BPCO è Umidità
Cuntenutu
- Triggers per BPCO
- BPCO è attività à l'aria aperta
- Livelli ottimali di umidità
- I periculi di alta umidità interiore
- Gestisce a muffa
- Purtà si
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Capisce a malattia pulmonare ostruttiva cronica (BPCO)
A BPCO, o malattia pulmonare ostruttiva cronica, hè una patologia pulmonare chì rende difficile a respirazione. A cundizione hè causata da una esposizione à longu andà à irritanti pulmonari, cume u fumu di a sigaretta o l'inquinamentu di l'aria.
E persone cun BPCO sperimentanu di solitu tosse, sibilanti è mancanza di respiru. Sti sintomi tendenu à peghju durante i cambiamenti climatichi estremi.
Triggers per BPCO
L’aria chì hè assai freta, calda o secca pò inghjinnà un flare-up di a BPCO. A respirazione pò esse più difficiule quandu e temperature sò inferiori à 0 ° C (32 ° F) o sopra 32,2 ° C (90 ° F). U ventu eccessivu pò ancu fà più difficiule à respirà. L'umidità, i livelli di ozonu è u conte di polline ponu influenzà ancu a respirazione.
Indipendentemente da u stadiu o a gravità di a vostra BPCO, prevene i flare-ups hè cruciale per sente u vostru megliu. Ciò significa eliminà l'esposizione à certi trigger, cume:
- fumu di sigaretta
- polvera
- chimichi da pulitori di casa
- inquinamentu di l'aria
In i ghjorni di tempu estremu, duvete ancu pruteggevi stendu in casa u più pussibule.
BPCO è attività à l'aria aperta
Se duvete andà fora, pianificate e vostre attività durante a parte più dolce di a ghjurnata.
Quandu e temperature sò fredde, pudete copre a bocca cù una sciarpa è inspirà per u nasu. Questu riscalderà l'aria prima ch'ella entri in i vostri pulmoni, chì pò aiutà à impedisce à i vostri sintomi di peghju.
Durante i mesi di l'estate, duvete circà di evità di sorte fora i ghjorni chì l'umidità è i livelli di ozonu sò alti. Quessi sò indicatori chì i livelli di contaminazione sò à u peghju.
I livelli di ozone sò più bassi in a mattina. Un indice di qualità di l'aria (AQI) di 50 o inferiore currisponde à e condizioni ideali per esse fora.
Livelli ottimali di umidità
Sicondu u duttore Phillip Factor, spezialistu di e malatie pulmonari è anzianu prufessore di medicina à l'Università di l'Arizona Medical Center, a sensibilità à i livelli di umidità varieghja trà e persone cun BPCO.
Dr. Factor spiega: "Parechji pazienti cun BPCO anu una componente di l'asma. Alcuni di questi pazienti preferenu climi caldi è secchi, mentre altri preferenu ambienti più umidi ".
In generale, i livelli di umidità inferiori sò megliu per e persone cù BPCO. Sicondu a Clinica Mayo, u livellu ideale di umidità interiore hè da 30 à 50 per centu. Pò esse difficiule di mantene i livelli di umidità interiore durante i mesi invernali, soprattuttu in climi più freddi induve i sistemi di riscaldamentu sò in permanenza in funzione.
Per uttene un ottimu livellu di umidità interna, pudete cumprà un umidificatore chì funziona cù a vostra unità di riscaldamentu centrale. In alternativa, pudete cumprà una unità indipendente chì hè adatta per una o duie camere.
Indipendentemente da u tippu di umidificatore chì sceglite, assicuratevi di pulì è di mantene regularmente. Hè impurtante di seguità l'indicazione di u fabricatore, chì parechji umidificatori anu filtri d'aria chì devenu esse lavati o rimpiazzati di rutina.
I filtri d'aria di casa in l'aria condizionata è e unità di riscaldamentu duveranu ancu esse cambiate ogni trè mesi.
L'umidità pò ancu esse un prublema mentre si bagna. Duvete sempre fà corre u ventilatore di scaricu di u bagnu mentre dusciate è aprite una finestra dopu a duscia, se hè pussibule.
I periculi di alta umidità interiore
Troppa umidità interiore pò purtà à un aumentu di inquinanti cumuni di l'aria interiore, cum'è acari di polvere, batteri è virus. Questi irritanti ponu aggravà i sintomi di a BPCO.
Un altu nivellu di umidità interiore pò ancu cunduce à a crescita di muffe in casa. A muffa hè un altru trigger potenziale per e persone cù BPCO è asma. L'esposizione à a muffa pò irrità a gola è i pulmoni, è hè stata ligata à un peghju sintomi di l'asma. Questi sintomi includenu:
- tussione aumentata
- sibilante
- congestion nasale
- mal di gola
- starnutitu
- rinite, o un nasu chì scorri per via di l'infiammazione di a mucosa nasale
E persone cun BPCO sò particolarmente sensibili à l'esposizione di muffa quandu anu un sistema immunitariu indebolitu.
Gestisce a muffa
Per esse sicuri chì a vostra casa ùn hà micca un prublema di muffa, duvete monitorà ogni locu in a casa induve l'umidità pò accumule. Eccu un elencu di spazii cumuni induve a muffa pò prosperà:
- un tettu o un sotano cun inundazioni o perdite d'acqua di pioggia
- cundutti mal cunnessi o cundutti chì perdenu sottu à i lavandini
- moquette chì ferma umida
- bagni è cucine pocu ventilati
- camere cù umidificatori, deumidificatori, o condizionatori d'aria
- panni di goccia sottu frigoriferi è congelatori
Una volta chì avete situatu e zone potenzialmente problematiche, fate passi immediati per rimuovere è pulisce e superfici dure.
Quandu si pulisce, assicuratevi di copre u nasu è a bocca cù una maschera, cume una maschera in particella N95. Duvete ancu mette guanti monousu.
Purtà si
Se avete statu diagnosticatu cun BPCO è vive attualmente in una zona cun alti livelli di umidità, pudete vulete pensà à spostassi in una regione cun un clima più seccu. U trasferimentu in una parte diversa di u paese pò micca sbarrazzassi cumpletamente di i sintomi di a BPCO, ma pò aiutà à prevene i flare-ups.
Prima di trasferisce, visitate a zona à e diverse epoche di l'annu. Questu vi permetterà di vede cumu u clima pò influenzà i sintomi di BPCO è a salute generale.