Emoptisi: chì hè, cause è chì fà
Cuntenutu
L'emoptisi hè u nome scentificu datu à a tosse sanguinosa, chì di solitu hè liata à i cambiamenti pulmonari, cume a tuberculosi, a bronchite cronica, l'embolismi pulmonari è u cancheru di i pulmoni, per esempiu, chì pò purtà à una perdita di sangue significativa per a bocca, dunque hè impurtante andate immediatamente à l'uspidale per chì u trattamentu pò esse iniziatu è e complicazioni sò impedite.
L'emoptisi hè cunsiderata quandu u sanguinamentu provene da u pulmone è a perdita di 100 à più di 500 mL di sangue si vede in 24 ore, tuttavia questu valore pò variare secondu u medicu rispunsevule. A quantità di sangue persa hè cunsiderata seria quandu pò mette in periculu a vita di a persona per via di l'ostruzzione di e vie aeree da l'accumulazione di sangue.
Principali cause di Emoptisi
L'emoptisi pò esse un sintomu di parechje malatie, ma hè più spessu ligata à cambiamenti infiammatori, infettivi o maligni in u pulmone, o di vini sanguini chì ghjunghjenu à questu organu è prumove a so irrigazione, i principali essendu:
- Tuberculosi;
- Puntura;
- Bronchite crònica;
- Embolia pulmonaria;
- Cancru di pulmone è metastasi pulmonari;
- Bronchiectasi;
- A malattia di Behçet è a granulomatosi di Wegener, chì sò malatie caratterizate da l'infiammazione di i vini sanguini in tuttu u corpu.
A tosse di sangue pò accade ancu in cunsequenza di prucedure invasive di diagnosticu o di trattamentu chì pò avè causatu danni à e vie respiratorie superiori, cume a bocca, u nasu o a gola, è pò ancu esse urigine di u trattu gastrointestinale, tuttavia quandu l'emoptisi si verifica in questi dui situazione, hè chjamata pseudo emoptisi.
Cunnosce altre cause di tosse sanguinosa.
Cumu hè fattu u diagnosticu
A diagnosi di emoptisi hè fatta principalmente valutendu i sintomi presentati è a storia clinica di a persona. Cusì, in casu chì a persona abbia una tosse sanguinosa per più di 1 settimana, perdita di pesu senza ragione apparente, febbre alta, cambiamenti di respirazione è / o dolore toracicu, si consiglia di andà immediatamente à l'ospedale per avè testi chì ponu identificà a causa di i sintomi.
U duttore di solitu raccomanda l'esecuzione di testi di imaging, cume i raggi X di torace è a tomografia computerizzata per valutà i pulmoni è identificà qualsiasi segnu suggestivu di sanguinamentu chì puderia compromettere a vita di a persona. Inoltre, sò richiesti testi di laboratorio, cume a coagulazione è u conte di sangue per verificà a quantità è e caratteristiche di e cellule sanguine in circulazione.
U diagnosticu di emoptisi hè ancu fattu per bronchoscopia, un esame in cui un picculu tubu flessibile cù una microcamera attaccata à a so estremità hè inseritu in a bocca o in u nasu è va finu à u pulmone, permettendu à u duttore di osservà tutta a struttura pulmonaria è respiratoria trattà è identificà u situ di sangu. Capite cumu si face a bronchoscopia.
Trattamentu per emoptisi
U trattamentu per l'emoptisi hè fattu secondu a causa è a quantità di sangue persu, cù u scopu di cuntrullà u sanguinamentu è di mantene u paziente stabile. Cusì, a bronchoscopia o l'arteriografia ponu esse raccomandate è, secondu a gravità, a trasfusione di plasma è di piastrine pò esse indicata.
Quandu u sanguinamentu hè incontrollabile, ancu dopu chì e misure sò state prese per cuntrullallu, hè indicata una procedura chirurgica, cume l'embolizazione di l'arteria bronchiale, per esempiu, in cui u duttore, cù l'aiutu di un picculu tubu flessibile è di una microcamera in a punta, pò identificà u locu è piantà u sangu.
Sicondu a causa di l'emoptisi, u duttore pò ricumandà ancu altri trattamenti, cum'è l'usu di l'antibiotici, in casu chì u sanguinamentu sia da infezioni, anticoagulanti, antiinfiammatori o, se hè dovutu à un cancheru di pulmone, pò esse esse una indicazione per a chimioterapia.