Cumu uttene una scheggia di vetru fora di u vostru pede
Cuntenutu
- Cumu caccià u vetru da u vostru pede
- Quandu chjamà u vostru duttore
- Chì duvete aspittà à i duttori
- Una sculaccia di vetru pò esce da sola?
- Purtà si
Un splinter in u vostru pede ùn hè micca divertente. Pò causà dolore, soprattuttu quandu si mette pesu nantu à u pede cù a schegge. Di più preoccupazione, però, hè chì a schezza puderia avè introduttu batteri o funghi chì pudianu causà infezioni.
S'ellu hè vicinu à a superficia di a pelle o spunta da a pelle, pudete spessu rimuovere a scheglia da solu, in modu sicuru. S'ellu hè prufunditu in u vostru pede, pensate à circà aiutu da un prufessiunale medicu.
Tenite à mente, e schegge ponu esse di più risicu sè avete una cundizione medicale cum'è:
- abbassatu l'immunità
- diabete
- vini sanguini malati
Cumu caccià u vetru da u vostru pede
A Clinica Mayo raccomanda di piglià questi passi per rimuovere ogni oggettu stranariu, cumpresu u vetru, da ogni parte di u vostru corpu:
- Aduprate sapone è acqua per lavà bè e mani è l'area intornu à a schegge.
- Pulite una coppia di pinzette cù alcolu à rubu è aduprateli per caccià u vetru.
- Se a sciappa hè sottu à a superficia di a pelle, aduprate l'alcool per strufinà una agulla di cusgitura acuta. Sollevate o rompe delicatamente a pelle sopra a schegge cù l'agulla sterilizzata. Sollevate a punta di a scheglia per pudè agguantalla cù e pinzette è tiralla fora.
- Una volta chì u vetru hè surtitu, sprime delicatamente a zona per permette à u sangue di lavà i germi fora di a ferita.
- Aduprate sapone è acqua per lavà a zona è poi applicate unguentu antibioticu à a ferita.
Pudete avè bisognu di una lente per vede a schegge. Se ùn pudete micca vede u pezzu di vetru, pensate à una visita à u vostru duttore per fassi rimuovere.
Quandu chjamà u vostru duttore
Ùn circate micca di caccià a scheglia da per sè se a scheglia pare esse profondamente incrustata in a vostra pelle o in u musculu di u vostru pede. Pruvà à caccià un pezzu di vetru prufundamente incastratu puderia causà più danni.
Per preparassi per u viaghju à u duttore, seguitate sti passi:
- Cuntrolla u sangu. Se necessariu, portate i bordi di a ferita cun pressione ferma. Questu hè megliu fattu quandu a ferita hè elevata più altu ch'è u core.
- Bandage a ferita. Cumincià cù un pezzu di gasa sterile nantu à a zona cù a splinta è poi ligà in modu sicuru a ferita cù un fascia o un pannu pulitu. Ùn mette micca troppu pressione nantu à a schegge.
Altri segni è sintomi chì pudete avè bisognu d'aiutu da u vostru duttore includenu:
- A sciuma face un dulore severu.
- Ùn site micca cunfortu à pruvà di caccià u vetru.
- Ùn avete micca successu à caccià u vetru.
- A zona intornu à a scheggia mostra segni d'infezzione, cume rossi, gonfi, pus, o strisce rosse.
- Sviluppate una frebba.
Chì duvete aspittà à i duttori
Speremu chì u vostru duttore puderà rimuovere rapidamente a schegge. In certi casi, pudete avè bisognu di un trattamentu più approfonditu:
- Se a scintilla hè prufonda è hà causatu infezioni, u vostru duttore pò dà anestesiu lucale è rimuoverle chirurgicamente.
- Se l'area hè infettata, u vostru duttore pò prescrive medicazione dopu chì a splinta hè stata rimossa per assicurà chì l'infezzione ùn si sparghje.
- Se a vostra ultima vaccinazione antitetanica hè stata più di 5 anni fà, pudete riceve un booster tetanicu.
Una sculaccia di vetru pò esce da sola?
E piccule schegge senza dulore situate vicinu à a superficia di a pelle ponu lentamente andà fora cù un spargimentu nurmale di a pelle.
Inoltre, u corpu puderia rifiutà a scheggia di vetru cum'è un corpu straneru furmendu un picculu pimple pienu di pus. Quandu quellu pimple scoppia, a schezza pò flutterà cù u pus.
Purtà si
Una scheggia di vetru in u vostru pede pò esce da solu. Ma pudete piglià misure per esce lu per alleviare u dolore è abbassà u risicu d'infezzione.
In certi casi, cum'è una scheggia profonda o infettata, pudete avè bisognu di vede un duttore per a rimozione è a medicazione.