Ormone vs Terapie Non-Hormonali per u Cancer di Prostata Avanzata
Cuntenutu
- Terapie ormonali per u cancheru di prostata avanzatu
- Cumu funziona a terapia ormonale?
- Trattamenti ormonali appruvati
- Scopi di trattamentu
- Cumu sò amministrati i trattamenti?
- Quale hè un candidatu?
- Effetti secundarii cumuni
- Terapie non ormonali per u cancheru di prostata avanzatu
- Trattamenti non ormonali appruvati
- Scopi di trattamentu
- Quale hè un candidatu?
- Cumu sò amministrati i trattamenti?
- Effetti secundarii cumuni
- U fondu
Se u cancheru di a prutata ghjunghje à un stadiu avanzatu è e cellule tumorali si sò sparse in altre parti di u corpu, u trattamentu hè una necessità. L'attesa attenta ùn hè più una opzione, se questu era u corsu informatu di l'azione cù u vostru duttore.
Fortunatamente, l'omi cun cancru di prostata avanzatu anu avà più opzioni di trattamentu dispunibili chè mai. Queste includenu sia terapie ormonali sia opzioni di trattamentu non ormonale. U trattamentu esattu chì riceverete dipende da u vostru stadiu di u cancheru di prostata è di e cundizioni sottostanti chì avete. Arricurdatevi chì a vostra sperienza di trattamentu pò esse abbastanza diversa da quella di qualcunu altru.
Per decide nantu à un trattamentu, duverete cunsiderà u scopu generale di u trattamentu, i so effetti collaterali, è sì sì o micca un bon candidatu. Esse infurmatu nantu à i trattamenti dispunibili pò aiutà voi è u vostru duttore à decide chì trattamentu, o cumbinazione di trattamenti, hè u megliu per voi.
Terapie ormonali per u cancheru di prostata avanzatu
A terapia ormonale hè ancu cunnisciuta cum'è terapia di privazione di androgeni (ADT). Hè spessu descrittu cum'è u puntellu di u trattamentu di u cancheru di prostata metastaticu.
Cumu funziona a terapia ormonale?
A terapia ormonale funziona diminuendu i livelli di ormoni (androgeni) in u corpu. L'androgeni includenu testosterone è diidrotestosterone (DHT). Quessi ormoni incuraghjenu u cancheru di prostata à multiplicassi. Senza androgeni, a crescita tumorale hè rallentata è u cancheru pò ancu andà in remissione.
Trattamenti ormonali appruvati
Ci hè parechji trattamenti ormonali appruvati per u cancheru di prutata. Questi includenu:
- Agonisti di GnRH, cum'è leuprolide (Eligard, Lupron) è goserelin (Zoladex). Questi travaglianu abbassendu a quantità di testosterone fatta da i testiculi.
- Anti-androgeni, cum'è nilutamide (Nilandron) è enzalutamide (Xtandi). Quessi sò generalmente aghjuntu à agonisti di GnRH per aiutà à prevene a testosterone da attaccà à e cellule tumorali.
- Un altru tipu d'agonistu di GnRH chjamatu degarelix (Firmagon), chì blocca i signali da u cervellu à i testiculi per chì a produzzione di androgeni sia fermata.
- Chirurgia per caccià i testiculi (orchiectomia). In effetti, questu fermerà a produzzione di ormoni maschili.
- Abiraterone (Zytiga), un antagonistu di LHRH chì funziona bluccendu un enzima chjamatu CYP17 per fermà a produzzione di androgeni da e cellule in u corpu.
Scopi di trattamentu
U scopu di a terapia ormonale hè a remissione. A rimissione significa chì tutti i segni è i sintomi di u cancheru di prostata si ne vanu. E persone chì anu rializatu a rimissione ùn sò micca "guariti", ma ponu passà parechji anni senza mustrà segni di cancheru.
A terapia ormonale pò ancu esse aduprata per riduce u risicu di recidiva dopu u trattamentu preliminariu in l'omi chì sò in un risicu elevatu di recidiva.
Cumu sò amministrati i trattamenti?
L'agonisti di GnRH sò o iniettati o posti cum'è picculi impianti sottu à a pelle. L'anti-androgeni sò presi cum'è una pillula una volta à ghjornu. Degarelix hè datu cum'è iniezione. Una droga di chimioterapia chjamata docetaxel (Taxotere) hè qualchì volta aduprata in cumbinazione cù queste terapie ormonali.
Zytiga hè presu per bocca una volta à ghjornu in cumbinazione cù un steroide chjamatu prednisone.
A chirurgia per rimuovere i testiculi pò esse fatta cum'è una procedura ambulatoriale. Duvete pudè andà in casa qualchì ora dopu una orchiectomia.
Quale hè un candidatu?
A maiò parte di l'omi cun cancru di prostata avanzatu sò candidati per a terapia ormonale. Hè generalmente cunsideratu quandu u cancheru di a prutata si hè spartu al di là di a prutata, è a chirurgia per caccià u tumore ùn hè più pussibule.
Prima di inizià u trattamentu, duverete avè un test di funzionalità epatica cun un test di sangue per assicurassi chì u vostru fegatu possa scumpressà i medicamenti currettamente.
Oghje, l'enzalutamide (Xtandi) hè appruvata solu per l'usi in l'omi cun cancru di prostata chì si hè digià spartu in altre parte di u corpu, è chì ùn rispondenu più à trattamenti medichi o chirurgichi per abbassà i livelli di testosterone.
In certi casi, e cellule di u cancheru di a prutata ponu resistere à i trattamenti ormonali è multiplicà ancu in assenza di ormoni maschili. Questu hè chjamatu cancer di prostata resistente à l'ormone (o resistente à a castrazione). Omi cù u cancheru di a prutata resistente à l'hormone ùn sò micca candidati per una terapia ormonale ulteriore.
Effetti secundarii cumuni
L'effetti secundarii più cumuni di e terapie ormonali includenu:
- vampate di calore
- diluizione, ossa fragili (osteoporosi) perchè i livelli più bassi di testosterone causanu perdita di calciu
- ingrossu di pesu
- perdita di massa musculare
- disfunzione erettile
- perdita di voglia sessuale
Terapie non ormonali per u cancheru di prostata avanzatu
Se u trattamentu ormonale ùn funziona o u vostru cancheru cresce è si sparghje troppu prestu, u trattamentu cù altre opzioni non ormonali pò esse raccomandatu.
Trattamenti non ormonali appruvati
I trattamenti senza ormoni per u cancheru di prostata avanzatu includenu:
- Chimioterapia, cum'è docetaxel (Taxotere), cabazitaxel (Jevtana), è mitoxantrone (Novantrone). A chimioterapia hè qualchì volta data in cumbinazione cù un steroide cunnisciutu cum'è prednisone.
- Radioterapia, chì usa fasci ad alta energia o sementi radioattivi per distrugge i tumori. A radiazione hè tipicamente aduprata in cumbinazione cù a chimioterapia.
- Immunoterapia, cumprese sipuleucel-T (Vendetta). L'immunoterapia funziona aduprendu u sistema immunitariu propiu di u corpu per tumbà e cellule cancerose.
- Radium Ra 223 (Xofigo), chì cuntene una piccula quantità di radiazioni è hè adupratu per distrugge e cellule di u cancheru di a prostata chì si sò sparse in l'ossu.
Scopi di trattamentu
U scopu di a chimioterapia, di e radiazioni, è di altri trattamenti non ormonali hè di rallentà a crescita di u cancheru è di allargà a vita di una persona. A chimioterapia è altri agenti non ormonali probabilmente ùn saranu micca capaci di curà u cancheru, ma ponu prolongà significativamente a vita di l'omi cun cancru di prostata metastaticu.
Quale hè un candidatu?
Pudete esse un candidatu per trattamenti non ormonali cume a chimioterapia o a radiazione se:
- i vostri livelli di PSA crescenu troppu rapidamente per i trattamenti ormonali per cuntrullallu
- u vostru cancheru si sparghje rapidamente
- i vostri sintomi aggravanu
- i trattamenti ormonali ùn funzionanu micca
- u cancheru si hè spartu in e to osse
Cumu sò amministrati i trattamenti?
A chimioterapia hè tipicamente data in cicli. Ogni ciclu dura tipicamente alcune settimane. Puderete bisognu di parechje giru di trattamentu, ma ci hè di solitu un periodu di riposu trà mezu. Se un tippu di chimioterapia smette di travaglià, u vostru duttore pò raccomandà altre opzioni di chimioterapia.
Sipuleucel-T (Provenge) hè datu cum'è trè infusioni in una vena, cù circa duie settimane trà ogni infusione.
Radium Ra 223 hè ancu datu cum'è iniezione.
Effetti secundarii cumuni
L'effetti secundarii cumuni di a chimioterapia includenu:
- perdita di capelli
- nausea è vomitu
- diarrea
- fatigue
- perdita di l'appetitu
- bassi globuli bianchi (neutropenia) è risicu più altu di infezzione
- cambiamenti in memoria
- numbness o tingling in i mani è i pedi
- contusione faciule
- piache di bocca
I trattamenti di radiazioni ponu riduce u numeru di globuli rossi è causà anemia. L'anemia provoca fatigue, vertigini, mal di testa, è altri sintomi. U trattamentu di radiazioni pò ancu conduce à a perdita di cuntrollu di a vejiga (incontinenza) è disfunzione erettile.
U fondu
E terapie ormonali è e chirurgie sò tipicamente raccomandate prima per trattà u cancheru di prostata avanzatu. Puderanu esse aduprati in cunjunzione cù a chimioterapia. Ma dopu un periudu di tempu, parechji cancri di prostata ponu diventà resistenti à a terapia ormonale. L'opzioni non ormonali diventanu a scelta migliore per l'omi cun cancru di prostata metastaticu chì ùn risponde più à trattamenti ormonali o chimioterapia.
Ancu cù u trattamentu, micca tutti i casi di cancru di prostata avanzatu ponu esse guariti, ma i trattamenti ponu rallentà a crescita di u cancheru, riduce i sintomi è migliurà a sopravvivenza. Parechji omi campanu dapoi anni cù un cancheru di prostata avanzatu.
Prendere decisioni nantu à i trattamenti pò esse cunfusione è sfida perchè ci hè assai da cunsiderà. Arricurdatevi chì ùn avete micca bisognu di piglià a decisione solu. Cù una guida da u vostru oncologu è a squadra sanitaria, pudete piglià una decisione informata nantu à u megliu pianu di trattamentu per voi.