FSH: chì ghjè, per chì ghjè è perchè hè altu o bassu
Cuntenutu
A FSH, cunnisciuta cum'è ormone stimulante di u follicle, hè prodotta da a glutula pituitaria è hà a funzione di regulà a produzzione di sperma è a maturazione di l'ova durante l'età fertile. Cusì, FSH hè un ormone ligatu à a fertilità è a so concentrazione in u sangue aiuta à identificà se i testiculi è l'ovari funzionanu currettamente.
I valori di riferenza di u test FSH varienu secondu l'età è u sessu di a persona è, in u casu di e donne, cù a fase di u ciclu menstruale, è ponu ancu esse utili per cunfirmà a menopausa.
Per chì ghjè l'esame FSH
Stu test hè di solitu dumandatu per valutà se a coppia hà a so fertilità cunservata, se anu difficultà à rimanere incinta, ma pò ancu esse urdinatu da u ginecologu o endocrinologu per valutà:
- E cause di a menstruazione mancata o di a menstruazione irregulare;
- Pubertà precoce o ritardata;
- Impotenza sessuale in l'omi;
- Se a donna hè dighjà intruta in ménopause;
- Se i testiculi o l'ovari funzionanu currettamente;
- U bassu conte di sperma in l'omi;
- Se a donna pruduce ova currettamente;
- A funzione di a glutula pituitaria è a presenza di un tumore, per esempiu.
Alcune situazioni chì ponu alterà u risultatu di u test FSH sò l'usu di pillule contraceptive, testi cù cuntrastu radioattivu, cum'è quelli fatti per a tiroide, è l'usu di droghe cum'è Cimetidine, Clomiphene è Levodopa, per esempiu. U duttore pò raccomandà à a donna di smette di piglià a pillula di cuntrollu di nascita 4 settimane prima di fà sta prova.
Valori di riferenza FSH
I valori di FSH varienu secondu l'età è u sessu. In i zitelli è i zitelli, FSH ùn hè micca rilevabile o hè rilevabile in piccule concentrazioni, cù una pruduzzione normale chì principia à a pubertà.
I valori di riferenza di FSH ponu varià secondu u laburatoriu, è per quessa, si deve osservà i valori chì ogni laburatoriu usa cum'è riferimentu. Tuttavia, eccu un esempiu:
Zitelli: finu à 2,5 mUI / ml
Masculu adultu: 1,4 - 13,8 mUI / mL
Donna cultivata:
- In a fase follicular: 3,4 - 21,6 mUI / mL
- In a fase ovulatoria: 5,0 - 20,8 mUI / ml
- In a fase luteali: 1,1 - 14,0 mUI / ml
- Ménopause: 23,0 - 150,5 mIU / ml
Normalmente, FSH ùn hè micca dumandatu in gravidanza, chì i valori sò assai cambiati durante stu periodu per via di cambiamenti ormonali. Amparate à identificà e fasi di u ciclu menstruale.
Possibili cambiamenti FSH
Sicondu u risultatu di l'esaminazione, u duttore indica ciò chì hè a causa di l'aumentu o di a diminuzione di questu ormone, tenendu contu di l'età, è sì hè maschile o femina, ma e cause più cumuni di stu tipu d'alterazione sò:
FSH Alto
- In Donne: Perdita di a funzione ovariana prima di 40 anni, postmenopausale, sindrome di Klinefelter, usu di droghe à progesterone, estrogeni.
- In Man: Perdita di a funzione testiculare, castrazione, testosterone aumentatu, sindrome di Klinefelter, usu di droghe di testosterone, chimioterapia, alcolismu.
FSH Bassa
- In e donne: L'ovari ùn producenu micca ovi currettamente, gravidanza, anorexia nervosa, usu di corticosteroidi o di a pillula contraceptiva.
- In l'omu: Pocu pruduzzione di sperma, diminuzione di a funzione di l'ipofisi o ipotalamu, stress o sottopeso.