Chì hè l'Ememesi, e cause principali è chì fà
Cuntenutu
- Cause principali
- 1. Inghjò u sangue
- 2. Ulceri in u stomacu
- 3. Effettu secundariu di i medicazione
- 4. Gastrite
- 5. Cirrosi epatica
- 6. Cancer esofagicu
U termine ematemesi hè di solitu indicativu di cambiamenti gastrointestinali è currisponde à u termine scentificu per vomitu cù sangue, chì pò accade per via di cundizioni minori cum'è sanguinamentu da u nasu o irritazione di l'esofago. Tuttavia, se u vomitu di sangue ùn si ne và o hè assuciatu à altri sintomi, pò esse indicativu di prublemi più gravi, cum'è cirrhosi o cancheru esofagicu, per esempiu.
Per questa ragione, se a persona si presenta cun vomitu cù sangue frequente, hè impurtante cunsultà u medicu generale per chì i testi ponu esse fatti per identificà a causa è, cusì, u trattamentu più adeguatu pò esse indicatu, chì generalmente varia secondu a so causa.
Cause principali
E cause principali di l'emematesi sò:
1. Inghjò u sangue
L'inglutizione di sangue hè una di e principali cause di ematemesi è pò accade quandu ci hè un sanguinamentu nasale o quandu ci hè irritazione in l'esofago. In quessi casi, hè pussibule chì u sangue sia ingullitu involuntariamente è chì a persona liberessi sangue micca digeritu per via di vomitu.
Cosa da fà: Cum'ellu ùn currisponde micca à una situazione seria, ùn hè micca necessariu per a persona d'andà à l'uspidale per risolve u sanguinamentu è trattà a causa di u vomitu, solu in u casu induve u sanguinamentu nasale hè assai intensu, hè frequente o hè dovutu à una frattura, per esempiu, in quale casu hè necessariu cunsultà u duttore per chì e misure adatte sò prese.
2. Ulceri in u stomacu
A prisenza d'ulceri in u stomacu pò ancu purtà à emematesi. Hè perchè per via di l'eccessu acidità di u stomacu, a mucosa gastrica cumincia à esse irritata, purtendu à a furmazione di ulcere. Cum'è queste ulcere sò irritate da l'acidu di u stomacu, si producenu sanguinamenti, dendu à l'emematesi.
In più di l'ematemesi, hè pussibule cunsiderà chì ci sò ulcere in u stomacu quandu apparisce altri sintomi, cume sensazione di stomacu, dolore in bocca di stomacu, sgabelli più scuri è puzzolenti è dolore addominale. Eccu cumu si ricunnosce un ulceru stomacu.
Cosa da fà:In presenza di segni indicativi di ematemesi, hè raccomandatu d'andà à u medicu generale o gastroenterologu per fà e prove è pò iniziare u trattamentu, chì di solitu si face cù l'usu di droghe chì pruteggenu a mucosa gastrica da l'acidu pruduttu in u stomacu, in più di cambià abitudini dietetiche.
3. Effettu secundariu di i medicazione
Alcuni medicamenti ponu avè cum'è effetti collaterali picculi sanguinamenti gastrointestinali, chì ponu esse percepiti per ematemesi, tuttavia questu effetti collaterale ùn hè micca sentitu da tutti. Alcune di e droghe chì ponu avè ematemesi cum'è effetti collaterali sò l'Aspirina è l'Ibuprofene, chì sò antiinflamatori, tuttavia l'hematemesi accade u più spessu solu quandu a persona hà dighjà qualchì cambiamentu in u rivestimentu di u stomacu o quandu si usa questi medicamenti in grandi quantità è senza cunsiglii medichi.
Cosa da fà: In casu chì hè statu trovu chì l'hematemesi pò esse ligata à l'usu di un medicamentu particulare, hè impurtante cunsultà u duttore chì hà fattu a raccomandazione affinchì u medicamentu sia suspesu o cambiatu in modu sicuru.
4. Gastrite
A gastritis pò ancu causà ematemesi perchè hè direttamente ligata à u fattu chì a mucosa gastrica hè spessu irritata da l'acidu pruduttu da u stomacu. Cusì, in cunsequenza di una acidezza aumentata è di irritazioni lucali, alcuni sintomi ponu appare, cum'è vomitu cù sangue, disconfort addominale, una sensazione di brucia in u stomacu è nausea. A maiò parte di u tempu, l'hematemesi hè in relazione cù gastrite cronica, chì hè quella in cui l'infiammazione di u stomacu dura più di 3 mesi è chì u so trattamentu ùn hè micca iniziatu o ùn hè micca fattu bè.
Cosa da fà: U trattamentu per a gastrite deve esse fattu secondu a guida di u gastroenterologu, cù l'usu di medicazioni gastriche protettive, cume Omeprazole è Pantoprazole, per esempiu, cume crea una barriera in u stomacu chì impedisce à l'acidu pruduttu in u stomacu di tornà. irritate u revestimentu di u stomacu, allevendu è prevenendu i sintomi di gastrite. Inoltre, hè cunsigliatu un cambiamentu di l'abitudini alimentari, è si raccomanda di evità cibi piccanti, grassi, bevande alcoliche è cibi fritti, cume irritanu ancu u rivestimentu di u stomacu.
Scuprite in u video sottu ciò chì manghjà in gastrite:
5. Cirrosi epatica
In a cirrosi di u fegatu hè ancu pussibule osservà u vomitu cù u sangue cum'è unu di i sintomi è questu pò accadere per via di cambiamenti in u fegatu chì risultanu in l'ostruzzione di a vena portale, chì hè a vena presente in u fegatu è chì hè responsabile di u sistema portale, un sistema chì hè incaricatu di drenà u sangue da l'organi addominali. In cunsequenza di u fiascu di u fegatu è di u sistema portale, ci hè un aumentu di pressione in e vene esofagiche, resultendu in sanguinamentu.
Cusì, in casu di cirrosi, in più di l'hematemesi, hè pussibile rimarcà gonfiore addominale, perdita di appetitu, pelle gialla è ochji, nausea, debolezza, stanchezza eccessiva è, in casi più avanzati, malnutrizione.
Cosa da fà: Hè impurtante chì u trattamentu raccomandatu da l'epatologu sia seguitu currettamente per evità complicazioni è migliurà a qualità di vita di a persona. Hè ancu impurtante chì i testi sò fatti per identificà a causa di a cirrosi, chì pò esse causata da eccessive bevande alcoliche o da l'usu di alcuni medicinali, per esempiu. Indipendentemente da a causa, hè impurtante chì a persona mantene una dieta equilibrata è integrata cù vitamine affinchì e carenze nutrizionali ùn sianu verificate. Vede cumu si deve fà u trattamentu per a cirrosi.
6. Cancer esofagicu
U cancheru esofagicu hè un'altra causa seria di emematemiesi è hè più cumunu per sta sanguinazione accade in e fasi più avanzate di u cancheru. Oltre à u vomitu sanguinariu, in casu di cancheru esofagicu, sò percepiti altri sintomi, cume difficoltà è dolore in deglutizione, perdita di appetitu, perdita di pesu, disconfort addominale, presenza di noduli intornu à l'ombelicu è sgabelli scuri è puzzolenti.
Cosa da fà: Hè impurtante chì i testi sianu fatti per identificà u cancheru è u stadiu in cui si trova, postu chì hè pussibule per u gastroenterologu o l'oncologu indicà u trattamentu più adattu per riduce i sintomi è allungà a vita di a persona. A maiò parte di u tempu, u trattamentu indicatu hè una cirurgia per eliminà una parte di l'esofago chì hè affettata da u tumore, seguitata da a radiu è a chimioterapia per eliminà e cellule di u cancheru chì ponu ancu esse presenti. Amparate più nantu à u cancheru esofageu.