Sintomi IBS cumuni in Femine
Cuntenutu
- 1. Strainu
- 2. Diarrea
- 3. Gonfiore
- 4. Incontinenza urinaria
- 5. Prolapse di l'organu pelvicu
- 6. Dolore pelvicu crònicu
- 7. Sessu dulurosu
- 8. Aggravamentu di i sintomi menstruali
- 9. Stanchezza
- 10. Stress
- Site in periculu?
- Cumu hè diagnosticatu?
- U fondu
U sindromu di l'intestione irritabile (IBS) hè un disordine digestivu crònicu chì affetta l'intestinu grossu. Provoca sintomi scomodi, cume u dolore addominale è crampi, gonfiori, è diarrea, stinzia, o entrambi.
Mentre chiunque pò sviluppà IBS, a situazione hè più cumuna in donne, affettendu da e femine chè da i masci.
Parechji di i sintomi di IBS in e donne sò i stessi cum'è quelli in i masci, ma alcune donne segnalanu chì i sintomi aggravanu durante certe fasi di u ciclu mestruale.
Eccu un ochju à certi sintomi cumuni in e femine.
1. Strainu
A stinzia hè un sintomu cumunu IBS. Provoca sgabelli infrequenti chì sò duri, secchi è difficiuli à passà.
mostranu chì a stinzia hè un sintomu di IBS chì hè più cumunu in e femine. E donne anu ancu segnalatu più sintomi chì sò associati à stinzia, cum'è u dolore addominale è u gonfiore.
2. Diarrea
IBS cun diarrea, chì i medichi chjamanu à volte IBS-D, pare esse più prevalenti in l'omi, ma e donne spessu sperimentanu un peghju di diarrea ghjustu prima di l'iniziu di u so periodu mestruale.
A diarrea hè classificata cum'è feci allentate frequenti, spessu cun dolore addominale inferiore è crampi chì si migliuranu dopu un muvimentu intestinale. Puderete ancu rimarcà mucus in e vostre feci.
3. Gonfiore
U gonfiore hè un sintomu cumunu di IBS. Pò causà chì vi sentite strettezza in u ventre superiore è di piena più veloce dopu avè manghjatu. Hè ancu spessu un sintimu precoce di a menstruazione.
E donne cù IBS sò più propensi à sperimentà più gonfi durante certe fasi di u so ciclu mestruale chè e donne senza IBS. Avè certe condizioni ginecologiche, cume l'endometriosi, pò ancu peghju u gonfiore.
E donne in menopausa cun IBS segnalanu ancu chì sperimentanu significativamente più gonfiore è distensione addominale di l'omi cù a malattia.
4. Incontinenza urinaria
Un picculu studiu di u 2010 hà trovu chì e donne cun IBS sò più propensi à sperimentà sintomi urinarii più bassi chì e donne senza a cundizione.
I sintomi più cumuni includenu:
- urinazione più frequente
- urgenza aumentata
- nocturia, chì hè urinazione eccessiva di notte
- urinazione dulurosa
5. Prolapse di l'organu pelvicu
Ci hè chì e donne cù IBS sò più propensi à sperimentà u prolapse di l'organu pelvicu. Questu accade quandu i musculi è i tessuti chì tenenu l'organi pelvici diventanu debuli o sciolti, purtendu à l'organi chì cadenu fora di locu.
Stinzia cronica è diarrea assuciata à IBS aumentanu u risicu di prolapse.
Tipi di prolapse d'organi pelvici includenu:
- prolapseu vaginale
- prolapse uterinu
- prolapse rectale
- prolapse uretrale
6. Dolore pelvicu crònicu
U dolore pelvicu crònicu, chì hè u dolore sottu u buttone di u ventre, hè una preoccupazione cumuna trà e donne cù IBS. A Fundazione Internaziunale per i Disordini Gastrointestinali si riferisce à un studiu in quale un terzu di e donne cù IBS hà dichjaratu chì avianu un dolore pelvicu di longa durata.
7. Sessu dulurosu
U dolore durante u rapportu sessuale è altri tipi di disfunzioni sessuale sò cunnisciuti sintomi IBS in e femine. U dulore durante u sessu hè più prubabile di accade durante a penetrazione profonda.
E persone cun IBS segnalanu ancu una mancanza di desideriu sessuale è difficoltà per esse eccitati. Questu pò purtà à una lubrificazione insufficiente in e donne, chì pò ancu fà u sessu dolorosu.
8. Aggravamentu di i sintomi menstruali
Ci hè chì sustene un peghju di i sintomi menstruali in e donne cù IBS. Parechje donne segnalanu ancu un peghju di i sintomi IBS durante certe fasi di u ciclu mestruale. E fluttuazioni ormonali parenu ghjucà un rolu.
IBS pò ancu causà i vostri periodi per esse più pesanti è più dolorosi.
9. Stanchezza
A fatigue hè un sintimu cumunu di IBS, ma ci sò evidenze chì puderebbe influenzà più donne chè omi.
I ricercatori anu fatica in e persone cun IBS per una serie di fattori, cum'è una qualità di sonnu scarsa è insonnia. A gravità di i sintomi IBS pò ancu influenzà u livellu di fatica chì qualcunu sperimenta.
10. Stress
IBS hè stata à i disordini di l'umore è di l'ansietà, cum'è a depressione. I numeri di omi è donne cù IBS chì dicenu chì anu depressione è ansietà sò simili, ma più donne segnalanu chì sperimentanu stress cà l'omi.
Site in periculu?
L'esperti ùn sò ancu sicuri di ciò chì face l'IBS. Ma ci sò parechje cose chì ponu aumentà u vostru risicu, cumpresu esse una donna.
Altri fattori di risicu includenu:
- essendu menu di 50 anni
- avè una storia di famiglia di IBS
- avè una situazione di salute mentale, cum'è depressione o ansietà
Sì avete qualchì sintomi IBS, hè megliu seguità cù u vostru duttore sanitariu per un diagnosticu, soprattuttu se avete un risicu più altu di sviluppà IBS.
Cumu hè diagnosticatu?
Ùn ci hè micca una prova definitiva per IBS. Invece, u vostru duttore di sanità cumincerà cù a vostra storia medica è sintomi. Probabilmente urdineranu testi per escludere altre cundizioni.
I medichi ponu eliminà altre cundizioni aduprendu alcuni di sti testi:
- sigmoidoscopia
- culunoscopia
- cultura feci
- Radiografia
- CT scan
- endoscopia
- test di intolleranza à u lattosiu
- test di intolleranza à u gluten
Sicondu a vostra storia medica, puderete riceve un diagnosi IBS se sperimentate:
- sintomi addominali chì duranu almenu un ghjornu à a settimana per l'ultimi trè mesi
- dulore è disconfort chì sò alleviati da avè un muvimentu intestinale
- un cambiamentu consistente in a frequenza o a cunsistenza di i vostri muvimenti intestinali
- a presenza di mucus in e vostre feci
U fondu
E donne ricevenu diagnosi IBS più spessu di l'omi. Mentre parechji di i sintomi sò listessi per masci è femine, uni pochi sò esclusivi o più prominenti in e donne, probabilmente per via di ormoni sessuali femminili.
Sì i vostri sintomi finiscenu per derivà da IBS, una cumbinazione di cambiamenti di stile di vita, rimedi casalinghi è trattamenti medichi ponu aiutà à gestisce questi sintomi.