Cosa hè l'ipersalivazione è cumu si tratta?
Cuntenutu
- Chì causa?
- Cumu hè diagnosticatu?
- Chì opzioni di trattamentu sò dispunibili?
- Rimedi casani
- Medicazioni
- Iniezioni
- Chirurgia
- Radioterapia
- Outlook
Hè sta causa di preoccupazione?
In ipersalivazione, e vostre glàndule salivari producenu più saliva di l'usu. Se a saliva in più cumencia à accumulassi, pò cumincià à gocciulà fora di a to bocca involuntariamente.
In i zitelli più vechji è adulti, a saliva pò esse un segnu di una situazione sottostante.
L'ipersalivazione pò esse temporanea o cronica secondu a causa. Per esempiu, sè avete trattatu cù una infezzjoni, a to bocca pò pruduce più saliva per aiutà à lavà i batteri. L'ipersalivazione si ferma di solitu una volta chì l'infezzione hè stata trattata cù successu.
L'ipersalivazione custante (sialorrea) spessu si riferisce à una cundizione sottostante chì affetta u cuntrollu musculare. Questu pò esse un segnu chì precede a diagnosi o un sintomu chì si sviluppa più tardi.
Continuate à leghje per amparà di più nantu à e cause potenziali, a gestione di i sintomi, è ancu di più.
Chì causa?
L'ipersalivazione temporanea hè generalmente causata da:
- cavità
- infezzione
- reflux gastroesofagicu
- gravidanza
- certi tranquillanti è droghe anticonvulsivanti
- esposizione à tossine, cum'è u mercuriu
In questi casi, l'ipersalivazione tipicamente si alluntana dopu trattatu a cundizione sottostante.
E donne chì sò incinte tipicamente vedenu una diminuzione di i sintomi dopu à a nascita. Vi dumandate chì altri sintomi pudete sperimentà durante a gravidanza? Ùn circate più.
L'ipersalivazione costante hè di solitu causata da condizioni di salute croniche chì influenzanu u cuntrollu musculare. Quandu avete un cuntrastu musculu indebulitu, pò influenzà a vostra capacità à inghjuttisce, purtendu à l'accumulazione di saliva. Questu pò risultà da:
- malocclusione
- lingua ingrandata
- disabilità intellettuale
- paralisi cerebrale
- paralisi nervosa faciale
- Malatia di Parkinson
- sclerosi laterale amiotrofica (ALS)
- colpu
Quandu a causa hè cronica, a gestione di i sintomi hè a chjave. S'ellu ùn hè trattatu, l'ipersalivazione pò influenzà a vostra capacità di parlà chjaramente o d'ingolle cibu è beie senza affucassi.
Cumu hè diagnosticatu?
U vostru duttore pò esse capace di diagnosticà l'ipersalivazione dopu avè discuttu i vostri sintomi. A prova pò esse necessaria per determinà a causa sottostante.
Dopu avè passatu a vostra storia medica, u vostru duttore pò esaminà l'internu di a vostra bocca per circà altri sintomi. Questi includenu:
- gonfiore
- sanguinante
- inflammation
- cattivu odore
Se avete digià statu diagnosticatu cun una malattia cronica, u vostru duttore pò aduprà un sistema di scala per valutà a gravità di a vostra sialorrea. Questu pò aiutà u vostru duttore à determinà quali opzioni di trattamentu ponu esse adatte per voi.
Chì opzioni di trattamentu sò dispunibili?
U vostru pianu di trattamentu varierà secondu a causa sottostante. Ancu se i rimedii casani ponu esse benefichi per i casi temporanei, l'ipersalivazione cronica richiede di solitu qualcosa di più avanzatu.
Rimedi casani
Se u vostru duttore suspetta una cavità o una infezzjoni hè a radice di i vostri sintomi, ponu riferitevi à un dentistu. U vostru dentistu puderà dà infurmazioni nantu à una igiene dentale è orale adatta.
Per esempiu, u spazzolamentu regulare pò aiutà à riduce l'infiammazione di a gomma è l'irritazione di a bocca, chì pò causà a sbavata. A spazzolatura pò ancu avè un effettu di asciugatura in bocca. Puderete ancu truvà benefiziu di seguità cù un collutore à basa d'alcol per effetti aghjunti.
Medicazioni
Certi medicazione ponu aiutà à diminuisce a produzzione di saliva.
Glycopyrrolate (Cuvposa) hè una opzione cumuna. Questu medicamentu blocca l'impulsi nervi à e ghiandole salivari in modu chì producenu menu saliva.
Tuttavia, questu medicamentu pò avè alcuni effetti collaterali severi, cumprendu:
- bocca secca
- stinimentu
- prublemi per urinate
- visione sfocata
- iperattività
- irritabilità
Scopolamina (Hyoscine) hè un'altra opzione. Questu hè un patch di pelle chì hè piazzatu daretu à l'arechja. Funziona bluccendu l'impulsi nervi à e ghiandole salivari. I so effetti secondari includenu:
- vertigini
- battutu di core rapidu
- prublemi per urinate
- visione sfocata
- sonnolenza
Iniezioni
U vostru duttore pò ricumandà iniezioni di tossina botulinum (Botox) se a vostra ipersalivazione hè costante. U vostru duttore injecterà a droga in una o più di e principali ghiandole salivari. A tossina paralizza i nervi è i musculi in a zona, impedendu à e ghiandole di pruduce saliva.
Questu effettu si sparirà dopu à un paiu di mesi, allora avete probabilmente bisognu di vultà per iniezioni ripetute.
Chirurgia
In i casi severi, sta situazione pò esse trattata cù chirurgia nantu à e principali ghiandole salivari. U vostru duttore pò raccomandà chì e ghiandole sianu rimosse cumpletamente o trasferite in modu chì a saliva sia liberata in u fondu di a bocca induve pò esse facilmente inghjuttita.
Radioterapia
Se a chirurgia ùn hè micca una opzione, u vostru duttore pò raccomandà radioterapia nantu à e principali ghiandole salivari. A radiazione provoca a bocca secca, allevendu l'ipersalivazione.
Outlook
U vostru duttore hè a vostra migliore risorsa per l'infurmazioni nantu à i vostri sintomi è cumu gestisce li. A seconda di a causa, l'ipersalivazione pò risolve cun trattamentu o richiede una gestione stretta cù u tempu.
In i casi severi, un logopedista pò esse benefiziu. Puderanu cun voi per aiutà à riduce u risicu di cumplicazioni è minimizà i sintomi.
Hè impurtante di ricurdà chì sta cundizione hè cumuna, è chì ùn site micca solu in a vostra sperienza. Parlà cù i vostri amati nantu à a vostra situazione è u so impattu pò aiutà quelli chì vi circondanu à capisce megliu ciò chì sperimentate è cumu si ponu sustene.