Cumu si diffonde rapidamente u Cancer
![Dizziness and Vertigo, Part I - Research on Aging](https://i.ytimg.com/vi/RwUs6pLo0ag/hqdefault.jpg)
Cuntenutu
- Panoramica
- Perchè u cancheru si diffonde
- Cancers chì si sparghjenu u più lente è u più lente
- Chì tappe anu da fà cù a diffusione di u cancheru
- A crescita è a diffusione di u tumore
- Tumuri benigni
- Tumuri maligni
- Cumu u trattamentu funziona per piantà u cancer
- Chirurgia
- Radioterapia
- Chimioterapia
- Terapia mirata
- Immunoterapia
- Trasplante di cellule staminali o midollo osseu
- U takeaway
Panoramica
U nostru corpu hè custituitu trilioni di cellule. Normalmente, e nuove cellule rimpiazzanu cellule vechje o danneggiate mentre morenu.
A volte, l'ADN di una cellula hè dannighjatu. U sistema immunitariu pò generalmente cuntrullà un picculu numeru di cellule anormali da ulteriori danni à u nostru corpu.
U cancheru si produce quandu ci sò più cellule anormali di quelle chì u sistema immunitariu pò gestisce. Invece di more, e cellule anormali continuanu à cresce è si dividenu, accatastendu si in forma di tumori. À a fine, quella crescita fora di cuntrollu face chì e cellule anormali invadiscinu i tessuti circundanti.
Ci sò tippi di cancheru chjamati per i tessuti o organi induve sò originati. Tutti anu a capacità di sparghje, ma alcuni sò più aggressivi di l'altri.
Cuntinuà à leghje per amparà cumu si sparghje u cancheru, cumu si mette in scena, è cumu travaglianu diversi trattamenti.
Perchè u cancheru si diffonde
E cellule di u cancheru ùn rispondenu micca à i segnali chì li dicenu chì hè ora di more, allora continuanu à dividersi è multiplicassi rapidamente. È sò assai bravi à piattassi da u sistema immunitariu.
Quandu e cellule tumorali sò sempre cuntenute in u tessutu induve si sò sviluppati, si chjama carcinoma in situ (CIS). Una volta chì quelle cellule si rompenu fora di a membrana di u tessutu, si chjama u cancheru invasivu.
A diffusione di u cancheru da induve hè principiatu à un altru locu hè chjamata metastasi. Ùn importa micca induve altrò in u corpu si sparghje, un cancheru hè sempre chjamatu per u locu ch'ellu hà uriginatu. Per esempiu, u cancheru di a prutata chì si hè spartu in u fegatu hè sempre u cancheru di a prutata, micca u cancheru di u fegatu, è u trattamentu riflette què.
Mentre i tumori solidi sò una caratteristica di parechji tippi di cancheru, ùn hè micca sempre cusì. Per esempiu, e leucemie sò tumori di sangue chì i duttori chjamanu "tumori liquidi".
Esattamente induve e cellule cancerose si sparghjeranu dopu dipende da a so situazione in u corpu, ma hè prubabile chì si sparghji vicine prima. U cancheru pò sparghje per:
- Tissu. Un tumore in crescita pò spinghje i tessuti circundanti o in organi. E cellule di u cancheru da u tumore primariu ponu spartesi è formà novi tumori vicini.
- U sistema limfaticu. E cellule di u cancer da u tumore ponu entrà in i linfonodi vicini. Da quì, ponu viaghjà in tuttu u sistema limfaticu è inizià novi tumori in altre parte di u corpu.
- U sangue. I tumori solidi necessitanu ossigenu è altri nutrienti per cresce. Attraversu un prucessu chjamatu angiogenesi, i tumori ponu induce a furmazione di novi vasi sanguigni per assicurà a so sopravvivenza. E cellule ponu ancu entre in u sangue è viaghjà in siti luntani.
Cancers chì si sparghjenu u più lente è u più lente
E cellule di u cancheru chì anu più dannu geneticu (pocu differenziatu) crescenu di solitu più veloce di e cellule di u cancer cun menu dannu geneticu (ben differenziati). Basatu nantu à quantu anormali apparenu sottu un microscopiu, i tumori sò classificati cume:
- GX: indeterminatu
- G1: ben differenziatu o di bassa qualità
- G2: moderatamente sferenziatu o di livellu intermediu
- G3: pocu sferenziatu o di alta qualità
- G4: indifferenziata o di alta qualità
Alcuni cancri chì sò generalmente più lenti in crescita sò:
- cancri di senu, cume u recettore di l'estrogeni pusitivi (ER +) è u recettore umanu di u fattore di crescita epidermale 2-negativu (HER2-)
- leucemia linfocitica cronica (CLL)
- cancri di colon è rectale
- a maiò parte di i tipi di cancru di prutata
Alcuni cancri, cum'è u cancheru di a prutata, ponu cresce cusì pianu chì u vostru duttore pò ricumandà un approcciu "attente attente" invece di trattamentu immediata. Alcuni ùn anu mai bisognu di trattamentu.
Esempii di tumori à crescita rapida includenu:
- leucemia linfoblastica acuta (ALL) è leucemia mieloide acuta (AML)
- certi cancri di u senu, cum'è u cancheru inflamatoriu di u senu (IBC) è u cancheru di u senu triplu negativu (TNBC)
- linfoma grande di cellule B.
- cancru di pulmone
- cancri di prostata rari cum'è carcinomi à cellule chjuche o linfomi
Avè un cancheru à crescita rapida ùn vole micca dì chì avete un pronosticu poveru. Parechji di sti tumori ponu esse trattati in modu efficace. È certi cancri ùn crescenu micca necessariamente più veloce, ma sò menu prubabili di esse rilevati finu à ch'elli anu metastasizatu.
Chì tappe anu da fà cù a diffusione di u cancheru
I cancri sò messi in scena secondu a dimensione di u tumore è quantu si hè sparghje à u mumentu di u diagnosticu. E fasi aiutanu i duttori à decide chì trattamenti sò più propensi à travaglià è dà una visione generale.
Ci sò sfarenti tippi di sistemi di staging è alcuni sò specifici à certi tipi di cancheru. E seguenti sò e fasi basi di u cancer:
- In situ. E cellule precancerose sò state trovate, ma ùn si sò sparse in u tessutu circundante.
- Localizatu. E cellule cancerose ùn si sò sparse al di là duv'elli sò partuti.
- Regiunale. U cancheru si hè spartu in i linfonodi, tissuti o organi vicini.
- Luntanu. U cancheru hà righjuntu organi o tessuti distanti.
- Inconnu. Ùn ci hè micca abbastanza infurmazione per determinà a tappa.
O:
- Tappa 0 o CIS. E cellule anormali sò state trovate ma ùn si sò sparse in u tissutu circundante. Questu hè ancu chjamatu precanceru.
- Fasi 1, 2 è 3. U diagnosticu di u cancheru hè cunfirmatu. I numeri rapprisentanu quantu grande hè cresciutu u tumore primariu è finu à quandu u cancheru s'hè spartu.
- Tappa 4. U cancheru hà fattu metastasi in parti luntane di u corpu.
U vostru rapportu di patulugia pò aduprà u sistema di staging TNM, chì furnisce infurmazioni più dettagliate cume:
T: Dimensione di tumore primariu
- TX: u tumore primariu ùn pò esse misuratu
- T0: u tumore primariu ùn pò esse situatu
- T1, T2, T3, T4: descrive a dimensione di u tumore primariu è quantu pò esse cresciutu in u tessutu circostante
N: Numaru di nodi linfatichi righjunali affettati da u cancheru
- NX: u cancheru in i linfonodi vicini ùn si pò misurà
- N0: nisun cancru si trova in i linfonodi vicini
- N1, N2, N3: descrive u numeru è a situazione di i linfonodi affettati da u cancheru
M: Sia chì u cancheru hà metastasizatu o micca
- MX: a metastasi ùn si pò misurà
- M0: u cancheru ùn si hè spartu in altre parte di u corpu
- M1: u cancheru s'hè spartu
Dunque, u vostru stadiu di u cancheru pò esse simile à questu: T2N1M0.
A crescita è a diffusione di u tumore
Tumuri benigni
I tumori benigni ùn sò micca cancerosi. Sò cuparti di cellule nurmali è ùn sò micca capaci di invadiscia u tissutu vicinu o altri organi. I tumori benigni ponu causà uni pochi di prublemi s'elli:
- sò abbastanza grandi per appughjà nantu à l'organi, causanu dolore, o sò visualmente fastidiosi
- sò situati in u cervellu
- liberanu ormoni chì affettanu i sistemi di u corpu
I tumori benigni ponu generalmente esse rimossi chirurgicamente è sò improbabili di ricrescere.
Tumuri maligni
I tumori cancerosi sò chjamati maligni. E cellule di u cancer si formanu quandu e anomalie di DNA causanu un gene à comportassi diversamente di quantu si deve. Puderanu cresce in u tissutu vicinu, sparghjesi in u sangue o in u sistema linfaticu, è sparghjesi in u corpu. I tumori maligni tendenu à cresce più veloce di i tumori benigni.
Cumu u trattamentu funziona per piantà u cancer
In generale, hè più faciule per trattà u cancheru prima ch'ellu abbia a pussibilità di sparghje. U trattamentu dipende da u tipu specificu di cancheru è da u stadiu. In parechji casi, u trattamentu consisterà di più di una terapia.
Chirurgia
Sicondu u tippu di cancheru chì avete, a chirurgia pò esse u trattamentu di prima linea. Quandu a chirurgia hè aduprata per rimuovere un tumore, u chirurgu elimina ancu un picculu margine di tessutu intornu à u tumore per abbassà e possibilità di lascià e cellule tumorali.
A chirurgia pò ancu aiutà à mette in scena u cancheru. Per esempiu, cuntrollà i nodi linfatichi vicinu à u tumore primariu pò determinà se u cancheru si hè sparitu lucalmente.
Pudete ancu bisognu di chimioterapia o radioterapia dopu a chirurgia. Questa pò esse una precauzione in più in casu chì e cellule di u cancheru sò state lasciate indietro o anu arrivatu à u sangue o à u sistema linfaticu.
Se un tumore ùn pò micca esse eliminatu cumpletamente, u vostru chirurgu pò ancu eliminà una parte di questu. Questu pò esse utile se u tumore causava pressione nantu à un organu o causava dolore.
Radioterapia
A radiazione usa raggi à alta energia per tumbà e cellule cancerose o rallentà a so crescita. I raghji dirigenu una zona specifica di u corpu induve hè statu trovu u cancheru.
A radiazione pò esse usata per distrugge un tumore o per alleviare u dolore. Pò esse ancu adupratu dopu a chirurgia per destinà tutte e cellule cancerose chì pudianu esse state lasciate.
Chimioterapia
A chimioterapia hè un trattamentu sistemicu. I farmaci chimio entranu in u sangue è viaghjanu in tuttu u vostru corpu per truvà è distrugge e cellule chì si dividenu rapidamente.
A chimioterapia hè aduprata per tumbà u cancheru, rallentà a so crescita, è riduce a probabilità chì si forminu novi tumori. Hè utile quandu u cancheru si hè spartu al di là di u tumore primariu o sè avete un tipu di cancheru per u quale ùn ci hè micca terapie mirate.
Terapia mirata
Terapie mirate dipende da u tippu specificu di cancheru, ma micca tutti i tumori anu terapie mirate. Queste droghe attaccanu proteine specifiche chì permettenu à i tumori di cresce è di sparghje.
Inibitori di l'angiogenesi interferiscenu cù i signali chì permettenu à i tumori di furmà novi vini sanguini è di cuntinuà à cresce. Queste medicinali ponu ancu causà a morte di i vini sanguini esistenti, chì pò riduce u tumore.
Alcuni tipi di cancheru, cum'è a prostata è a maggior parte di i tumori di senu, anu bisognu di ormoni per cresce. A terapia ormonale pò impedisce à u vostru corpu di pruduce l'ormoni chì alimentanu u cancheru. Altri fermanu questi ormoni da interagisce cù e cellule tumorali. A terapia ormonale aiuta ancu à prevene a ripetizione.
Immunoterapia
L'immunoterapie aumentanu u putere di u vostru corpu per luttà contr'à u cancheru. Queste droghe ponu rinfurzà u vostru sistema immunitariu è aiutallu à ricunnosce e cellule cancerose.
Trasplante di cellule staminali o midollo osseu
Un trapianto di cellule staminali, qualchì volta chjamatu trapianto di midollo osseu, rimpiazza e cellule danneggiate chì formanu sangue cù quelle sane. A prucedura si faci dopu à chimioterapia à grande dosi o radioterapia per tumbà e cellule tumorali è par piantà e vostre cellule staminali di pruduce cellule cancerose.
I trapianti di cellule staminali ponu esse aduprati per parechji tippi di cancru, cumprendu u mieloma multiplu è alcuni tipi di leucemia.
U takeaway
U cancheru ùn hè micca una sola malattia. Ci hè parechji tippi - è sottotipi - di cancheru. Certi sò più aggressivi cà altri, ma ci sò parechje variabili chì portanu à diverse caratteristiche di u cancheru.
U vostru oncologu vi pò dà una megliu comprensione di u comportamentu tipicu di un certu tipu di cancheru basatu annantu à e specificità di u vostru rapportu di patologia.