Cumu Insegnà à u Vostru Bambinu à Parlà
Cuntenutu
- Sviluppu di a lingua da 0 à 36 mesi
- 0 à 6 mesi
- 7 à 12 mesi
- 13 à 18 mesi
- 19 à 36 mesi
- Cumu pudete insegnà à u vostru zitellu à parlà?
- Leghje inseme
- Aduprà a lingua di i segni
- Aduprate a lingua quandu hè pussibule
- Utteni di parlà di criaturu
- Elementi di nome
- Espandite e so risposte
- Dà scelte à u to figliolu
- Limite u tempu di schermu
- È se u to zitellu ùn parla micca?
- Purtà si
Da u mumentu di a nascita u vostru zitellu hà da fà un sonu assai. Ciò include u vaghjolu, u gorgoghju, è di sicuru, u pienu. E dopu, spessu qualchì tempu prima di a fine di u so primu annu, u vostru zitellu pronuncerà a so prima parolla.
Ch'ella sia chì a prima parolla sia "mamma," dada ", o qualcosa d'altru, questu hè un mumentu impurtante è un mumentu eccitante per voi. Ma quandu u vostru zitellu criscia, vi puderete dumandà cumu e so cumpetenze linguistiche paragunanu à i zitelli di una età simile.
Per esse chjari, i zitelli amparanu à parlà à diverse velocità. Dunque, se u vostru zitellu parla più tardi cà un fratellu maiò, ùn ci hè forse nunda da inchietassi. In listessu tempu, però, aiuta à capisce e tappe tipiche di a lingua. In questu modu, pudete ripiglià prestu nantu à i prublemi di sviluppu possibili. A realità hè chì alcuni zitelli anu bisognu di un pocu aiutu in più quandu amparanu à parlà.
Questu articulu discuterà e tappe di a lingua cumuna, è ancu alcune attività divertenti per incuraghjà a parolla.
Sviluppu di a lingua da 0 à 36 mesi
Ancu se i zitelli sviluppanu e cumpetenze linguistiche à pocu à pocu, cumunicanu dapoi a nascita.
0 à 6 mesi
Ùn hè micca insolitu per un criaturu da 0 à 6 mesi di fà sonu di cooing è soni di balbuziu. È à st'età, sò ancu capaci di capisce chì si parla. Voltaranu spessu a testa in direzzione di voce o soni.
Mentre amparanu à capì a lingua è a cumunicazione, diventa più faciule per elli di seguità l'indicazioni, di risponde à u so nome, è anzi, di dì a so prima parolla.
7 à 12 mesi
Tipicamente, i zitelli da 7 à 12 mesi ponu capisce parole semplici cum'è "nò". Puderanu aduprà gesti per cumunicà, è ponu avè un vucabulariu di circa una à trè parolle, ancu se ùn puderanu micca parlà e so prime parolle solu dopu à u turnu di 1.
13 à 18 mesi
Circa 13 à 18 mesi u vocabulariu di un zitellu pò allargassi à 10 à 20+ parolle. Ghjè à stu mumentu ch'elli cummencianu à ripete e parolle (allora fighjate ciò chì dite). Puderanu ancu capisce cumandamenti simplici cum'è "ripiglià a scarpa", è ponu tipicamente verbalizà certe richieste.
19 à 36 mesi
À l'età di 19 à 24 mesi, u vocabulariu di un zitellu s'hè allargatu à 50 à 100 parolle. Puderanu chjamà cose cum'è e parti di u corpu è e persone familiari. Puderanu cumincià à parlà in brevi frasi o frasi.
È quandu u vostru zitellu hà da 2 à 3 anni, ponu avè un vucabulariu di 250 parolle o più. Puderanu dumandà dumande, dumandà articuli, è seguità indicazioni più dettagliate.
Cumu pudete insegnà à u vostru zitellu à parlà?
Benintesa, e fasce d'età sopra sò solu una linea guida. È a verità hè, certi zitelli piglianu e cumpetenze linguistiche un pocu più tardi cà altri. Questu ùn significa micca chì ci hè un prublema.
Ancu se u vostru figliolu hà da pudè ritruvà e cumpetenze linguistiche à un certu puntu, ci sò assai cose chì pudete fà frattempu per incuraghjà a parolla è aiutà à sviluppà e so cumpetenze linguistiche.
Leghje inseme
Leghje à u vostru zitellu - quant'è pussibule ogni ghjornu - hè una di e cose migliori chì pudete fà per incuragisce u sviluppu di a lingua. Un studiu di u 2016 hà trovu chì i zitelli sò esposti à un vucabulariu più largu attraversu chì li sianu letti libri d'illustrazione chè di sente parlà da l'adulti.
In fatti, sicondu un studiu di u 2019, leghjendu solu un libru ogni ghjornu pò traduce à i zitelli esposti à 1,4 milioni di parolle in più di quelli zitelli chì ùn sò micca letti da a scola materna!
Aduprà a lingua di i segni
Ùn avete micca da esse fluente in lingua di i segni per insegnà à u vostru zitellu unipochi di segni di basa.
Parechji genitori anu amparatu à i so criaturi è i so zitelli à firmà parolle cum'è "più", "latte" è "tuttu fattu". I zitelli ghjovani spessu capiscenu una seconda lingua più faciule ch'è l'adulti. Què li pò permette di cumunicà è di sprime si à una età assai più chjuca.
Firmarete a parolla "più", mentre dicerete a parolla in listessu tempu. Fate cusì ripetutamente per chì u vostru zitellu impari u segnu, è associeghja a parolla cun ellu.
Dà à u vostru zitellu a capacità di sprime si per mezu di a lingua di i segni li pò aiutà à sente di più cunfidenza in e so cumunicazioni. Aiutalli à cumunicà cun menu frustrazione pò aiutà à creà un ambiente megliu per amparà più lingua.
Aduprate a lingua quandu hè pussibule
Solu perchè u vostru zitellu ùn possa parlà ùn significa micca chì duvete stà in silenziu tutta a ghjurnata. Più parlate è vi esprimete, più sarà faciule per u vostru zitellu amparà a lingua à una età più chjuca.
Se cambiate u pannolinu di u to zitellu, narrate o spiegate ciò chì fate. Fateli cunnosce a vostra ghjurnata, o parlate di qualsiasi altra cosa chì venga in mente. Assicuratevi di aduprà parolle semplici è frasi corte quandu hè pussibule.
Pudete ancu incuraghjite à parlà leghjendu à u vostru zitellu mentre passate a vostra ghjurnata. Pudete leghje a ricetta mentre stai cucinendu inseme. O sì vi godite di una spassighjata intornu à u vostru quartieru, leghjite cartelli stradali mentre vi avvicinate.
Pudete ancu cantà à u vostru zitellu - forse a so ninna nanna preferita. Se ùn ne anu micca, cantate a vostra canzone preferita.
Utteni di parlà di criaturu
Mentre hè adorabile quandu i chjuchi usanu e parolle in modu incorrettu o usanu u discorsu di i zitelli, lasciate à elli. Ùn sentite micca chì avete bisognu di correggerli, basta risponde cù l'usu adeguatu. Per esempiu, se u vostru picculu vi dumanda di "bunnet" a so camicia, pudete solu dì "Iè, buttaraghju a vostra camicia".
Elementi di nome
Alcuni zitelli puntanu à un articulu chì volenu invece di dumandallu. Ciò chì pudete fà hè agisce cum'è interpretu di u to figliolu è aiutallu à capisce i nomi di certi elementi.
Per esempiu, se u vostru zitellu punta à una tazza di suchju, risponde dicendu: "Juice. Vulete suchju? " U scopu hè di incuragisce u vostru zitellu à dì a parolla "suchju". Allora a prossima volta volenu qualcosa da beie, invece di puntà solu, incuraghjite li à dì a parolla vera.
Espandite e so risposte
Un altru modu per allargà u vocabulariu di u to figliolu hè di allargà e so risposte. Per esempiu, se u vostru zitellu vede un cane è dice a parolla "cane", puderete risponde dicendu: "Iè, questu hè un cane grande è marrone".
Pudete ancu aduprà sta tecnica quandu u vostru zitellu lascia falà e parolle in una frase. U vostru zitellu puderia dì, "u cane grande". Pudete espansione nantu à questu rispondendu, "U cane hè grande".
Dà scelte à u to figliolu
Pudete ancu incuraghjà a cumunicazione dendu scelte à u to figliolu. Diceremu chì avete dui suchji è chì vulete chì u to figliolu sceglia trà suchju d'aranciu è suchju di mela. Pudete dumandà à u vostru zitellu: "Vulete aranciu, o vulete mela?"
Sì u vostru zitellu chjucu indica o gestisce a so risposta, incuragìli à aduprà e so parolle.
Limite u tempu di schermu
Un truvatu chì u tempu di schermu aumentatu nantu à i dispositivi di media mobili era assuciatu cù ritardi di lingua in i zitelli di 18 mesi. L'esperti sottolineanu l'interazzione cù l'altri - senza fighjà un schermu - hè megliu per u sviluppu di a lingua.
L'Accademia Americana di Pediatria (AAP) incuraghjisce micca più di 1 ora di tempu di schermu per ghjornu per i zitelli di 2 à 5 anni, è menu tempu per i zitelli più chjuchi.
È se u to zitellu ùn parla micca?
Ma ancu se avete fattu sti sforzi per uttene u vostru zitellu à parlà, puderebbenu avè difficultà cù a cumunicazione verbale. I sintomi di un ritardu di a lingua ponu include:
- ùn parlava micca à l'età di 2
- avè prublemi à seguità l'indicazioni
- difficultà à mette inseme una frase
- vucabulariu limitatu per a so età
Sì avete prublemi, parlate cù u pediatricu di u to figliolu. E cause possibili di ritardi linguistichi ponu include disabilità intellettuali è difetti uditivi. I ritardi linguistichi ponu ancu esse un segnu di disordine di u spettru di l'autismu.
U vostru zitellu puderia bisognu di una valutazione cumpleta per aiutà à determinà a causa sottostante. Questu pò include riunione cù un logopedista, un psicologu di i zitelli, è forse un audiologu. Questi prufessiunali ponu identificà u prublema è poi raccomandà soluzioni per aiutà u vostru zitellu à risponde à e tappe linguistiche.
Purtà si
À sente a prima parolla di u to ciucciu hè un mumentu eccitante, è quand'elli diventeranu anziani, puderebbe esse altrettantu eccitatu per elli di seguità l'indicazioni è di mette frasi inseme. Dunque iè, hè scuraggiante quandu u vostru zitellu ùn tocca micca ste tappe impurtanti cum'è avete aspettatu.
Ma ancu se u to figliolu sperienza qualchì ritardu di lingua, questu ùn indica micca sempre un prublema seriu. Arricurdatevi, i zitelli sviluppanu cumpetenze linguistiche à velocità diverse. Sì avete qualchì preoccupazione o sentite chì ci hè un prublema sottostante, parlate cun u vostru pediatre per precauzione.