in duie dosi separate, cù 2 vetri d'acqua in casa, perchè l'acqua hè essenziale per l'azzione di e fibre. U megliu tempu per piglià sta fibra hè di 30 à 60 minuti prima di i vostri pranzi principali. A dosa massima hè di 4 grammi per ghjornu. L'usu di supplementi dietetichi deve esse accumpagnatu da un prufessiunale sanitariu cum'è u duttore o nutrizziunistu.
Effetti secondari è contraindicazioni
Quandu ùn si piglia micca abbastanza acqua, a torta fecale pò diventà assai secca è dura, causendu stinzia severa, è ancu ostruzione intestinale, una situazione assai seria, chì deve esse rivista subitu, ma per evità sta complicazione, pigliate ogni capsula cù 2 grandi bichjeri d'acqua.
E capsule di Glucomannan ùn devenu micca esse pigliate à tempu à qualsiasi altru medicamentu, perchè pò compromettere a so assorbimentu. Mancu duverebbenu esse presi da i zitelli, durante a gravidanza, l'allattamentu, è in casu d'ostruzzione di l'esofagu.