Epatite E: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
L'epatite E hè una malattia causata da u virus di l'epatite E, cunnisciutu ancu HEV, chì pò entre in u corpu per via di cuntattu o di cunsumu d'acqua è di cibu contaminati. Sta malatia hè spessu asintomatica, in particulare in i zitelli, è di solitu hè combattuta da u corpu stessu.
Perchè hè cumbattutu da u sistema immunitariu stessu, l'epatite E ùn hà micca trattamentu specificu, hè cunsigliatu solu per ripusà è beie assai liquidi, in più di pruvà à assicurà cundizioni migliori per l'assainimentu è l'igiene, in particulare in quantu à a preparazione di l'alimentu.
Principali sintomi
L'Epatite E hè di solitu asintomatica, in particulare in i zitelli, tuttavia, quandu i sintomi si presentanu, i principali sò:
- Pelli è ochji gialli;
- Pruritu corpu;
- Sgabelli di luce;
- Urina scura;
- Febbra bassa;
- Indisposizione;
- Sensazione di malà;
- Dolore addominale;
- Vumitu;
- Mancanza d'appitittu;
- Ci pò esse diarrea.
I sintomi di solitu cumpariscenu trà 15 è 40 ghjorni dopu u cuntattu cù u virus. U diagnosticu hè fattu circhendu anticorpi contr'à u virus di l'epatite E (anti-HEV) in un campione di sangue o circhendu particule virali in e feci.
Epatite E in gravidanza
L'epatite E in gravidanza pò esse abbastanza seria, soprattuttu se a donna hà u cuntattu cù u virus di l'epatite E in u terzu trimestru di gravidanza, postu chì aumenta u risicu di fallimentu epaticu fulminante è hè assuciatu à un tassu di mortalità più altu. Inoltre, pò causà nascita prematura. Capite ciò chì hè u fulminante fegatu di u fegatu è cumu si face u trattamentu.
Cumu uttene l'epatite E
A trasmissione di u virus di l'epatite E si face per via fecale-orale, principalmente per cuntattu o cunsumu d'acqua o di alimenti contaminati da urina o feci da persone malate.
U virus pò ancu esse trasmessu per cuntattu direttu cù e persone infette, ma questu modu di trasmissione hè più raru.
Ùn ci hè micca un vaccinu per l'epatite E, chì hè una malattia cù un pronosticu benignu, autolimitatu è raru in Brasile. Cusì, u megliu modu per prevene l'infezzione da u virus di l'epatite E hè per mezu di misure d'igiene, cume lavà e mani dopu andà à u bagnu è prima di manghjà, in più di aduprà solu acqua filtrata per beie, preparà o cucinà alimenti.
Cumu hè fattu u trattamentu
L'epatite E hè autolimitante, vale à dì, hè risolta da u corpu stessu, chì richiede solu riposu, bona nutrizione è idratazione. Inoltre, se a persona usa droghe immunosuppressive, cum'è in e persone trapiantate, a valutazione medica è u seguitu sò raccomandati finu à chì a malattia sia risolta, perchè u virus di l'epatite E hè combattu da u sistema immunitariu. Se necessariu, u duttore pò sceglie di trattà i sintomi presentati da a persona.
In i casi più severi, soprattuttu quandu ci hè una co-infezzione cù u virus di l'epatite C o A, l'usu di droghe antiretrovirali, cum'è Ribavirin, per esempiu, ma chì ùn devenu micca esse aduprate da e donne incinte, pò esse indicatu. Amparate più nantu à Ribavirin.