Canale radicale
Un canale radicale hè una procedura dentale per salvà un dente eliminendu u tessutu nervu mortu o morente è i batteri da l'internu di un dente.
Un dentistu userà un gel topicu è una agulla per piazzà una medicina anestesica (anestetica) intornu à u cattivu dente. Puderete sente una piccula puntura quandu l'agulla hè inserita.
Dopu, u vostru dentistu userà un picculu trapanu per rimuovere una piccula parte di a parte superiore di u vostru dente per espone a polpa. Questu hè tipicamente chjamatu accessu.
A polpa hè fatta di nervi, vini sanguini è tessuti connettivi. Si trova ind'u dente è corre in i canali di i denti finu à l'ossu di a mascella. A polpa furnisce u sangue à un dente è vi permette di sente sensazioni cum'è a temperatura.
A polpa infettata hè eliminata cù strumenti speciali chjamati fugliali. I canali (piccule vie in u dente) sò puliti è irrigati cun soluzione disinfettante. I medicinali ponu esse piazzati in a zona per assicurassi chì tutti i germi sò rimossi è per prevene ulteriori infezioni. Una volta chì u dente hè pulitu, i canali sò riempiti cun un materiale permanente.
A parte superiore di u dente pò esse sigillata cun un materiale morbitu, temporariu. Una volta chì u dente hè pienu di un materiale permanente, una corona finale pò esse posta sopra.
Pudete esse datu antibiotici per trattà è prevene l'infezioni.
Un canale radicale hè fattu sè avete una infezione chì affetta a polpa di un dente. Generalmente, ci hè dolore è gonfiore in a zona. L'infezzione pò esse u risultatu di una crepa dentale, cavità, o ferita. Pò esse ancu u risultatu di una sacchetta prufonda in a zona di a gomma intornu à un dente.
S'ellu hè u casu, un specialistu dentale cunnisciutu cum'è endodontistu deve esaminà a zona. Sicondu a fonte d'infezzione è a gravità di a decadenza, u dente pò esse salvabile o micca.
Un canale radicale pò salvà u vostru dente. Senza trattamentu, u dente pò diventà cusì dannighjatu chì deve esse cacciatu. U canale radicale deve esse seguitatu da una ristaurazione permanente. Questu hè fattu per ripristinà u dente à a so forma è forza originali in modo da pudè suppurtà a forza di masticà.
I rischi possibili di sta prucedura sò:
- Infezzione in a radica di i vostri denti (ascessu)
- Perdita di dente
- Dannu nervu
- Frattura di dente
Duvete vede u vostru dentistu dopu a procedura per assicurassi chì l'infezione sia andata. Una radiografia dentale serà presa. E verificazioni dentali regulare sò necessarie. Per adulti, questu significa generalmente una visita duie volte à l'annu.
Pudete avè qualchì dolore o dulore dopu a procedura. Un medicamentu antiinfiammatorio senza prescrizione, cum'è ibuprofene, pò aiutà à alleviare u disagiu.
A maiò parte di a ghjente pò vultà à a so rutina nurmale u listessu ghjornu. Finu à chì u dente sia pienu in modu permanente o coperto cù una corona, duvete evità a masticazione aspra in a zona.
Terapia endodontica; Terapia di u canale radicale
Situazione di l'Associazione Americana di Endodontisti. Trattamentu di u canale radicale: Cosa hè un canale radicale? www.aae.org/patients/root-canal-treatment/what-is-a-root-canal/. Accessu à u 11 di marzu di u 2020.
Nesbit SP, Reside J, Moretti A, Gerdts G, Boushell LW, Barrero C. Fase definitiva di trattamentu. In: Stefanac SJ, Nesbit SP, eds. Diagnosticu è Pianificazione di Trattamentu in Odontoiatria. 3a ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 10.
Renapurkar SK, Abubaker AO. Diagnosticu è gestione di e ferite dentoalveolari. In: Fonseca RJ, ed. Chirurgia Orale è Maxillofaciale. 3a ed. St Louis, MO: Elsevier; 2018: chap 6.