8 Modi per Aiutà Qualchissia chì Amate Gestisce a Malattia di Parkinson
Cuntenutu
- 1. Amparate tuttu ciò chì pudete nantu à a malatia
- 2. Vuluntariu per aiutà
- 3. Attivatevi
- 4. Aiutateli à sentesi nurmali
- 5. Esci da a casa
- 6. Stà à sente
- 7. Circate per aggravà i sintomi
- 8. Esse pazienti
Quandu qualchissia chì vi interessa hà a malattia di Parkinson, vede in prima persona l'effetti chì a cundizione pò avè nantu à qualchissia. I sintomi cum'è i muvimenti rigidi, u pessimu equilibriu è i tremuli diventanu parte di a so vita d'ogni ghjornu, è sti sintomi ponu aggravassi à misura chì a malattia avanza.
U vostru amatu hà bisognu d'aiutu è di supportu in più per stà attivu è priservà a so qualità di vita. Pudete aiutà in parechje manere - da offre una arechja amichevule quandu anu bisognu di parlà, finu à guidalli à appuntamenti medichi.
Eccu ottu di i migliori modi per aiutà à qualchissia chì amate à gestisce a malatia di Parkinson.
1. Amparate tuttu ciò chì pudete nantu à a malatia
A malatia di Parkinson hè un disordine di u muvimentu. Sè vo site un caregiver per qualchissia chì vive cù Parkinson, pudete probabilmente familiarizà cun alcuni di i sintomi di a malatia. Ma sapete ciò chì causa i so sintomi, cumu a cundizione progredisce, o chì trattamenti ponu aiutà à gestisce? Inoltre, Parkinson ùn si manifesta micca di listessa manera in tutti.
Per esse u megliu alliatu per u vostru amatu, amparate quantu pudete nantu à a malattia di Parkinson. Fate ricerche nantu à siti web di bona reputazione cum'è a Fundazione Parkinson, o leghjite libri nantu à a cundizione. Etichettate per appuntamenti medichi è fate dumande à u duttore. Sè site infurmatu bè, avete una idea megliu di ciò chì duvete aspittà è cumu esse u più aiutu.
2. Vuluntariu per aiutà
E responsabilità d'ogni ghjornu cum'è u shopping, a cucina è a pulizia diventanu assai più difficiule quandu avete un disordine di u muvimentu. A volte e persone cun Parkinson anu bisognu d'aiutu per questi è altri compiti, ma ponu esse troppu fieri o imbarazzati per dumandallu. Entrate è offrite di fà cumissioni, preparà i pasti, guidà à appuntamenti medichi, piglià medicazione in a drogheria, è aiutà cù qualsiasi altra attività di u ghjornu chì anu difficoltà per contu soiu.
3. Attivatevi
L'eserciziu hè impurtante per tutti, ma hè particularmente utile per e persone cun a malatia di Parkinson. A ricerca trova chì l'eserciziu aiuta u cervellu à aduprà dopamina - una sostanza chimica implicata in u muvimentu - più efficacemente. A forma fisica migliora a forza, l'equilibriu, a memoria è a qualità di vita in e persone cun sta situazione. Sì u vostru amicu o un amatu ùn stà micca attivu, incuragìli à muvassi fendu una spassighjata inseme ogni ghjornu. Oppure, iscriviti per una classe di ballu o yoga inseme; entrambi questi prugrammi di esercitazione sò utili per migliorà a coordinazione.
4. Aiutateli à sentesi nurmali
Una malatia cum'è Parkinson pò interferisce cù a normalità di a vita di qualcunu. Perchè a ghjente pò focalizassi tantu nantu à a malattia è i so sintomi, u vostru amatu pò cumincià à perde u so sensu di sè. Quandu parlate cù u vostru amatu, ùn li ricurdate micca constantemente ch'elli anu una malattia cronica. Parlà d'altre cose - cum'è u so novu filmu o libru preferitu.
5. Esci da a casa
Una malatia cronica cum'è Parkinson pò esse assai isolante è sola. Se u vostru amicu o membru di a famiglia ùn esce micca assai, piglialu. Andate à cena o à un filmu. Siate pronti à fà alcuni alloghji - cume sceglie un ristorante o teatru chì hà una rampa o un ascensore. È esse prontu à adattà i vostri piani se a persona ùn si sente micca abbastanza bè per sorte.
6. Stà à sente
Pò esse intensamente sconvolgente è frustrante di vive cun una situazione chì sia degenerativa sia imprevedibile. L'ansietà è a depressione sò cumuni in e persone cù a malattia di Parkinson. Certe volte solu offre una spalla per pienghje o un arechja amichevule pò esse un rigalu tremendu. Incuraghjite u vostru amatu à parlà di e so emozioni, è lasciate sapè chì stai ascoltendu.
7. Circate per aggravà i sintomi
I sintomi di Parkinson avanzanu cù u tempu. Esse cuscenti di qualsiasi cambiamenti in a capacità di marchjà, a coordinazione, l'equilibriu, a fatica è u discorsu di u vostru amatu. Inoltre, fighjate i cambiamenti in u so umore. Finu à e persone cun Parkinson sperimentanu depressione in un certu puntu in u corsu di a so malattia. Senza trattamentu, a depressione pò purtà à una diminuzione fisica più rapida. Incuraghjite u vostru amatu per uttene aiutu da un prufessiunale di salute mentale addestratu se sò tristi. Assicuratevi chì piglianu l'appuntamentu - è tenelu. Andate cun elli si anu bisognu d'aiutu per arrivà à l'uffiziu di u duttore o di u terapeuta.
8. Esse pazienti
A Parkinson pò influenzà a capacità di u vostru amatu di marchjà prestu, è di parlà abbastanza chjaru è forte per esse intesu. Un logopedista li pò insegnà esercizii per migliurà u vulume è a forza di a so voce, è un fisioterapeuta pò aiutà cù e so abilità di muvimentu.
Quandu avete una conversazione o vai in un locu cun elli, siate pazienti. Pò piglià più di u solitu per risponde à voi. Sorride è ascolta. Assuciate u vostru passu à u soiu. Ùn li precipitate micca. Se camminà diventa troppu difficiule, incuragisceli à aduprà un andatore o una sedia à rotelle. Se parlà hè una sfida, aduprate altre forme di cumunicazione - cum'è messageria per mezu di una piattaforma in linea o email.