Cosa hè l'ipertiroïdismu subclinicu, cause, diagnosi è trattamentu
Cuntenutu
L'ipertiroidismu subclinicu hè un cambiamentu in a tiroide induve a persona ùn mostra segni o sintomi di ipertiroidismu, ma hà cambiamenti in i testi chì valutanu a funzione tiroidea, è a necessità di trattamentu deve esse investigata è verificata.
Cusì, postu chì ùn porta micca à l'apparizione di sintomi, l'identificazione di u cambiamentu hè pussibile solu cuntrollendu i livelli di TSH, T3 è T4 in u sangue, chì sò ormoni in relazione cù a tiroide. Hè impurtante chì l'ipertiroidismu subclinicu sia identificatu, perchè ancu s'ellu ùn ci sò segni o sintomi, sta situazione pò favurisce u sviluppu di cambiamenti cardiaci è ossi.
Cause principali
L'ipertiroidismu subclinicu pò esse classificatu secondu a causa in:
- Endogenu, chì hè in leia cù a pruduzzione è a secrezione di l'hormone da a glàndula, chì ghjè ciò chì accade quandu a persona face un usu inappropriatu di droghe tiroidei, cum'è a Levotiroxina, per esempiu;
- Esogenu, in quale i cambiamenti ùn sò micca direttamente ligati à a glàndula tiroidea, cum'è in u casu di u bocciu, a tiroidite, l'adenoma tossicu è a malattia di Graves, chì hè una malattia autoimmune in chì e cellule di u sistema immunitariu attaccanu a tiroide stessa, purtendu à deregulazione in a produzzione di ormoni.
L'ipertiroidismu subclinicu ùn cunduce nurmalmente à l'apparizione di segni o sintomi, essendu identificatu solu per mezu di test di sangue chì valutanu a funzione tiroidea. Cusì, a prestazione di l'esami hè impurtante per chì a causa sia identificata è a necessità di inizià un trattamentu adattatu sia valutata.
Malgradu chì ùn porti micca à l'apparizione di segni è sintomi, l'ipertiroidismu subclinicu pò aumentà u risicu di cambiamenti cardiovascolari, osteoporosi è osteopenia, in particulare in donne in menopausa o persone di più di 60 anni. Dunque hè impurtante chì sia diagnosticatu. Vede cumu identificà l'ipertiroïdismu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
A diagnosi di ipertiroidismu subclinicu hè fatta principalmente cù testi chì valutanu a tiroide, in particulare a dosa in sangue di TSH, T3 è T4 è di anticorpi antitiroidi, in quale casu i livelli di T3 è T4 sò normali è u livellu di TSH hè inferiore à u valore di riferenza, chì per e persone di più di 18 anni hè trà 0,3 è 4,0 μUI / mL, chì pò varià trà i laboratorii. Amparate più nantu à u test TSH.
Cusì, secondu i valori TSH, l'ipertiroidismu subclinicu pò esse classificatu in:
- Moderatu, in chì i livelli di TSH in sangue sò trà 0,1 è 0,3 μUI / mL;
- Severu, in chì i livelli di TSH in sangue sò sottu à 0,1 μUI / mL.
Inoltre, hè impurtante chì altri testi sianu fatti per cunfirmà a diagnosi di ipertiroidismu subclinicu, identificà a causa è valutà a necessità di trattamentu. Per questu, ecografia è scintigrafia tiroidea sò generalmente realizati.
Hè ancu impurtante chì e persone chì sò state diagnosticate cun ipertiroidismu subclinicu sò monitorate regolarmente in modu chì i livelli ormonali ponu esse valutati cù u tempu è, cusì, pò esse identificatu s'ellu ci hè stata un'evoluzione à l'ipertiroidismu, per esempiu.
Trattamentu per l'ipertiroïdismu subclinicu
U trattamentu per l'ipertiroïdismu subclinicu hè definitu da u medicu generale o endocrinologu basatu annantu à a valutazione di u statu generale di salute di a persona, a presenza di sintomi o fattori di risicu, cume l'età uguale o superiore à 60 anni, l'osteoporosi o a menopausa, oltre à esse ancu pigliatu tenendu contu di l'evoluzione di i livelli TSH, T3 è T4 in l'ultimi 3 mesi.
In certi casi ùn hè micca necessariu di inizià u trattamentu, postu chì ponu esse solu cambiamenti transitori, vale à dì, chì à causa di alcune situazioni sperimentate da a persona ci sò stati cambiamenti in a concentrazione di ormoni chì circulanu in u sangue, ma chì poi tornanu à a normalità .
Tuttavia, in altre situazioni, hè pussibule chì i livelli ormonali ùn tornanu micca à a normalità, à u cuntrariu, i livelli di TSH ponu diventà sempre più bassi è livelli T3 è T4 più alti, caratterizendu l'ipertiroidismu, è hè necessariu iniziare un trattamentu adeguatu., Chì pò esse attraversu l'usu di droghe chì regulanu a produzzione di ormoni, trattamentu cù iodu radioattivu o chirurgia. Capite cumu si face u trattamentu per l'ipertiroïdismu.