Emoglobina alta o bassa: ciò chì significa è valori di riferimentu

Cuntenutu
L'emoglobina, o Hb, hè un cumpunente di i globuli rossi è a so funzione principale hè di trasportà l'ossigenu versu i tessuti. Hb hè custituitu da u gruppu heme, chì hè furmatu da u ferru, è da e catene di globina, chì ponu esse alfa, beta, gamma o delta, risultendu in i principali tipi di emoglobina, cume:
- HbA1, chì hè furmatu da duie catene alfa è duie catene beta è hè prisente in una concentrazione più alta in u sangue;
- HbA2, chì hè furmatu da duie catene alfa è duie catene delta;
- HbF, chì hè furmatu da duie catene alfa è duie catene gamma è hè prisente in una concentrazione più alta in i neonati, cù a so concentrazione diminuita secondu u sviluppu.
In più di sti tippi principali, ci sò sempre Hb Gower I, Gower II è Portland, chì sò prisenti durante a vita embrionale, cù una diminuzione di a so concentrazione è un aumentu di HbF quandu a nascita avvicina.
Emoglobina glicata
L'emoglobina glicata, chjamata ancu emoglobina glicosilata, hè un test diagnosticu chì hà per scopu di verificà a quantità di glucosiu medicu in u sangue durante 3 mesi, essendu assai adattu per u diagnosticu è u monitoru di u diabete, oltre à valutà a so gravità.
U valore normale di l'emoglobina glicata hè di 5,7% è a diabete hè cunfirmata quandu u valore hè uguale o superiore à 6,5%. Amparate più nantu à l'emoglobina glicata.
Emoglobina in urina
A presenza di emoglobina in l'urina hè chjamata emoglobinuria è hè di solitu indicativa di infezioni renali, malaria o avvelenamentu da piombu, per esempiu. L'identificazione di l'emoglobina in l'urina hè fatta per mezu di un test di urina simplice, chjamatu EAS.
Oltre à l'emoglobina, i valori di ematocriti indicanu ancu cambiamenti in u sangue cum'è anemia è leucemia. Vede ciò chì hè l'hematocritu è cumu capisce u so risultatu.