A solitudine rende i sintomi di u fretu peghju
Cuntenutu
Sniffling, starnuti, tossi è dolore ùn sò micca in cima di a lista di divertimentu di nimu. Ma i sintomi di u friddu cumuni ponu sentenu ancu peggiu sè site solu, secondu un novu studiu publicatu in Psicologia di a Salute.
Chì hà da fà u vostru gruppu suciale cù a vostra carica virale? Hè assai più cà solu di sparte i germi chì vi sò malati in u primu locu, risulta. "A ricerca hà dimustratu chì a solitude mette a ghjente in risicu per a morte precoce è altre malatie fisiche", hà dettu l'autore di studiu Angie LeRoy, un studiente graduatu in psicologia à l'Università Rice, in un comunicatu di stampa. "Ma nunda era statu fattu per fighjà una malatia acuta ma tempurale chì simu tutti vulnerabili à u fretu cumunu".
In ciò chì sona cum'è unu di i studii menu divertenti mai, i circadori anu pigliatu quasi 200 persone è li dete un spray nasale carricu di un virus friddu. Dopu, li anu spartutu in gruppi basatu annantu à quante relazioni anu segnalatu in a so vita è li anu monitoratu in un hotel per cinque ghjorni. (Almenu anu avutu u cavu di rigalu cù a so suffrenza?) Circa u 75 per centu di i sughjetti anu finitu cun un fretu, è quelli chì anu dichjaratu esse i più soli anu ancu dichjaratu chì si sentenu u peghju.
Ùn era micca solu u numeru di relazioni chì anu affettatu a gravità di i sintomi. U qualità di sti rilazioni hà ghjucatu u rolu più grande. "Pudete esse in una stanza affollata è sentite solu", spiegò LeRoy. "Questa percepzione hè ciò chì pare esse impurtante quandu si tratta di sintomi di fretu". (Nota: Ricerche precedenti anu ancu dimustratu chì a sensazione di solitu pò fà vi manghjate eccessivamente è disturbà u sonnu).
Solità ? Sentissi isolati sò sfortunatamente assai cumuni in questi ghjorni malgradu a nostra sucità super-cunnessa. Arricurdatevi di scuntrà cù l'amichi IRL u più spessu pussibule, o (sapemu chì hè una pazzia) in realtà ripiglià u telefunu è ritruvà a ghjente chì stà luntanu. È ricordate, ancu sì site un adultu capace, hè perfettamente accettabile di chjamà a vostra mamma quandu site malatu. Felice guariscenza.