Quantu pudete campà senza manghjà?
Cuntenutu
- Perchè u periodu di tempu varia
- Cumu hè pussibule?
- Perchè l'ingaghjamentu d'acqua affetta questu?
- Effetti secundarii è risichi di manghjà limitata
- U fondu
Quantu tempu?
U cunsumu alimentariu è acqua hè essenziale per a vita umana. U vostru corpu hà bisognu di energia da fonti alimentari è idratazione da l'acqua per funziunà currettamente. I numerosi sistemi in u vostru corpu travaglianu in modu ottimale cù una dieta variata è una quantità adatta d'acqua ogni ghjornu.
Ma i nostri corpi sò ancu capaci di campà per ghjorni senza acqua. Pudemu passà ghjorni o qualchì volta settimane senza manghjà per via di l'aghjustamenti à u nostru metabolismu è u cunsumu d'energia.
Perchè u periodu di tempu varia
Eliminà l'ingestione di alimenti è acqua per un periodu significativu di tempu hè cunnisciutu ancu famu. U vostru corpu pò esse sottumessu à a fame dopu un ghjornu o dui senza manghjà nè acqua. À quellu tempu, u corpu cumencia à funziunà in modu diversu per riduce a quantità di energia chì brucia. À a fine, a fame porta à a morte.
Ùn ci hè micca una "regula generale" dura è rapida per quantu tempu pudete campà senza manghjà. Ci hè una mancanza di ricerca scientifica nantu à a fame perchè hè oghje cunsideratu micca eticu di studià a fame in i sughjetti umani.
Ci sò qualchi studii chì esploranu e vechje ricerche nantu à a fame, è esaminanu ancu più recenti avvenimenti di fame in u mondu reale. Queste istanze includenu greve di a fame, digiunu religiosu, è altre situazioni.
Questi studii anu scupertu parechje osservazioni nantu à a fame:
- Un articulu in stati dice chì u corpu pò sopravvive per 8 à 21 ghjorni senza alimentu è acqua è finu à dui mesi s'ellu ci hè accessu à una ingaghjamentu d'acqua adeguata.
- E greve di a fame di i tempi muderni anu datu una visione di a fame. Un studiu in e citate parechje greve di a fame chì sò finite dopu à 21 à 40 ghjorni. Queste greve di a fame sò finite per via di i sintomi gravi, chì mettenu in periculu a vita chì i participanti avianu.
- Sembra esse un certu numeru "minimu" in a scala di l'indici di massa corporea (BMI) per a sopravvivenza. Sicondu a rivista Nutrition, l'omi cù un BMI di menu di 13 è e donne cù un BMI di menu di 11 ùn ponu sustene a vita.
- Un articulu in a cunclude chì quelli chì anu un pesu normale perderanu una percentuale più alta di u so pesu corpu è di u tessutu musculu più veloce di quelli chì sò obesi quandu morenu di fame durante i primi trè ghjorni.
- Secondu u ghjurnale Nutrition, a cumpusizione di u corpu di e donne li face capace di suppurtà più a fame à a fame.
Cumu hè pussibule?
Puderete campà ghjorni è settimane senza manghjà è acqua pare inconcevibile per parechji di noi. Dopu tuttu, un dighjunu di una ghjurnata o ancu un allungamentu di ore senza manghjà è acqua pò rende molti di noi irritabili è pochi di energia.
U vostru corpu si adatta veramente se si impegna in un digiunu à breve termine o ùn si pò accede à l'alimentu è l'acqua per assai lunghi periodi di tempu. Questu permette à e persone di impegnassi in digiunu religiosu è ancu di pruvà diete "à dighjunu" cum'è l'approcciu di manghjà-ferma-manghjà senza fà danni irreparabili à u so corpu.
Ci vole circa ottu ore senza manghjà per u vostru corpu per cambià u so funziunamentu. Prima di quessa, funziona cum'è se manghjassi regularmente.
In circustanze normali, u vostru corpu scompone l'alimentu in glucosiu. U glucosiu furnisce energia à u corpu.
Una volta chì u corpu ùn hà micca avutu accessu à l'alimentu per 8 à 12 ore, u vostru almacenamentu di glucosiu hè sdrughjitu. U vostru corpu hà da cumincià à cunvertisce u glicogenu da u fegatu è i musculi in glucosiu.
Dopu chì u vostru glucosiu è u glicogenu sò impauriti, u vostru corpu hà da cumincià à aduprà aminoacidi per furnisce energia. Stu prucessu hà da influenzà i vostri musculi è pò purtà u vostru corpu per circa prima chì u metabolismu faci un cambiamentu maiò per priservà u tissutu magru di u corpu.
Per prevene una perdita musculare eccessiva, u corpu principia à fidà si di i magazini di grassu per creà cetoni per l'energia, un prucessu cunnisciutu cum'è cetosi. Sperimenterete una perdita di pesu significativa durante stu tempu. Unu di i motivi per chì e donne sò capaci di sustene a fame più di l'omi hè chì i so corpi anu una cumpusizione di grassu più alta. E femine sò ancu capaci di trattene e proteine è u tessutu musculu magru megliu cà i masci durante a fame.
Più ci sò magazzini di grassu dispunibili, più una persona pò sopravvivere tipicamente durante a fame. Una volta chì i magazini di grassu sò stati cumpletamente metabolizati, u corpu torna in a ripartizione musculare per l'energia, postu chì hè l'unica fonte di carburante restante in u corpu.
Cumincerete à sperimentà sintomi avversi severi durante u stadiu di a fame induve u vostru corpu utilizza e so riserve musculari per l'energia. Un studiu in i stati chì quelli chì sò sottumessi à una greva di a fame devenu esse monitorati da vicinu per l'effetti secundarii severi di a fame dopu avè perdutu u 10 per centu di u so pesu corpu. Dice ancu chì cundizioni assai gravi accaderanu quandu un individu perde u 18 per centu di u so pesu corpu.
Perchè l'ingaghjamentu d'acqua affetta questu?
Site assai più prubabile di sopravvive à a fame per settimane - è forse mesi - sì sì capace di cunsumà una quantità sana d'acqua. U vostru corpu hà assai più in e so riserve per rimpiazzà l'alimentu chè u fluidu. A vostra funzione renale diminuirà in pochi ghjorni senza una idratazione curretta.
Sicondu un articulu, quelli chì sò nantu à i so letti di morte ponu campà trà 10 è 14 ghjorni senza cibu è acqua. Alcuni periodi più lunghi di sopravvivenza sò stati nutati, ma sò menu cumuni. Tenite à mente chì e persone chì sò letti ùn usanu micca molta energia. Una persona sana è mobile puderia perisce assai più prestu.
chì hà fighjatu e greve di a fame hà suggeritu chì una persona hà bisognu à beie almenu 1,5 litri d'acqua à ghjornu per sopravvive à a fame per un periudu di tempu più longu. U studiu hà ancu suggeritu di aghjunghje una meza cucchiaina di sale à ghjornu à l'acqua per aiutà cù a funzione renale.
Effetti secundarii è risichi di manghjà limitata
Campà senza accessu à l'alimentu è l'acqua pò avè effetti dannosi per u vostru corpu. I numerosi sistemi di u vostru corpu cuminceranu à deteriorassi malgradu a capacità di u vostru corpu di cuntinuà per ghjorni è settimane senza manghjà è acqua.
Alcuni di l'effetti secondari di a fame includenu:
- debulezza
- vertigini
- calata di pressione sanguigna
- rallintamentu di a frequenza cardiaca
- ipotensione
- debbulezza
- disidratazione
- malfunzione di a tiroide
- dulore addominale
- bassu putassiu
- fluttuazione di a temperatura di u corpu
- stress post-traumaticu o depressione
- attacu di core
- fallimentu d'urganu
Quelli chì sperimentanu a fame per un tempu prolungatu ùn ponu micca cumincià à cunsumà quantità normali di alimenti subitu. U corpu hà da esse assai lentamente facilitatu à manghjà di novu per evità reazzioni avverse, cunnisciute cum'è sindrome di rialimentazione, cumprese:
- cundizione di core
- cundizioni neurologichi
- gonfiore di u tissutu di u corpu
A ripresa di manghjà dopu à a fame richiederà a supervisione di un duttore è pò comportà manghjà verdure cotte, alimenti senza lattosiu, è una dieta bassa in proteine, in bassu zuccheru.
U fondu
I corpi umani sò abbastanza resistenti è ponu funzionà per ghjorni è settimane senza cibo è acqua adatti. Questu ùn vole micca dì chì andà senza manghjà per un periodu prolungatu hè sanu o deve esse praticatu.
U vostru corpu pò mantene si per una settimana o duie senza accessu à l'alimentu è l'acqua è forse ancu più longu se cunsumate acqua. Quelli chì sperimentanu a fame duveranu esse monitorati da un duttore per rientre in salute dopu u periodu di tempu senza nutrimentu per evità a sindrome di riferimentu.