Chì ghjè u sindromu HELLP, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di a Sindrome HELLP
- Quale avia a Sindrome HELLP pò rimanere incinta?
- Diagnosticu di a Sindrome HELLP
- Cumu hè u trattamentu
U sindromu HELLP hè una situazione chì si verifica in gravidanza è hè caratterizata da emolisi, chì currisponde à a distruzzione di globuli rossi, alterazione di enzimi epatichi è una diminuzione di a quantità di piastrine, chì ponu mette in periculu sia a mamma sia u zitellu.
Stu sindromu hè di solitu ligatu à una pre-eclampsia grave o eclampsia, chì pò ostaculà a diagnosi è ritardà l'iniziu di u trattamentu.
Hè impurtante chì a Sindrome HELLP sia identificata è trattata u più prestu pussibule per evità complicazioni cum'è insuffiziu renale, prublemi di fegatu, edema pulmonare acutu o morte di a donna incinta o di u zitellu, per esempiu.
U sindromu HELLP hè curabile se identificatu è trattatu rapidamente secondu a raccomandazione di l'ostetricu, è pò esse necessariu, in casi più severi in cui a vita di a donna hè in periculu, di finisce a gravidanza.
Sintomi di a Sindrome HELLP
I sintomi di a Sindrome HELLP sò varii è di solitu cumpariscenu trà a 28a è a 36a settimana di gestazione, ancu se ponu apparisce ancu in u secondu trimestru di gravidanza o, ancu in u periodu postpartum, essendu i principali:
- Dolore vicinu à a bocca di u stomacu;
- Mal di testa;
- Cambiamenti di visione;
- Pressione alta;
- Malessere generale;
- Nausea è vomitu;
- Presenza di proteine in l'urina;
- Itterizia, in cui a pelle è l'ochji diventanu di più giallu.
Una donna incinta chì mostra segni è sintomi di a Sindrome HELLP deve cunsultà immediatamente l'ostetrica o andà in sala d'urgenza, soprattuttu s'ellu soffre di preeclampsia, diabete, lupus o prublemi di cori o di rene.
Quale avia a Sindrome HELLP pò rimanere incinta?
Se a donna hà avutu a Sindrome HELLP è u trattamentu hè statu fattu currettamente, a gravidanza pò accade nurmalmente, ancu menu perchè u tassu di ricurrenza di stu sindrome hè abbastanza bassu.
Ancu s'ellu hè menu prubabile di sviluppà a sindrome di novu, hè impurtante chì a donna incinta sia attentamente monitorata da l'ostetricu per evità di avè cambiamenti durante a gravidanza.
Diagnosticu di a Sindrome HELLP
U diagnosticu di a Sindrome HELLP hè fattu da l'ostetricu basatu annantu à i sintomi presentati da a donna incinta è u risultatu di testi di laboratorio, cume u conte di sangue, in cui sò verificate e caratteristiche di i globuli rossi, a forma è a quantità, in più di cuntrollendu a quantità di piastrine. Amparate à capisce u conte di sangue.
Inoltre, u duttore ricumanda a realizazione di testi chì valutanu l'enzimi di u fegatu, chì sò ancu alterati in u sindrome HELLP, cum'è LDH, bilirubina, TGO è TGP, per esempiu. Vede ciò chì sò i testi chì valutanu u fegatu.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu per a Sindrome HELLP hè fattu cù a donna ammessa in l'Unità di Cure Intensive per chì l'ostetricu possa valutà costantemente l'evoluzione di a gravidanza è indicà u megliu tempu è a via di consegna, se questu hè pussibule.
U trattamentu per a Sindrome HELLP dipende da l'età gestazionale di a donna, è hè cumunu chì dopu à 34 settimane, u partu sia induttu prestu per evità a morte di a donna è a sofferenza di u zitellu, chì hè subitu riferitu à a Unità di Terapia Unità di cura intensiva neonatale per evità complicazioni.
Quandu a donna incinta hà menu di 34 settimane, i steroidi ponu esse iniettati in u musculu, cum'è betametasone, per sviluppà i pulmoni di u zitellu in modu chì a consegna possa esse avanzata. In ogni casu, quandu a donna incinta hè menu di 24 settimane di gravidanza, stu tipu di trattamentu pò esse micca efficace, è hè necessariu di finisce a gravidanza. Capite più nantu à u trattamentu per a Sindrome HELLP.