Imene imperforatu: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
L'imene hè una membrana fina chì copre l'entrata di u vaginu è pare prutegge da infezzioni frequenti in u sistema riproduttivu femminile. Normalmente, e zitelle nascenu cù una piccula perforazione in questa membrana per permette l'accessu à a vagina, tuttavia, alcune ponu nasce cù a membrana cumpletamente chjusa, causendu disconfortu, soprattuttu quandu a menstruazione si verifica.
Cusì, parechje ragazze forse ùn sanu micca chì anu un imene imperforatu finu à chì apparisca u primu periodu menstruale, chì u sangue ùn pò fughje è dunque s'accumula in a vagina, generendu sintomi cum'è dulore addominale severu è pesu di sensazione in u fondu di u ventre, per esempiu .
Inoltre, a mancanza di perforazione in l'imen impedisce ancu e relazioni sessuali, rendendu necessariu una chirurgia minore per taglià l'imen è creà una perforazione simile à ciò chì duveria esse prisente dapoi a nascita.
Sintomi pussibili
I primi sintomi di l'imen imperforatu apparisce durante a pubertà è accadenu, principalmente, per via di l'accumulazione di sangue menstruale chì ùn pò micca esce da u canale vaginale. In questi casi, i segni ponu include:
- Sensazione di pesantezza in u fondu di u ventre;
- Dolore abdominal severu;
- Dolore di schiena;
- Difficultà à urinate;
- Dolore quandu evacuate.
Inoltre, e zitelle chì anu tutti i segni di sviluppà a pubertà, ma chì parenu esse ritardate quandu cumincianu a menstruazione, ponu ancu avè un imene imperforatu è, dunque, un ginecologu deve esse cunsultatu per cunfirmà u diagnosticu.
In u casu di u criaturu, l'imen imperforatu hè identificatu solu se u duttore face una valutazione genitale dettagliata o se l'imen forma una piccula sacchetta chì si osserva facilmente in u vaginu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di l'imen imperforatu hè guasi sempre fattu per mezu di l'osservazione di u canale vaginale da u duttore, dopu a descrizione di i sintomi. Tuttavia, ci sò ancu casi in cui u duttore sceglie di avè un ultrasu pelvicu, per cunfirmà chì questu ùn hè micca un altru prublema ginecologicu.
Siccomu u prublema hè prisente dapoi a nascita, ci sò alcune ragazze chì u diagnosticu hè fattu pochi ghjorni dopu a nascita, mentre era sempre in maternità. In quessi casi, i genitori ponu sceglie d'avè u trattamentu o d'aspittà chì a zitella cresce è ghjunghje à l'adulescenza.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'imen imperforatu hè fattu per mezu di una piccula chirurgia, in cui u duttore taglia l'imen è elimina u tessutu in eccessu, creendu una apertura simile à quella naturale.
Sicondu a donna, u duttore pò avè bisognu di ricumandà l'usu di un picculu dilatatore per mantene l'imen apertu è impedisce chì si chjude di novu. Stu dilatatore hè simile à un tampone è deve esse adupratu 15 minuti à ghjornu, durante u periodu di recuperu.
In i casi induve l'imen perforatu hè identificatu in u zitellu da u pediatra, a cirurgia pò esse fatta immediatamente o i genitori ponu sceglie d'aspittà chì a zitella cresce, per riduce u risicu di complicazioni da a chirurgia.