Guida di Dieta IBS
Cuntenutu
- 1. Dieta ricca di fibre
- 2. Dieta bassa in fibre
- 3. Dieta senza glutine
- 4. Dieta di eliminazione
- 5. Dieta bassa in grassu
- 6. Dieta bassa FODMAP
- A vostra megliu dieta
Dieta per IBS
U sindrome di l'intestione irritabile (IBS) hè un disordine scomudu caratterizatu da cambiamenti drammatichi in i muvimenti intestinali. Alcune persone sperimentanu diarrea, mentre chì altri anu stinimentu. I crampi è u dolore addominale ponu rende l'attività d'ogni ghjornu insuppurtevule.
L'intervenzione medica hè impurtante in u trattamentu di l'IBS, ma sapete chì certe diete ponu migliurà i vostri sintomi? Esplora i dieti più cumuni dispunibuli per riduce i sintomi scomodi, è travaglià versu una vita sana.
1. Dieta ricca di fibre
A fibra aghjusta quantità à i vostri sgabelli, chì aiuta à aiutà u muvimentu. L'adultu mediu duverebbe manghjà da 20 à 35 grammi di fibra per ghjornu. Mentre questu pare abbastanza simplice, l'Istitutu Naziunale di Diabete è Digestivu è Malatie Rene stima chì a maiò parte di a ghjente manghja solu da 5 à 14 grammi per ghjornu.
L'alimenti ricchi di fibre, cum'è frutti, ligumi è cereali integrali, sò nutritivi è aiutanu à prevene a stinzia. Tuttavia, se sperimentate gonfiamenti da un aumentu assunzione di fibre, pruvate à fighjà solu nantu à e fibre solubili chì si trovanu in frutti è ligumi invece di cereali.
2. Dieta bassa in fibre
Mentre a fibra pò aiutà à alcune persone cun IBS, aumentà l'assunzione di fibre pò aggravà i sintomi se avete spessu gas è diarrea. Prima di eliminà cumpletamente a fibra da a vostra dieta, cuncentratevi nantu à e fonti di fibre solubili chì si trovanu in prudutti, cum'è mele, bacche, carote è farina d'avena.
A fibra solubile si dissolve in acqua invece di aghjunghje una quantità in più assuciata à a fibra insolubile. E fonti cumuni di fibre insolubili includenu cereali integrali, noci, pumati, uva passa, broccoli è cavulu.
Pudete ancu pensà à piglià medicinali anti-diarreichi 30 minuti prima di manghjà fibre per riduce l'effetti. Stu metudu hè particularmente utile quandu manghjate in ristoranti è in viaghju. Tuttavia, ùn ne duvite micca fà l'abitudine.
3. Dieta senza glutine
U glutine hè una prutetta chì si trova in i prudutti di granu cum'è u pane è a pasta. A proteina pò dannà l'intestini in e persone chì sò intolleranti à u glutine. Alcune persone cun sensibilità o intolleranza à u glutine sperimentanu ancu IBS. In quessi casi, una dieta senza glutine pò riduce i sintomi.
Eliminate l'orzu, a segale è u granu da a vostra dieta per vede se i prublemi gastrointestinali si miglioranu. Sè site un fanàticu di u pane è di a pasta, ci hè sempre a speranza. Pudete truvà versioni senza glutine di i vostri prudutti preferiti in i negozii di alimenti sani è in numerosi alimentarii.
4. Dieta di eliminazione
Una dieta di eliminazione si concentra nantu à evità certi alimenti per un periodu di tempu allargatu per vede se i vostri sintomi IBS miglioranu. A Fundazione Internaziunale per i Disordini Gastrointestinali Funziunali (IFFGD) ricumanda di taglià questi quattru culpevuli cumuni:
- caffè
- cicculata
- fibra insolubile
- noci
Tuttavia, duverebbe rinuncià à qualsiasi alimentu chì truverete suspettatu. Eliminate cumpletamente un alimentu da a vostra dieta per 12 settimane à a volta. Nota ogni differenza in i vostri sintomi IBS è passate à u prossimu alimentu in a vostra lista.
5. Dieta bassa in grassu
U cunsumu crònicu di alimenti ricchi di grassu hè un cuntributore cunnisciutu à una varietà di prublemi di salute, cum'è l'obesità. Tuttavia, pò esse particolarmente duru per quelli chì anu IBS aggravendu i sintomi.
L'alimenti ricchi di grassi sò generalmente bassi in fibre, chì ponu esse problematiche per a stinzia cunnessa à l'IBS. Sicondu a Cleveland Clinic, l'alimenti grassi sò particularmente cattivi per e persone cun IBS mista, chì hè caratterizata da una cumminazione di stinzia è diarrea. L'imbarcu nantu à una dieta bassa in grassu hè bonu per u vostru core è pò migliurà i sintomi scomodi di l'intestinu.
Invece di manghjà cibi fritti è grassi animali, fighjate nantu à carni magre, frutti, verdure, cereali è prudutti lattichi à bassu grassu.
6. Dieta bassa FODMAP
I FODMAP sò carboidrati chì sò difficiuli per digerisce per l'intestini. Siccomu questi carbuidrati tiranu più acqua in l'intestinu, e persone cun IBS pò sperimentà più gasu, gonfiore è diarrea dopu avè manghjatu questi alimenti.
L'acronimu significa "oligosaccaridi fermentabili, disaccaridi, monosaccaridi è polioli". Limità temporanea o limitazione di a vostra assunzione di cibi alti FODMAP per sei à ottu settimane pò migliorà i vostri sintomi di IBS.
Hè impurtante nutà chì micca tutti i carboidrati sò FODMAP. Per u megliu risultatu, duvete caccià i boni tipi di alimenti. L'alimenti da evità includenu:
- lattosiu (latte, ghjacciu, furmagliu, yogurt)
- certi frutti (pesche, anguria, pere, manghi, mele, prugne, nettarine)
- legumi
- sciroppu di granu à alta fruttosia
- edulcoranti
- pane à base di granu, cereali è pasta
- anacardi e pistacchi
- certi ligumi (carciofu, asparagi, broccoli, cipolle, cavoletti di Bruxelles, cavolfiore, funghi)
Tenite à mente chì mentre sta dieta elimina alcuni frutti, noci, ligumi è latticini, ùn elimina micca tutti l'alimenti da ste categurie. Se beite latte, sceglite latte senza lattosiu o altre alternative cum'è u risu o u latte di soia.
Per evità pasti eccessivamente restrittivi, parlate cun un dietista prima di inizià sta dieta.
A vostra megliu dieta
Certi alimenti ponu aiutà l'IBS, ma tutti sò diversi. Esaminate i vostri sintomi è parlate cù u vostru duttore prima di inizià una nova dieta. Restate in sintonia cù cume u vostru corpu reagisce à certe diete, cume pudete avè bisognu di rifurmà l'alimenti chì manghjate.
Sicondu l'Istituti Naziunali di Salute, duvete beie assai acqua, esercitassi regolarmente, è diminuisce a vostra assunzione di caffeina per prumove a regolarità è minimizà i sintomi IBS.