Ipertiroidismu
Cuntenutu
- Chì causa l'ipertiroïdismu?
- Chì sò i sintomi di ipertiroidismu?
- Cumu i medichi diagnostichi l'ipertiroïdismu?
- Test di colesterolu
- T4, senza T4, T3
- Test di livellu di ormoni stimulanti di a tiroide
- Test di trigliceridi
- Scansione è assorbimentu di tiroide
- Ultrasu
- Scansioni CT o MRI
- Cume trattà l'ipertiroïdismu
- Medicazione
- Iodu radioattivu
- Chirurgia
- Ciò chì pudete fà per migliurà i sintomi
- Outlook
- Q:
- A:
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Chì hè l'ipertiroïdismu?
L'ipertiroidismu hè una cundizione di a tiroide. A tiroide hè una piccula ghiandula in forma di farfalla situata davanti à u collu. Produce tetraiodotironina (T4) è triiodotironina (T3), chì sò dui ormoni primari chì controllanu cumu e vostre cellule usanu l'energia. A vostra glàndula tiroidea regule u vostru metabolismu attraversu a liberazione di questi ormoni.
L'ipertiroidismu si verifica quandu a tiroide face troppu T4, T3, o dui. Diagnosticu di tiroide iperattiva è trattamentu di a causa sottostante pò alleviare i sintomi è prevene complicazioni.
Chì causa l'ipertiroïdismu?
Una varietà di cundizioni pò causà ipertiroïdismu. A malatia di Graves, un disordine autoimmune, hè a causa più cumuna di ipertiroidismu. Provoca anticorpi per stimulà a tiroide à secretà troppu ormone. A malatia di Graves si prisenta più spessu in e donne chè in l'omi. Tende à corre in famiglie, ciò chì suggerisce un ligame geneticu. Duvete dì à u vostru duttore se i vostri parenti anu avutu a situazione.
Altre cause di ipertiroidismu includenu:
- eccessu di iodu, un ingrediente chjave in T4 è T3
- tiroidite, o infiammazione di a tiroide, chì face scappà T4 è T3 fora di a glàndula
- tumuri di l'ovari o testiculi
- tumuri benigni di a tiroide o di a glutula pituitaria
- grandi quantità di tetraiodotironina pigliata cù supplementi dietetichi o medicazione
Chì sò i sintomi di ipertiroidismu?
Quantità elevate di T4, T3, o tramindui ponu causà un tassu metabolicu eccessivamente altu. Questu hè chjamatu statu ipermetabolicu. Quandu sì in un statu ipermetabolicu, pudete sperimentà una frequenza cardiaca rapida, pressione sanguigna elevata, è tremori di mani. Pudete ancu sudà assai è sviluppà una bassa tolleranza à u calore. L'ipertiroidismu pò causà muvimenti intestinali più frequenti, perdita di pesu è, in donne, cicli menstruali irregulari.
Visibilmente, a glàndula tiroidea stessa pò gonfiallu in un bocciu, chì pò esse simmetricu o unilaterale. I vostri ochji ponu ancu parè abbastanza prominenti, chì hè un segnu di esoftalmosi, una cundizione chì hè liata à a malatia di Graves.
Altri sintomi di ipertiroidismu includenu:
- cresce l'appetite
- nervosità
- inquietude
- incapacità di cuncentrazione
- debbulezza
- battiti irregulari di u core
- difficultà à dorme
- capelli fini è fragili
- pruritu
- perdita di capelli
- nausea è vomitu
- u sviluppu di u senu in l'omi
I sintomi seguenti necessitanu assistenza medica immediata:
- vertigini
- mancanza di fiatu
- perdita di cuscenza
- frequenza cardiaca rapida è irregulare
L'ipertiroidismu pò ancu causà fibrillazioni atriali, una arritmia periculosa chì pò purtà à colpi, è insuffiziu cardiacu congestivu.
Cumu i medichi diagnostichi l'ipertiroïdismu?
U vostru primu passu in a diagnosi hè di uttene una storia medica cumpleta è un esame fisicu. Questu pò rivelà questi segni cumuni di ipertiroidismu:
- perdita di pesu
- pulse rapidu
- pressione sanguigna elevata
- ochji sporgenti
- glàndula tiroidea ingrandata
Altre prove ponu esse effettuate per valutà ulteriormente u vostru diagnosi. Questi includenu:
Test di colesterolu
U vostru duttore pò avè bisognu di verificà i vostri livelli di colesterolu. U colesterolu bassu pò esse un segnu di un ritmu metabolicu elevatu, in u quale u vostru corpu brucia rapidamente cù u colesterolu.
T4, senza T4, T3
Queste prove misuranu a quantità di ormoni tiroidei (T4 è T3) in u vostru sangue.
Test di livellu di ormoni stimulanti di a tiroide
L'ormone stimulante di a tiroide (TSH) hè un ormone di a ghiandula pituitaria chì stimula a glàndula tiroidea per pruduce ormoni. Quandu i livelli di ormoni tiroidei sò normali o alti, u vostru TSH deve esse più bassu. Un TSH anormalmente bassu pò esse u primu segnu di ipertiroidismu.
Test di trigliceridi
U vostru livellu di trigliceridi pò ancu esse testatu. Simuli à u colesterolu bassu, i trigliceridi bassi ponu esse un segnu di un ritmu metabolicu elevatu.
Scansione è assorbimentu di tiroide
Questu permette à u vostru duttore di vede se a tiroide hè eccessiva. In particulare, pò rivelà se tutta a tiroide o solu una sola zona di a ghiandula hè a causa di l'iperattività.
Ultrasu
L'ultrasoni ponu misurà a dimensione di tutta a glàndula tiroidea, è ancu tutte e masse in ellu. I duttori ponu ancu aduprà ultrasoni per determinà se una massa hè solida o cistica.
Scansioni CT o MRI
Un CT o MRI ponu mustrà si un tumore pituitaria hè prisente chì face a cundizione.
Cume trattà l'ipertiroïdismu
Medicazione
I medicazione antitiroidiche, cume u metimazole (Tapazole), impediscenu à a tiroide di fà ormoni. Sò un trattamentu cumunu.
Iodu radioattivu
L'iodu radioattivu hè datu à più di u 70 per centu di l'adulti americani cun ipertiroidismu, secondu l'Associazione Americana di a Tiroide. Distrugge in modu efficace e cellule chì producenu ormoni.
L'effetti secundarii cumuni includenu bocca secca, ochji secchi, mal di gola, è cambiamenti di gustu. E precauzioni ponu esse necessarie per pocu tempu dopu u trattamentu per prevene a radiazione diffusa à l'altri.
Chirurgia
Una sezzione o tutta a to glàndula tiroidea pò esse rimossa chirurgicamente. Duvete dunque piglià supplementi di ormoni tiroidiali per prevene l'ipotiroïdismu, chì si verifica quandu avete una tiroide inattività chì secreta troppu pocu ormone. Inoltre, i beta-bloccanti cum'è propranolol ponu aiutà à cuntrullà u vostru pulse rapidu, sudore, ansietà è pressione alta. A maiò parte di a ghjente risponde bè à stu trattamentu.
Ciò chì pudete fà per migliurà i sintomi
Manghjà una dieta adatta, cun focus nantu à u calciu è u sodiu, hè impurtante, soprattuttu per prevene l'ipertiroïdismu. Travagliate cù u vostru duttore per creà linee guida sane per a vostra dieta, supplementi nutrizionali è eserciziu.
L'ipertiroidismu pò ancu fà chì i vostri ossi diventinu debuli è magri, chì pò purtà à l'osteoporosi. Piglià supplementi di vitamina D è calciu durante è dopu u trattamentu pò aiutà à rinfurzà e vostre ossa. U vostru duttore pò dì quantu vitamina D è calciu deve piglià ogni ghjornu. Amparate più nantu à i benefici per a salute di a vitamina D.
Outlook
U vostru duttore pò riferitevi à un endocrinologu, specializatu in u trattamentu di i sistemi di ormoni corporei. U stress o infezioni ponu causà timpesta di tiroide. A timpesta tiroidea accade quandu una grande quantità di ormoni tiroidei hè liberata è si traduce in un peghju improvvisu di i sintomi. U trattamentu hè impurtante per prevene a timpesta tiroidea, a tirotossicosi, è altre cumplicazioni.
A prospettiva à longu andà per l'ipertiroïdismu dipende da a so causa. Alcune cause ponu andà senza trattamentu. Altri, cum'è a malatia di Graves, aggravanu cù u tempu senza trattamentu. E cumplicazioni di a malatia di Graves ponu mette in periculu a vita è influenzà a vostra qualità di vita à longu andà. U diagnosticu precoce è u trattamentu di i sintomi miglioranu a prospettiva à longu andà.