Quante volte duvete cambià i vostri fogli?
Cuntenutu
- Quante volte per cambià o lavà fogli
- Fattori chì meritanu un lavatu più frequente
- È sè ùn sì?
- U megliu modu per lavà i fogli
- Mantene i foglii puliti trà i lavaghji
- Altri letti
- U takeaway
Simu avvezzi à lavà i nostri panni ogni volta chì a ciambella hè piena è ci ritruvemu senza nunda da purtà. Puderemu asciugà u bancone di a cucina dopu avè lavatu i piatti chì duveremu aduprà torna dumane. A maiò parte di noi lancerà un spolveru nantu à e superfici di a nostra casa quandu a polvere visibile comincia à cumparisce.
Ma à a fine di una longa ghjurnata, hè faciule di cascà in lettu senza dà una seconda pensata à i vostri linzoli. Allora quantu spessu duvete cambià i vostri fogli? Andemu à guardà da vicinu.
Quante volte per cambià o lavà fogli
Sicondu un sundaghju di u 2012 da a Fundazione Naziunale per u Sonnu, u 91 per centu di e persone cambianu i so fogli ogni duie settimane. Ancu se questu hè una regula cumuna di pollice, parechji esperti raccomandanu lavaggi settimanali.
Hè perchè i vostri fogli ponu accumulà assai cose chì ùn pudete micca vede: migliaia di cellule morte di a pelle, acari di polvere, è ancu materia fecale (se dormite nudi, ciò chì pò esse benefiziu in altri modi).
Fattori chì meritanu un lavatu più frequente
Duvete lavà i vostri fogli più spessu se:
- avete allergie o asma è sì sensibile à a polvere
- avete una infezzione o lesione chì face u cuntattu cù i vostri linzoli o cuscini
- sudate eccessivamente
- u to animali domesticu dorme in u vostru lettu
- si manghja in lettu
- vai in lettu senza duscia
- dormi nudu
È sè ùn sì?
Ùn lavà micca i vostri linzoli vi espone regolarmente à i funghi, i batteri, u polline, è a caspa d'animali chì si trovanu cumunemente nantu à i linzoli è altri letti. Altre cose truvate nantu à i fogli includenu secrezioni corporee, sudore è cellule di a pelle.
Questu ùn vi ferà necessariamente malatu. Ma in teoria, pò. Puderia ancu attivà eczema in e persone cù a cundizione o causà dermatite da cuntattu.
E persone cun asma è allergie ponu scatenà o aggravà i sintomi dormendu nantu à linzoli brutti. Più di 24 milioni d'Americani anu allergie. Ma ancu sè ùn site micca parte di questu gruppu, pudete sperienze un nasu stufatu è starnutitu dopu à una notte di sonnu se i vostri fogli ùn sò micca puliti.
Pudete ancu trasmette è cuntrae infezioni per mezu di linzoli imbruttati, suggerenu i risultati di un studiu di u 2017.
U megliu modu per lavà i fogli
Hè cunsigliatu di lavà i vostri linzoli è altri letti in acqua calda.
Leghjite l'istruzzioni di cura nantu à l'etichetta è lavate i vostri fogli in u paràmetru più caliente cunsigliatu. Più hè calda l'acqua, più batteri è allergeni si eliminanu.
Hè ancu cunsigliatu di stirà i vostri fogli dopu u lavatu.
Mantene i foglii puliti trà i lavaghji
Pudete tene i vostri fogli puliti trà lavà è aiutà à priservà li da:
- duscia prima di dorme
- evitendu sieste dopu una sessione di palestra sudata
- toglie u truccu prima di andà à dorme
- evitendu di mette lozioni, creme, o olii ghjustu prima di dorme
- micca manghjà nè beie in lettu
- mantenendu i vostri animali da i vostri fogli
- caccià i detriti è a terra da i vostri pedi o calzini prima di cullà in lettu
Altri letti
Altri letti, cum'è coperte è piumini, devenu esse lavati ogni settimana o duie.
Un studiu di u 2005 chì hà valutatu a contaminazione fungica nantu à i letti hà trovu chì i cuscini, in particulare di piume è sintetiche, sò una fonte primaria di funghi. I cuscini testati varianu da 1,5 à 20 anni.
I cuscini devenu esse rimpiazzati ogni annu o dui. Aduprà un prutettore di cuscinu pò aiutà à mantene a polvere è i batteri à u minimu.
I piumoni ponu durà finu à 15 à 20 anni quandu sò usati cù una copertura è lavati o puliti à seccu regolarmente.
U takeaway
Un pocu di diligenza quandu si tratta di cura di i vostri letti pò andà assai luntanu quandu si tratta di aiutallu à dorme - è à respirà - più faciule. Mentre pò sembrà un fastidiu à volte, cambià i vostri fogli ogni settimana vale bè u sforzu.
Sè site abituatu à lavà i vostri linzoli ogni duie settimane, pudete cunsiderà di uttene un altru inseme per pudè scambialli senza fà lavaggi più frequenti.
Quandu lavate i linzoli, aduprate a temperatura a più calda chì pudete.
Aduprate copre protettive nantu à i cuscini è seguitate l'istruzzioni di cura furnite da u fabbricante di fogli o nantu à i tag di lettu.