Autore: Louise Ward
Data Di Creazione: 5 Febbraiu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 16 Dicembre 2024
Anonim
Pudete Insegnà à U Vostru Bambinu à Leghje? - Salute
Pudete Insegnà à U Vostru Bambinu à Leghje? - Salute

Cuntenutu

Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.

Innalzà un picculu vermu? A lettura hè una tappa tipicamente associata à i primi anni di scola. Ma i genitori ponu aiutà à favurisce e cumpetenze di lettura da una età più vechja.

Ch'ella sia pussibule insegnà à u vostru zitellu à leghje hà assai da fà cù u vostru zitellu individuale, a so età è e so cumpetenze di sviluppu. Eccu più nantu à e tappe di l'alfabetizazione, attività chì pudete fà in casa per prumove a lettura, è ancu alcuni libri chì aiutanu à rinfurzà queste abilità.

In cunnessione: Libri megliu chè e-libri per i zitelli

Pudete amparà à un zitellu à leghje?

A risposta à sta dumanda hè "sorta di sì" è "sorta di nò". Ci hè parechje cose chì vanu à sviluppà e cumpetenze per a lettura. Mentre chì alcuni zitelli - ancu i zitelli - ponu ripiglià tutte queste cose rapidamente, questu ùn hè micca necessariamente a norma.


È al di là di questu, certe volte ciò chì a ghjente osserva mentre i so figlioli leghjenu pò esse in realtà altre azzioni, cum'è imitazione o recitazione.

Questu ùn vole micca dì chì ùn pudete micca espone u vostru picculu à i libri è a lettura attraversu attività cum'è leghje inseme, ghjucà à ghjochi di parolle, è praticà lettere è soni. Tutte queste lezioni di morsu si sumeranu cù u tempu.

A lettura hè un prucessu cumplessu è richiede a maestria di parechje abilità, tra cui:

Cuscenza fonemica

E lettere ognuna riprisentanu soni o ciò chì si chjamanu fonemi. Avè una cuscenza fonemica significa chì un zitellu pò sente i sfarenti soni chì facenu e lettere. Questa hè una capacità auditiva è ùn implica micca e parolle stampate.

Fonetica

Mentre simile, a fonetica hè diversa da a cuscenza fonemica. Significa chì un zitellu pò identificà u sonu chì e lettere facenu solu è in cumbinazioni nantu à a pagina scritta. Praticanu relazioni "sonu-simbulu".

Vucabulariu

Hè cusì, sapendu ciò chì sò e parolle è cunnette li à l'oggetti, i lochi, e persone, è altre cose in l'ambiente. In quantu à a lettura, u lessicu hè impurtante per chì i zitelli possinu capisce u significatu di e parolle chì leghjenu è, più in là, frasi intere.


Fluenza

A fluenza di lettura si riferisce à cose cum'è l'accuratezza (parolle lette currettamente versus micca) è u tassu (parolle à u minutu) cù chì un zitellu leghje. A frase di e parolle di un zitellu, l'intonazione è l'usu di e voce per i caratteri diversi hè ancu una parte di a fluidità.

Cumprensione

È assai impurtante, a comprensione hè una grande parte di lettura. Mentre un zitellu pò esse capace di distingue i soni di e cumbinazioni di lettere è di mette inseme e parolle in isolatu, avè una comprensione significa chì ponu capisce è interpretà ciò chì leghjenu è fà cunnessioni significative à u mondu reale.

Cumu pudete vede, ci hè assai implicatu. Pò dassi intimurente, chì vi incita à ricercà diversi prudutti destinati à aiutà à insegnà ancu i zitelli è i più chjucu à leghje.

Un studiu di u 2014 hà esaminatu i media cuncipiti per insegnà à i zitelli è à i zitelli à leghje è hà determinatu chì i zitelli ùn amparanu micca à leghje cù i prugrammi DVD. In fattu, mentre i genitori inchiestati anu cridutu chì i so criaturi leghjianu, i circadori dicenu chì osservanu in realtà imitazione è imitazione.


In cunnessione: I prugrammi TV più educativi per i zitelli

Capisce u sviluppu di i zitelli

Prima di tuttu, hè impurtante di capisce chì tutti i zitelli sò diversi. U vostru amicu vi pò dì chì u so zitellu di 3 anni leghje libri à un livellu di seconda scola. E cose più strane sò accadute. Ma ùn hè micca necessariamente ciò chì duvete aspittà da u vostru tot.

Fatti: A maiò parte di i zitelli amparanu à leghje qualchì tempu trà l'età di 6 è 7. Alcuni altri ponu guadagnà l'abilità (almenu un pocu) già da 4 o 5 anni. È, iè, ci sò quelle eccezioni induve i zitelli ponu cumincià à leghje prima. Ma risistite à a voglia di pruvà à furzà a lettura troppu prestu - duveria esse divertente!

Sperti in u campu spieganu chì l'alfabetizazione per i zitelli ùn hè micca uguale à a lettura per se. Invece, hè un "prucessu di sviluppu dinamicu" chì si faci in fasi.

E cumpetenze di i zitelli anu è ponu sviluppà:

  • Manipulazione di libri. Ciò include cume un zitellu tene fisicamente è gestisce i libri. Pò andà da masticà (zitelli) à girà a pagina (zitelli più anziani).
  • Circà è ricunnosce. A durata di l'attenzione hè un altru fattore. I zitelli ùn ponu micca impegnassi assai cù ciò chì hè nantu à a pagina. Quandu i zitelli diventanu un pocu anziani, a so durata d'attenzione aumenta è pudete vede li cunnessu megliu à l'imaghjini in i libri o indicendu l'uggetti chì sò familiari.
  • Cumprensione. Capisce i libri - testu è immagini - hè dinò una abilità in via di sviluppu. U vostru zitellu pò imità l'azzioni chì vedenu in i libri o parlà di l'azzioni chì sentenu in a storia.
  • Cumportamenti di lettura. I zitelli ghjovani interagiscenu verbalmente ancu cù i libri. Puderete vedeli parlà in bocca e parolle o balbuttà / imità a lettura di u testu mentre leghjite à voce alta. Alcuni zitelli ponu ancu passà e dita nantu à e parolle cum'è se seguitanu o pretendenu di leghje libri da soli.

Quandu u tempu passa, u vostru figliolu pò ancu esse capace di ricunnosce u so nome o ancu di recità un libru sanu da memoria. Mentre questu ùn significa micca necessariamente chì stanu leggendu, hè sempre parte di ciò chì porta à a lettura.

10 attività per insegnà à u vostru zitellu à leghje

Allora chì pudete fà per favurisce l'amore per a lingua è a lettura? Assai!

L'alfabetizazione hè tutta di esplorà. Lasciate u vostru zitellu ghjucà cù libri, cantà canzoni, è scrive à u cuntentu di u so core. Arricurdatevi di rendelu piacevule sia per voi sia per u vostru chjucu.

1. Leghjite inseme

Ancu i zitelli più chjuchi ponu prufittà d'avè li libri letti da i so caregivers. Quandu a lettura face parte di a rutina cutidiana, i zitelli piglianu più prestu nantu à altri blocchi per a lettura. Allora, leghjite à u vostru zitellu è purtatelu à a biblioteca cun voi per sceglie i libri.

È mentre ci site, pruvate à mantene familiari l'argumenti di sti libri. Quandu i zitelli ponu esse in relazione cù una storia in qualchì modu o avè un bon puntu di riferimentu, ponu esse più impegnati.

2. Fate e dumande «chì ne serà?»

Parlate à u to figliolu u più spessu chì pudete. Usà a lingua hè impurtante quant'è a lettura quandu si tratta di sviluppà abilità di alfabetizzazione. Al di là di dumandà "ciò chì accadrà dopu" in una storia (per travaglià nantu à a comprensione), pudete cuntà e vostre storie. Assicuratevi di incorporà un novu vocabulariu quandu è induve hè sensu.

Cù u tempu, u vostru tot pò fà a cunnessione trà e parolle chì parlate è e parolle chì vedenu scritte nantu à e pagine di i so libri preferiti.

3. Indicate i soni è e cumbinazioni di lettere

E parolle sò intornu à noi in u mondu. Se u vostru figliolu mostra un interessu, pensate à piglià u tempu per indicà e parolle o almenu cumbinazioni di lettere diverse nantu à cose cum'è a so scatula di cereali preferita o i cartelli stradali fora di a vostra casa. Ùn li dumandate micca solu. Avvicinalla più cum'è: "OH! Vidite quella parolla GRANDE annantu à u cartellu quì? Dice s-t-o-p - STOP! "

Fighjate etichette nantu à i vestiti o parolle nantu à carte d'anniversariu o pannelli publicitarii. E parolle ùn cumpariscenu micca solu nantu à e pagine di i libri, cusì à a fine u vostru zitellu viderà chì a lingua è a lettura sò in ogni locu.

4. Fate di u testu un ghjocu

Una volta chì avete osservatu e parolle è e lettere intornu à l'ambiente di u vostru zitellu, trasformatelu in un ghjocu. Puderete dumandalli di identificà a prima lettera annantu à u segnu di a buttrega. O forse ponu identificà numeri annantu à l'etichetta nutrizionale di a so merendella preferita.

Mantene lu scherzosu - ma attraversu sta attività, custruiscite pianu pianu a cuscenza è a ricunniscenza di u testu di u vostru zitellu.

Dopu qualchì tempu, pudete vede chì u vostru figliolu inizia sta attività o chì cumincianu à ripiglià e parolle piene da soli.

5. Praticate e parolle di vista

E carte Flash ùn sò micca necessariamente una attività di prima scelta à questa età - tendenu à prumove a memorizazione, chì ùn hè micca a chjave per leghje. In fatti, i sperti spartenu chì a memorizazione hè una "abilità di livellu inferiore" paragunatu à altre abilità linguistiche più cumplesse chì i zitelli guadagnanu per mezu di conversazioni significative.

Dittu chistu, pudete cunsiderà l'introduzione di parolle di vista in altri modi, cum'è cù blocchi di lettura fonetica. I blocchi offrenu pratica cù abilità di rima, ancu, tuttu permettendu à u vostru zitellu di torce è di creà novi parolle.

Cumprà blocchi di lettura fonetica in ligna.

6. Incorporate tecnulugia

Ci hè certamente app chì pudete vulete pruvà chì ponu aiutà à introduce o rinfurzà e cumpetenze di lettura. Basta à tene à mente l'Accademia Americana di Pediatria raccomanda di evità i media digitali per i zitelli di menu di 18 à 24 mesi è di limità u tempu di schermu à micca più di un'ora ogni ghjornu per i zitelli da 2 à 5 anni.

Omeru hè una app basata nantu à a fonetica chì permette à i zitelli d'amparà forme di lettere, traccia lettere, amparà novu lessicu, è ascultà storie brevi. Altre applicazioni, cum'è Epic, aprenu una enorme biblioteca digitale per leghje libri adatti à l'età inseme in viaghju. Ci hè ancu libri chì leghjeranu à voce alta à u vostru zitellu.

Quandu fighjate diverse app, ricordate solu chì i zitelli ùn ponu amparà à leghje cù solu media. Invece, guardate a tecnulugia cum'è un bonus à l'altre attività chì fate cù u vostru zitellu.

7. Ghjucate à scrittura è traccia di ghjochi

Mentre u vostru chjucu hè prubabilmente appena amparatu à tene un pastellu o una matita, puderanu gode di a pussibilità di travaglià nantu à a so "scrittura". Spiegate u nome di u to figliolu o fate li tracciallu nantu à un pezzu di carta. Questu aiuterà à mustrà à u vostru picculu a relazione trà lettura è scrittura, rinfurzendu e so abilità di lettura.

Una volta chì avete amparatu e parolle corte, puderete andà à e parolle preferite di u vostru zitellu o forse travaglià inseme per scrive note brevi à i membri di a famiglia o à l'amichi. Leghjite e parolle inseme, lasciate li dittà, è tenitelu divertente.

Se u vostru chjucu ùn hè micca in scrittura, puderete pruvà à uttene alcuni magneti di l'alfabetu è furmà parolle nantu à u vostru frigorifero. O sì site bè cù un disordine, pruvate à scrive lettere in sabbia o crema da barba in una tavola cù u vostru dittu indice.

Cumprà magneti di l'alfabetu in ligna.

8. Etichetta u vostru mondu

Una volta chì avete ottenutu u colpu di alcune parolle preferite, cunsiderate di scrive alcune etichette è di mette li nantu à l'uggetti di a vostra casa, cum'è u frigorifero, u lettu, o u tavulinu di a cucina.

Dopu chì u vostru figliolu sia diventatu più praticatu cù queste etichette, pruvate à raccoglie li inseme è dopu avè u vostru figliolu postu in u locu currettu. Cuminciate cù solu qualchì parolla à u primu è poi aumentate u numeru chì u vostru zitellu diventa più familiar.

9. Cantate canzone

Ci hè parechje canzone chì incorporanu lettere è ortografia. È u cantu hè un modu allegru di travaglià nantu à e cumpetenze di alfabetizazione. Pudete principià cù a canzone ABC regulare.

U blogger Jodie Rodriguez in Growing Book by Book suggerisce canzoni cum'è C hè per Cookie, Elmo's Rap Alphabet, è ABC the Alphabet Song per amparà l'alfabetu.

Ella suggerisce ancu Down by the Bay per abilità di rima, Twisters di lingua per l'alliterazione, è Mele è Banane per a sostituzione di fonemi.

10. Impegnassi in ghjochi di rima

A rima hè un'attività eccellente per sviluppà abilità di alfabetizzazione. Sè vo site in vittura o aspittate in fila in un risturante, pruvate à dumandà à u vostru zitellu "Pudete pensà à e parolle chì rimanu cù u bat?" È lascialli chjachjarà à u massimu chì ponu. O alternate parolle in rima.

PBS Kids mantene ancu una breve lista di ghjochi di rima chì i zitelli ponu fà in ligna cù caratteri preferiti, cum'è Elmo, Martha è Super Why.

13 libri per amparà à leghje u vostru zitellu

L'interessi di u to figliolu ponu guidà e vostre scelte di libru, è hè una bona idea. Purtate u vostru tot à a bibliuteca è lasciateli sceglie libri chì ponu cuntattà o chì coprenu un sughjettu ch'elli puderianu gode.

I libri seguenti - parechji di i quali sò raccomandati da i bibliotecarii o amati da i genitori - sò adatti per i primi lettori è aiutanu à rinfurzà cose cum'è l'apprendimentu di l'ABC, a scrittura, a rima è altre abilità di alfabetizzazione.

Riservate questi libri in biblioteca, visitate a vostra libreria indie lucale, o cumprate in ligna:

  • Chicka Chicka Boom Boom di Bill Martin Jr.
  • ABC T-Rex di Bernard Most
  • ABC Vede, Sentite, Fate: Amparate à Leghje 55 Parolle da Stefanie Hohl
  • T hè per Tiger di Laura Watkins
  • E mo prime parolle da DK
  • Lola à a Bibbiuteca da Anna McQuinn
  • Ùn Legeraghju micca stu Libru di Cece Meng
  • Harold and the Purple Crayon di Crockett Johnson
  • Cumu Rocket hà amparatu à leghje da Tad Hills
  • Ùn Aprite micca stu Libru di Michaela Muntean
  • Micca una scatula di Antoinette Portis
  • Raccolta di Libri Principianti di u Duttore Seuss da u Duttore Seuss
  • A mo prima biblioteca: 10 libri di tavula per i zitelli di Wonder House Books

Cosa da circà in i libri

Puderete esse fora in a biblioteca navigendu intornu è dumandassi ciò chì hè più adattu per portà a casa per u vostru tot. Eccu alcuni suggerimenti basati annantu à l'età.

Ghjuvanottu (12 à 24 mesi)

  • libri di bordu ch'elli ponu purtà in giru
  • libri chì presentanu ghjovani zitelli chì facenu cose di routine
  • libri di bona ghjurnata o di bona notte
  • ciao è addiu libri
  • libri cù solu qualchì parolla nantu à ogni pagina
  • libri cù rime è mudelli di testu prevedibili
  • libri d'animali

I zitelli più vechji (2 à 3 anni)

  • libri chì presentanu storie simplici assai
  • libri cù rime ch'elli ponu memorizà
  • libri di svegliu è di dorme
  • ciao è addiu libri
  • alfabetu è cuntà libri
  • libri d'animali è di veiculi
  • libri nantu à a rutina ghjurnata
  • libri cù i caratteri di mostra televisivi preferiti

Purtà si

A lettura di libri è u ghjocu cù lettere è parolle ponu aiutà à mette u vostru zitellu in un viaghju per diventà un lettore per tutta a vita, sì o micca cumincianu à leghje cumpletamente à una ghjovana età.

Ci hè assai di più in l'alfabetizazione chè a lettura di libri di capituli - è custruisce e cumpetenze per ghjunghje ci hè a metà di a magia di tuttu. Accademici da parte, assicuratevi di ammullassi in questu tempu speciale cù u vostru picculu è pruvate à gode di u prucessu quant'è u risultatu finale.

Articuli Novi

Visione - cecità notturna

Visione - cecità notturna

A cecità notturna hè una vi ione car a di notte o in poca luce.A cecità notturna pò cau à prublemi cù a guida di notte. E per one cun cecità notturna anu pe u pruble...
Pneumomediastinum

Pneumomediastinum

Pneumomedia tinum hè aria in u media tinum. U media tinu hè u paziu à mezu à u pettu, trà i pulmoni è intornu à u core.Pneumomedia tinum hè pocu cumunu. A cundi...