Aghju trovu l'amore in un ghjocu in ligna
Cuntenutu
Parechji anni fà, travagliava in u dipartimentu di trasfurmazione di testi innumante di una grande sucietà, un dipartimentu una volta criticu chì era statu resu irrilevante da l'urdinatori moderni. Microsoft Office significava chì quasi tutti in a cumpagnia puderanu fà i nostri travagli. U mo capimachja di dipartimentu hà da piglià una classa per amparà à aduprà un topu, ma era un impiigatu di longu tempu assai vicinu à a ritirata, allora ùn vulia chì nimu rimarcassi quantu u nostru dipartimentu era micca necessariu.
Ogni ghjornu, u mo cumpagnu servitore è eiu aspittavamu qualchì volta una lettera da corregge o un rapportu da furmà, di solitu in vanu. È mentre aspettavamu, ùn ci era micca permessu di leghje libri o di navigà in Internet, perchè qualcunu puderia passà è vede chì eramu inattivi. Ci hè statu permessu solu di fà cose basate in testu in l'urdinatore. U mo capimachja di dipartimentu ùn s’interessa micca à quessa, fintantu chì nisun passante casuale ùn pudia vede chì ùn eramu duri à u travagliu.
Forse averia avutu adupratu u tempu per risolve i misteri di l'universu, cum'è Einstein hà travagliatu in l'uffiziu di i brevetti. Ma invece, mi sò giratu versu a mo passione di a vita per u ghjocu.
Ancu à a fine di l'anni 90, ùn ci era micca assai ghjochi dispunibuli chì eranu abbastanza divertenti per fà passà una ghjurnata di travagliu di ottu ore, ùn avianu alcuna grafica, è eranu capaci di passà per u firewall di a cumpagnia. Ma aghju prestu scupertu un ghjocu chì si adattava à tutti i criteri necessarii. Era una Dimensione Multi-Utente (MUD) - un ghjocu di rollu in linea, basatu in testu, multiplayer - ospitatu da una università in Paderborn, in Germania.
Aghju sempre amatu i video games, cuminciendu cù Ms. Pac-Man è altri classici arcade, è i ghjochi simplici dispunibuli nantu à u mo primu Vic 20. Ma nisun ghjocu ùn averebbe mai influenzatu a mo vita a manera di unisce à quellu MUD.
Mentre mi cunnessu ogni ghjornu, aghju avutu a cunnosce micca solu u ghjocu stessu, ma altri ghjucatori. Aghju cuminciatu à fà amicizie chì andavanu al di là di u ghjocu. In pocu tempu, scambiava numeri di telefunu, pacchetti di cura, è chat longu chì eranu menu nantu à i cunsiglii in u ghjocu è più nantu à a vita, l'universu è tuttu ciò chì IRL.
A più grande avventura
Cù u tempu, una persona specifica hè diventata cara per mè. Era solu fora di una relazione è ancu eiu. Avemu passatu assai tempu à parlà di ciò chì l'amore significava per noi, è cumu e relazioni devenu travaglià. Eramu boni amici - assai boni amichi, forse cù u putenziale di più. Ma ci hè statu un prublema seriu: campava 4,210 chilometri di distanza, in un paese induve ùn pudia micca parlà a lingua.
U MUD hà avutu finalmente un incontru in persona, è aghju volatu attraversu un oceanu per esse quì. Aghju scontru u mo bon amicu in persona, è simu innamurati.
A cuntrariu di parechji di i mo cunnuscenti, ùn avaria mai bramatu di lascià u mo statu nativu di u Maryland. Ùn avia micca brama di trasladassi in una grande cità o in campagna. Eru cuntentu induve eru. Ma quandu truvate qualchissia chì e so opinioni nantu à i ghjochi è l'amore currispondenu cusì perfettamente cù i vostri, hè scemu di lascià andà quella persona. 10 mesi dopu, mi sò trasferitu in Germania.
U trasferimentu in un novu paese hè una sperienza strana è meravigliosa, ma ancu difficile - soprattuttu quandu e vostre capacità linguistiche mancanu. Si sintia isolatu per luttà per cumunicà faccia à faccia, è umilianti per inciampà in una frase quandu ùn si pudia micca ricurdà di tutte e parolle. Ma s'ellu ci hè una cosa chì pò fà una transizione cusì più faciule, hè u ghjocu.
Ghjochi cum'è ponte trà e culture
I ghjochi eranu a mo salvezza in quelli primi mesi. Aghju ghjucatu à ghjochi di carte in pub, à ghjochi di ghjochi in feste, à ghjochi LAN cun un grande gruppu di amichi di ghjocu entusiastichi ogni venneri sera, è à videogiochi cù u mo maritu in casa. Ancu quandu e mo sentenze eranu gibberish, i mo amichi ùn avianu micca prublemi per capisce un cecchinu ben piazzatu sparatu in Counterstrike o una strategia accuratamente fatta in Carcassonne.
Ùn sò micca se l'avessi attaccatu in Germania senza ghjochi cum'è lingua universale trà i mo amichi. Ma sò quì quì dapoi 17 anni. Eiu è u mo maritu simu felici cù u matrimoniu, è ghjucemu sempre à tanti ghjochi inseme cum'è sempre.
U nostru figliolu di 5 anni principia à mustrà dinò u so amore per u ghjocu. Mentre u so ghjocu preferitu hè sempre piattatu è u so tempu di screnu hè limitatu in modu responsabile, ellu vi pò dì in chì evoluzione ogni mostru Pokémon Go, è ferà felice passeggiate longu in a so ricerca per "catturalli". Ùn hà ancu principiatu à leghje, ma hà amparatu à ricunnosce e parolle utili in i videogiochi ch'ellu ghjoca, è pratica e abilità motorie fini cù ghjochi di tavula per i zitelli.
Spessu, i media riportanu solu i negativi nantu à u ghjocu. I ghjochi video sò stati accusati di esse a radice di dipendenze, trascuranza di e relazioni, iperattività in i zitelli, è ancu orrori cum'è i fucilati di Columbine. Ma cù moderazione, i ghjochi ponu esse strumenti per amparà, rilassassi, è fà amichi.
U ghjocu hè u filu chì lega inseme a mo famiglia è i mo amichi. Mi hà furnitu un modu di cumunicà quandu a parolla parlata m'hà fallitu. U mo amore per i ghjochi era abbastanza putente per forge cunnessioni attraversu parechji chilometri è per ponte l'oceani.
Anu trasformatu u mo travagliu u più inutile in a mo più grande avventura, innamurandu mi è trasferendemi à l'estranger. È anu riunitu un fabulosu gruppu di amichi chì duranu dapoi decennii.
U sicretu di u veru amore?
Ùn simu micca soli, mancu. Oghje, sempre più persone trovanu cunnessioni è custruiscenu relazioni attraversu u ghjocu. Ancu se i video gaming sò tipicamente cunsiderati un passatempu maschile, e ricerche anu dimustratu chì guasi quant'è donne sò ghjucadori regulari, forse ancu di più chè l'omi. Un studiu 2015 fattu da u Centru di Ricerca Pew hà trovu chì più donne chì omi pussedenu cunsole di ghjocu. Cù tante persone di i dui generi chì ghjucanu, ci hè assai opportunità per u romanzu di scintillà.
A differenza di e persone chì si scontranu attraversu i siti di appuntamentu, e persone chì ghjucanu inseme sanu chì anu interessi cumuni subitu subitu. È quessi ghjucadori anu a pussibilità di cunnosce si cù u tempu, dicidendu s'elli sò una bona partita senza a pressione è u goffu potenziale di e date.
U gruppu di candidati pussibuli per l'amore hè grande, ancu. Mentre un situ di scontri animatu puderia avè solu un millione di membri attivi, un MMORPG unicu cum'è World of Warcraft avia superatu i 10 milioni di abbonati in 2014.
Dunque, sè site stancu di circà l'amore in tutti i lochi sbagliati, forse a risposta puderia stà in i ghjochi chì avete dighjà ghjucatu. Per mè è per parechji altri, l'amore per u ghjocu era a chjave per u veru amore.
Sandra Grauschopf hè una freelance prufessiunale cù più di un decenniu di sperienza in a pianificazione è a creazione d'articuli impegnativi. Hè ancu un lettore avidu, mamma, gamer appassiunatu, è hà un bracciu assassinu cù un Frisbee.