Tuttu nantu à l'epatite B.

Cuntenutu
- Trasmissione di l'epatite B
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Vaccinu contra l'epatite B.
- L'epatite B hà una cura?
- Principali sintomi
- Cumu trattà
- Forme di prevenzione
L'epatite B hè una malattia infettiva causata da u virus di l'epatite B, o HBV, chì provoca cambiamenti in u fegatu è pò purtà à l'apparizione di segni è sintomi acuti, cum'è frebba, nausea, vomitu, è ochji gialli è pelle. Se a malatia ùn hè micca identificata è trattata, pò avanzà à a fase cronica, chì pò esse asintomatica o esse caratterizata da una grave compromissione epatica, avanzendu versu cirrosi cù funzione alterata.
L'epatite B hè cunsiderata cum'è Infezione Trasmissione Sessuale (STI), postu chì u virus si pò truvà in sangue, sperma è secrezioni vaginali, è pò esse facilmente trasmessu à un'altra persona durante u sessu senza prutezzione (senza preservativu). Cusì, hè pussibule di evità u cuntagiu attraversu l'usu di i preservativi è a vaccinazione. Amparate cumu si prutegge da l'epatite B.
U trattamentu di l'epatite B varieghja secondu u stadiu di a malattia, l'epatite acuta hè raccomandata per riposà, idratà è curà a dieta, mentre chì in l'epatite cronica u trattamentu si face generalmente cù medicinali prescritti da l'epatologu, l'infettologu o u clinicu generale.

Trasmissione di l'epatite B
U virus di l'epatite B pò esse truvatu principalmente in u sangue, sperma, secrezioni vaginali è latte maternu. In questu modu, a trasmissione pò accade attraversu:
- Cuntattu direttu cù u sangue è e secrezioni di una persona infettata;
- Rapportu sessuale senza prutezzione, vale à dì senza preservativu;
- Usu di materiale contaminatu da sangue o secrezioni cum'è siringhe largamente aduprate in casu d'usu di droghe applicate direttamente à a vena, aghi è altri strumenti aduprati per fà tatuaggi o agopuntura, è ancu materiale adupratu per fà i piercing;
- Spartera ogetti d'igiene persunale cum'è razziali o rasatura è arnesi di manicure o pedicure;
- Durante a nascita normale o l'allattamentu, ancu s'ellu hè pocu frequente.
Ancu se pò esse trasmessu per saliva, u virus B ùn hè generalmente trasmessu per basgià o per sparte di cuverti o biccheri, postu chì ci deve esse una ferita aperta in bocca.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di l'epatite B hè fattu cunducendu un test di sangue per rilevà a presenza di HBV in a circulazione, è ancu a so quantità, è questi dati sò impurtanti per u duttore per indicà u trattamentu.
Inoltre, i test di sangue ponu esse indicati per valutà u funziunamentu di u fegatu, essendu dumandata a dosa di Glutamic Oxalacetic Transaminase (TGO / AST - Aspartate aminotransferase), Glutamic Pyruvic Transaminase (TGP / ALT - Alanine Aminotransferase), Gamma- glutamyltransferase (gamma -GT) è a bilirubina, per esempiu. Amparate più nantu à queste è altre prove chì valutanu u fegatu.
Per identificà a presenza di u virus in u sangue, hè investigata a presenza o assenza di antigeni (Ag) è anticorpi (anti) in u sangue, cù i risultati possibili:
- HBsAg reattivu o pusitivu: infezzione cù u virus di l'epatite B;
- HBeAg reagent: altu gradu di replicazione di u virus di l'epatite B, chì significa chì u risicu di trasmissione di u virus hè più grande;
- Anti-Hbs reagent: curà o immunità contr'à u virus se l'individuu hè statu vaccinatu contr'à l'epatite B;
- Anti-Hbc reagent: esposizione precedente à u virus di l'epatite B.
A biopsia di u fegatu pò ancu esse aduprata per aiutà in u diagnosticu, valutà a compromissione di u fegatu, prevede a progressione di a malattia è a necessità di trattamentu.

Vaccinu contra l'epatite B.
U vaccinu contra l'epatite B hè u modu più efficace per prevene a malattia è, dunque, deve esse pigliatu subitu dopu à a nascita, finu à e prime 12 ore dopu a consegna, in u 2u mese è u 6u mese di a vita di u zitellu, fendu un totale di 3 dosi.
L'adulti chì ùn sò micca stati vaccinati da zitelli ponu piglià u vaccinu, cumprese e donne incinte da u secondu trimestru di gravidanza. In adulti, u vaccinu contra l'epatite B hè ancu amministratu in 3 dosi, u primu pò esse presu quandu hè necessariu, u secondu dopu à 30 ghjorni è u terzu dopu à 180 ghjorni di a prima dosi. Sapete quandu hè indicatu è cumu uttene u vaccinu contra l'epatite B.
U test chì indica l'efficacità di u vaccinu contra l'epatite B hè l'Anti-hbs chì hè pusitivu quandu u vaccinu hè in gradu di attivà a prutezzione contr'à u virus.
L'epatite B hà una cura?
L'epatite B acuta hà una curazione spontanea, in a maiò parte di i casi, per via di u corpu stessu chì crea anticorpi per eliminà u virus. Tuttavia, in certi casi, l'epatite B pò diventà cronica è u virus rimane in u corpu per a vita.
In l'hepatite B cronica ci hè un grande risicu di malatie epatiche gravi, cume cirrosi epatica, fallimentu epaticu è cancru epaticu, chì ponu creà danni irreversibili à u fegatu, dunque in questi casi, i pazienti devenu seguità u trattamentu indicatu da u duttore.
Tuttavia, cù u trattamentu a persona pò diventà un traspurtadore crònicu sanu, vale à dì, pò cuntene u virus in u corpu, ma ùn avè alcuna malattia attiva di u fegatu, è in questu casu, ùn hà micca da piglià medicazione specifiche. Inoltre, i pazienti cun epatite B cronica ponu esse guariti dopu parechji anni di trattamentu.

Principali sintomi
U periodu d'incubazione per l'epatite B hè di 2 à 6 mesi, dunque i segni è i sintomi di l'epatite B acuta ponu apparisce dopu à 1 à 3 mesi di contaminazione. I segni iniziali è sintomi di l'epatite B includenu:
- Malatia di u muvimentu;
- Vumitu;
- Stanchezza;
- Febbra bassa;
- Mancanza d'appitittu;
- Dolore addominale;
- Dolore in l'articuli è i musculi.
Sintomi cum'è culore giallu in a pelle è l'ochji, urina scura è sgabelli chiari significanu chì a malatia si sviluppa è ci hè danni à u fegatu. In l'epatite B cronica, a maiò parte di i pazienti ùn mostranu sintomi, ma u virus ferma in u corpu è pò esse trasmessu di listessa manera.
Cumu trattà
U trattamentu per l'epatite B acuta include riposu, dieta, idratazione è senza bevande alcoliche. Se necessariu, a persona pò piglià medicazione per alleviare i sintomi cum'è febbre, musculi è mal di testa, nausea è vomitu.
U trattamentu per l'epatite B cronica, in più di ùn beve alcolu è di una dieta bassa in grassu, include medicinali antivirali è immunomodulatori cume l'Interferone è a Lamivudina per prevene danni di fegatu irreversibili, chì puderebbenu esse presi per a vita.
Tuttavia, quandu hè cunfirmatu da u test di sangue chì l'individuu cun epatite B cronica ùn hà micca malatie di fegatu, ùn hà micca bisognu di piglià più medicazione, eccu perchè l'individui cù epatite B cronica hà bisognu di fà analisi di sangue spessu. Scuprite più infurmazioni nantu à u trattamentu per l'epatite B.
Fighjate u video seguente nantu à cumu manghjà in casu di epatite B per evità altre complicazioni in u fegatu:
Forme di prevenzione
A prevenzione di l'epatite B pò esse fatta cù e 3 dosi di u vaccinu è l'usu di preservativi in tutte e relazioni sessuali. L'usu di i preservativi hè assai impurtante perchè ci sò parechji virus di l'epatite è u paziente chì hà avutu u vaccinu contra l'epatite B pò avè l'epatite C.
Inoltre, hè impurtante ùn sparte micca articuli persunali, cum'è una spazzola da denti, rasoiu o rasoio da barba, è strumenti per manicure o pedicure, è ancu siringhe o altri strumenti acuti. Se l'individuu vole uttene un tatuu, piercing o agopuntura, assicuratevi chì tutti i materiali sò sterilizzati currettamente.