I 15 Migliori Supplementi per Aumentà u Vostru Sistema Immunitario avà
Cuntenutu
- Una nota impurtante
- 1. Vitamina D
- Supplementi 101: Vitamina D
- 2. Zinc
- 3. Vitamina C
- 4. Sambucu
- 5. Funghi medicinali
- 6-15. Altri supplementi cun potenziale di stimolazione immunitaria
- U fondu
Una nota impurtante
Nisun supplementu guariscerà o prevene e malatie.
Cù a pandemia COVID-19 di coronavirus 2019, hè particularmente impurtante di capisce chì nisun supplementu, dieta, o altra mudificazione di u stilu di vita fora di u distanziu fisicu, cunnisciutu ancu cum'è distanzamentu suciale, è pratiche igieniche adatte vi ponu prutege da COVID-19.
Attualmente, nisuna ricerca sustene l'usu di qualsiasi supplementu per prutegge contra COVID-19 specificamente.
U vostru sistema immunitariu si compone di una raccolta cumplessa di cellule, processi è chimichi chì difende in permanenza u vostru corpu da i patogeni invasori, cumpresi virus, tossine è batteri (,).
U mantenimentu di u vostru sistema immune sanu sanu l'annu hè a chjave per prevene infezioni è malatie. Fà scelte di stile di vita sane cunsumendu alimenti nutritivi è dorme abbastanza è esercitassi sò i modi più impurtanti per rinfurzà u vostru sistema immune.
Inoltre, e ricerche anu dimustratu chì u supplementu cù certe vitamine, minerali, erbe, è altre sostanze pò migliurà a risposta immunitaria è potenzialmente prutegge da e malatie.
Tuttavia, nutate chì alcuni supplementi ponu interagisce cù medicazione prescritta o senza prescrizione chì state pigliendu. Alcuni forse ùn sò micca adatti per e persone cun certe condizioni di salute. Assicuratevi di parlà cù u vostru duttore sanitariu prima di inizià qualsiasi supplementi.
Eccu i supplementi 15 chì sò cunnisciuti per u so putenziale di stimolazione immunitaria.
1. Vitamina D
A vitamina D hè un nutriente liposolubile essenziale per a salute è u funziunamentu di u vostru sistema immune.
A vitamina D aumenta l'effetti di lotta patogeni di i monociti è di i macrofagi - globuli bianchi di u sangue chì sò parti impurtanti di a vostra difesa immune - è diminuisce l'infiammazione, chì aiuta à prumove a risposta immune ().
Parechje persone sò carenti di sta vitamina impurtante, chì pò influenzà negativamente a funzione immunitaria. In realtà, i livelli bassi di vitamina D sò associati à un risicu aumentatu di infezioni di e vie respiratorie superiori, cumprese l'influenza è l'asma allergicu ().
Alcuni studii mostranu chì u supplementu di vitamina D pò migliorà a risposta immunitaria. In realtà, ricerche recenti suggerenu chì piglià sta vitamina pò prutegge contra l'infezioni di e vie respiratorie.
In una rivista di 2019 di studii di cuntrollu randomizati in 11,321 persone, u supplementu cù vitamina D hà diminuitu significativamente u risicu di infezioni respiratorie in e persone carenti di sta vitamina è hà diminuitu u risicu di infezioni in quelli cun livelli adeguati di vitamina D ().
Questu suggerisce un effettu protettivu generale.
Altri studii rilevanu chì i supplementi di vitamina D ponu migliurà a risposta à i trattamenti antivirali in e persone cun certe infezioni, inclusa l'epatite C è HIV (,,).
A seconda di i livelli di sangue, trà 1,000 è 4,000 IU di vitamina D supplementare per ghjornu hè abbastanza per a maggior parte di e persone, ancu se quelli cun carenze più gravi richiedenu spessu dosi assai più alti ().
riassuntu
A vitamina D hè essenziale per a funzione immune. I livelli sani di sta vitamina ponu aiutà à calà u risicu d'infezioni respiratorie.
Supplementi 101: Vitamina D
2. Zinc
U Zincu hè un minerale chì hè cumunmente aghjuntu à i supplementi è à altri prudutti sanitarii cum'è pastiglie chì sò destinate à rinfurzà u vostru sistema immunitariu. Questu hè chì u zincu hè essenziale per a funzione di u sistema immune.
U zincu hè necessariu per u sviluppu è a cumunicazione di e cellule immune è ghjoca un rolu impurtante in a risposta infiammatoria.
Una carenza in questu nutriente affetta significativamente a capacità di u vostru sistema immunitariu di funziunà currettamente, resultendu in un risicu aumentatu d'infezzione è di malatie, cumprese pneumonia (,).
A carenza di zincu affetta à circa 2 miliardi di persone in u mondu sanu è hè assai cumuna in adulti maiò. In fattu, finu à u 30% di l'adulti anziani sò cunsiderati carenti in questu nutriente ().
Numerosi studii rivelanu chì i supplementi di zincu ponu prutegge contra l'infezioni di e vie respiratorie cum'è u fretu cumunu (,).
In più, u supplementu cù u zincu pò esse benefiziu per quelli chì sò dighjà malati.
In un studiu di 2019 in 64 zitelli ricoverati cù infezioni acute di e vie respiratorie inferiori (ALRI), piglià 30 mg di zincu per ghjornu hà diminuitu a durata totale di l'infezione è a durata di u sughjornu in ospedale di una media di 2 ghjorni, paragunatu cù un gruppu placebo ().
U zincu supplementu pò ancu aiutà à riduce a durata di u fretu cumunu ().
Piglià zincu à longu andà hè tipicamente sicuru per adulti sani, basta chì a dosi quotidiana sia sottu u limitu massimu stabilitu di 40 mg di zinc elementare (.
E dosi eccessive ponu interferisce cù l'assorbimentu di rame, chì puderia aumentà u risicu di l'infezzione.
riassuntuU cumplementu cù u zincu pò aiutà à prutegge contra l'infezioni di e vie respiratorie è riduce a durata di queste infezioni.
3. Vitamina C
A vitamina C hè forse u supplementu più pupulare pigliatu per prutegge contra l'infezioni per via di u so rolu impurtante in a salute immune.
Questa vitamina sustene a funzione di varie cellule immunitarie è aumenta a so capacità di prutegge contra l'infezioni. Hè ancu necessariu per a morte cellulare, chì aiuta à mantene u vostru sistema immunitariu sanu sbulicendu e vechje cellule è rimpiazzenduli cù novi (,).
A vitamina C funziona ancu cum'è un putente antioxidante, prutegge da i danni indotti da u stress ossidativu, chì si verifica cù l'accumulazione di molecule reattive cunnisciute cum'è radicali liberi.
U stress ossidativu pò influenzà negativamente a salute immune è hè ligatu à numerose malatie ().
U supplementu cù vitamina C hè statu dimustratu per riduce a durata è a gravità di l'infezioni di e vie respiratorie superiori, cumpresu u fretu cumunu ().
Una grande rivista di 29 studii in 11 306 persone hà dimustratu chì u supplementu regulare di vitamina C à una dosa media di 1-2 grammi per ghjornu riduce a durata di i raffreddori di 8% in adulti è di 14% in zitelli ().
Curiosamente, a revisione hà ancu dimustratu chì l'assunzione regolare di supplementi di vitamina C riduce l'occurrenza di u fretu cumunu in e persone sott'à un stress fisicu elevatu, cumprese i corridori di maratona è i suldati, finu à u 50% (,).
Inoltre, u trattamentu di vitamina C per alta dosi hè statu dimustratu per migliurà significativamente i sintomi in e persone cù infezioni gravi, cumprese a sepsis è u sindrome di distress respiratoriu acutu (ARDS) risultante da infezioni virali ().
Eppuru, altri studii anu suggeritu chì u rolu di a vitamina C in questu ambiente hè sempre in investigazione (23).
In tuttu, questi risultati confermanu chì i supplementi di vitamina C ponu influenzà significativamente a salute immune, in particulare in quelli chì ùn ne manghjanu micca abbastanza di vitamina per mezu di a so dieta.
U limitu massimu per a vitamina C hè di 2.000 mg. A dosi di ghjornu supplementari tipicamente varienu trà 250 è 1,000 mg (25).
riassuntuA vitamina C hè vitale per a salute immune. U cumplementu cù questu nutriente pò riduce a durata è a gravità di l'infezioni di e vie respiratorie superiori, cumprendu u fretu cumunu.
4. Sambucu
Sureau noir (Sambucus nigra), chì hè statu longu usatu per trattà infezioni, hè in ricerca per i so effetti nantu à a salute immune.
In studii di test-tube, l'estratto di sambucu dimostra un potente potenziale antibattericu è antivirale contr'à i patogeni batterici rispunsevuli di l'infezioni di e vie respiratorie superiori è di e ceppi di u virus influenza (, 27),
In più, hè statu dimustratu per migliurà a risposta di u sistema immunitariu è pò aiutà à accurtà a durata è a gravità di i raffreddori, è ancu à riduce i sintomi relativi à l'infezioni virali (,).
Una rivista di 4 studii di cuntrollu randomizati in 180 persone anu trovu chì i supplementi di sambucu riduce significativamente i sintomi respiratori superiori causati da infezioni virali ().
Un studiu anzianu di 5 ghjorni da u 2004 hà dimustratu chì e persone cun l'influenza chì anu supplementatu cù 1 cucchiaia (15 mL) di sciroppu di sambucu 4 volte à ghjornu anu sperimentatu un sollievu di sintomi 4 ghjorni prima di quelli chì ùn anu pigliatu u sciroppu è eranu menu dipendenti nantu à a medicazione (31).
Tuttavia, stu studiu hè obsoletu è hè statu sponsorizatu da u fabricatore di sciroppu di sambucu, chì pò avè risultati falsi (31).
I supplementi di sambucu sò più spessu venduti in forma liquida o in capsule.
RiassuntuL'assunzione di supplementi di sambucu pò riduce i sintomi respiratori superiori causati da infezioni virali è aiutà à alleviare i sintomi di l'influenza. Tuttavia, più ricerca hè necessaria.
5. Funghi medicinali
I funghi medicinali sò stati aduprati dapoi l'antichità per prevene è curà l'infezioni è e malatie. Parechji tippi di funghi medicinali sò stati studiati per u so putenziale di rinfurzamentu immune.
Più di 270 spezie ricunnisciute di funghi medicinali sò cunnisciute per avè pruprietà di rinfurzamentu immune ().
Cordyceps, mane di leone, maitake, shitake, reishi è coda di tacchinu sò tutti i tippi chì sò stati dimustrati per benefiziu a salute immune ().
Alcune ricerche dimostranu chì u cumplementu cù tippi specifici di funghi medicinali pò arricchisce a salute immune in parechji modi, è ancu riduce i sintomi di certe condizioni, tra cui asma è infezioni pulmonari.
Per esempiu, un studiu in topi cun tuberculosi, una grave malattia batterica, hà trovu chì u trattamentu cù cordyceps riduce significativamente a carica batterica in i pulmoni, una risposta immune aumentata è una infiammazione ridotta, paragunatu cù un gruppu placebo ().
In un studiu randomizatu di 8 settimane in 79 adulti, cumplementendu cù 1,7 grammi di estrattu di cultura miceliu di cordyceps hà purtatu à un significativu aumentu di 38% di l'attività di e cellule killer naturali (NK), un tipu di globuli bianchi chì prutegge da infezioni ( ).
A coda di tacchino hè un altru fungu medicinali chì hà effetti putenti nantu à a salute immune. E ricerche in l'omu indicanu chì a coda di tacchinu pò arricchisce a risposta immune, in particulare in e persone cun certi tipi di cancheru (,).
Parechji altri funghi medicinali sò stati studiati per i so effetti benifichi ancu nantu à a salute immune. I prudutti medicinali di funghi ponu esse truvati in forma di tinture, tè è supplementi (,,,).
riassuntuParechji tippi di funghi medicinali, cumpresi cordyceps è coda di tacchino, ponu offre effetti immunitarii è antibatterici.
6-15. Altri supplementi cun potenziale di stimolazione immunitaria
A parte di l'articuli elencati sopra, parechji supplementi ponu aiutà à migliorà a risposta immune:
- Astragalu. Astragalus hè una erba comunemente aduprata in medicina tradiziunale cinese (TCM). A ricerca animale suggerisce chì u so estrattu pò migliorà significativamente e risposte immunitarie ().
- Seleniu. U seleniu hè un minerale chì hè essenziale per a salute immune. A ricerca animale dimostra chì i supplementi di seleniu ponu arricchisce a difesa antivirale contr'à e ceppe di l'influenza, cumpresu H1N1 (,,).
- Agliu. L'agliu hà putenti proprietà antiinflamatorie è antivirali. Hè statu dimustratu per migliurà a salute immune stimolendu i globuli bianchi di prutezzione cum'è cellule NK è macrofagi. Tuttavia, a ricerca umana hè limitata (,).
- Andrographis. Questa erba cuntene andrographolide, un compostu terpenoide truvatu chì hà effetti antivirali contr'à i virus chì causanu malatie respiratorie, cumpresu enterovirus D68 è influenza A (,,).
- Licorice. A Licorice cuntene parechje sostanze, cumpresa a glicirrizina, chì ponu aiutà à prutegge contra l'infezioni virali. Sicondu a ricerca in provette, a glicirrizina exhibe attività antivirale contr'à u coronavirus severu relatatu à u sindromu respiratoriu acutu (SARS-CoV) ().
- Pelargonium sidoides. Alcune ricerche umane sustenenu l'usu di l'estrattu di sta pianta per alleviare i sintomi di infezioni respiratorie virali acute, cumprendu u fretu cumunu è a bronchite. Eppuru, i risultati sò misti, è più ricerca hè necessaria ().
- Vitamine cumplessu B. E vitamine B, cumprese B12 è B6, sò impurtanti per una risposta immune sana. Eppuru, parechji adulti sò carenti in elli, chì ponu influenzà negativamente a salute immune (,).
- Curcumina. A curcumina hè u principale cumpostu attivu in a curcuma. Hà pruprietà antiinflamatorie putenti, è studii annantu à l'animali indicanu chì pò aiutà à migliurà a funzione immune ().
- Echinacea. Echinacea hè un genaru di piante di a famiglia di e margherite. Alcune spezie sò state dimustrate per migliurà a salute immune è ponu avè effetti antivirali contr'à parechji virus respiratori, cumprendu u virus sincitiale respiratoriu è i rinovirus ().
- Propolis. U propolis hè un materiale simile à a resina produttu da l'abi da meli da aduprà cum'è sigillante in bugni. Ancu s'ellu hà effetti impressiunanti di rinfurzamentu immunitariu è pò avè pruprietà antivirali dinò, hè necessaria più ricerca umana ().
Sicondu i risultati di a ricerca scientifica, i supplementi elencati sopra ponu offre pruprietà di rinfurzamentu immune.
Tuttavia, tenite à mente chì parechji di questi effetti potenziali di supplementi nantu à a salute immune ùn sò micca stati pruvati à fondu in l'omu, mettendu in risaltu a necessità di studii futuri.
RiassuntuAstragalus, agliu, curcumin è echinacea sò solu alcuni di i supplementi chì ponu offre pruprietà di rinfurzamentu immune. Eppuru, ùn sò micca stati attentamente testati in l'omu, è hè necessaria più ricerca.
U fondu
Parechji supplementi nantu à u mercatu ponu aiutà à migliurà a salute immune. U zincu, u sambucu è e vitamine C è D sò solu alcune di e sostanze chì sò state ricercate per u so putenziale di rinfurzamentu immune.
Tuttavia, ancu se questi supplementi ponu offre un picculu benefiziu per a salute immune, ùn devenu micca è ùn ponu micca esse aduprati per rimpiazzà un stile di vita sanu.
Mantene una dieta equilibrata, dorme abbastanza, impegnassi in attività fisica regulare, è micca fumà sò alcuni di i modi più impurtanti per aiutà à mantene u vostru sistema immunitariu sanu è à riduce e vostre possibilità d'infezzione è di malatie.
Se decidite chì vulete pruvà un supplementu, parlate prima cù u vostru duttore sanitariu, chì alcuni supplementi ponu interagisce cù certi medicamenti o ùn sò micca adatti per alcune persone.
Inoltre, ricordate chì ùn ci hè evidenza scientifica chì suggerisce chì qualcunu di elli pò prutegge contra COVID-19 - ancu se alcuni di elli ponu avè proprietà antivirali.