Isterektomia: chì hè, tippi di chirurgia è recuperu

Cuntenutu
- Cumu hè a recuperazione da a chirurgia
- Segni di cumplicazioni dopu a cirurgia
- Cume u corpu pare dopu a chirurgia
L'isterectomia hè un tipu di chirurgia ginecologica chì cunsiste in a rimozione di l'utru è, secondu a gravità di a malattia, strutture associate, cume i tubi è l'ovari.
Tipicamente, stu tippu di chirurgia hè adupratu quandu altri trattamenti clinichi ùn anu successu per curà prublemi seri in a regione pelvica, cume u cancheru cervicale avanzatu, u cancheru di l'ovari o miometriu, infezioni gravi in a regione pelvica, fibromi uterini, sanguinanti sintomi frequenti , endometriosi severa o prolapse uterinu, per esempiu.
A seconda di u tippu di chirurgia effettuata è di a gravità di a malattia, u tempu di recuperu da questa chirurgia pò varià intornu à 3 à 8 settimane.
2-3 settimane
A chirurgia a più aduprata hè l'isterectomia addominale totale, chì permette à u chirurgu di visualizà megliu a zona, facilitendu l'identificazione di i tessuti è organi affettati.
Cumu hè a recuperazione da a chirurgia
Dopu a cirurgia, i sanguinamenti vaginali sò cumuni durante i primi ghjorni, è u ginecologu cunsigliarà antidolorifici, antiinflamatori è antibiotici per alleviare u dolore è prevene infezioni in u situ.
Inoltre, alcune precauzioni impurtanti sò:
- Riposa, evitendu di piglià pesi, di fà attività fisiche o di movimenti bruschi per almenu 3 mesi;
- Evite u cuntattu intimu per circa 6 settimane o secondu cunsiglii medichi;
- Fate pochi passi in casa tutta a ghjurnata, evitendu di stà in lettu tuttu u tempu per migliurà a circulazione è prevene a trombosi.
Hè impurtante di ricurdà chì i risichi principali di sta chirurgia sò l'emorragia, prublemi cù anestesia è complicazioni in l'organi vicini, cum'è l'intestinu è a vescica.
Segni di cumplicazioni dopu a cirurgia
Alcuni segni chì indicanu complicazioni dopu a chirurgia sò:
- Febbra persistente sopra à 38ºC;
- Vomitu frequenti;
- Dolore severu in l'abdomen, chì persiste ancu cù u medicamentu per u dolore indicatu da u duttore;
- Rossu, sanguinamentu o a presenza di pus pudenti o scarichi in u situ di a procedura;
- Sanguinamentu più grande di a menstruazione normale.
In presenza di qualsiasi di questi segni, a sala d'urgenza deve esse cercata per valutà e pussibili complicazioni di a chirurgia.
Cume u corpu pare dopu a chirurgia
Dopu a chirurgia per caccià l'utru, a donna ùn menstruerà più è ùn serà micca capace di cuncepisce. Tuttavia, l'appetitu sessuale è u cuntattu intimu resteranu, permettendu una vita sessuale normale.
In i casi induve a chirurgia include a rimozione di l'ovari, i sintomi di a menopausa cumincianu, cù a presenza di calore costante, diminuzione di libido, secchezza vaginale, insonnia è irritabilità. Quandu i dui ovari sò rimossi, a terapia di rimpiazzamentu ormonale duverà ancu esse iniziata, ciò chì riduce i sintomi caratteristici di a menopausa. Vede più dettagli à: ciò chì accade dopu a rimozione di l'utru.