Infartu intestinale (infartu di mesenteria): chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Sequelle di infartu intestinale
- Possibili cause di infartu intestinale
A maiò parte di l'infartamenti intestinali accade quandu un'arteria, chì porta u sangue à l'intestinu chjucu o grossu, hè bluccata da un coagulu è impedisce u sangue di passà cù l'ossigenu in i lochi chì sò dopu à u coagulu, purtendu à a morte di quella parte di l'intestinu. .è generendu sintomi cum'è dolore severu di u ventre, vomitu è frebba, per esempiu.
Inoltre, l'infartamentu di l'intestione pò ancu accade in una vena in a regione mesenteria, chì hè a membrana chì mantene l'intestinu. Quandu sta situazione accade, u sangue ùn pò esce da l'intestinu à u fegatu è, dunque, u sangue cun ossigenu ùn pò ancu cuntinuà à circulà in l'intestinu, resultendu in e listesse cunsequenze cum'è un infartu di l'arteria.
L'infartu intestinale hè curabile, ma hè una situazione d'urgenza è, dunque, s'ellu ci hè suspettu, hè assai impurtante d'andà prestu in sala d'urgenza, per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu, per prevene una grande parte di l'intestinu sia affettatu.
Principali sintomi
I sintomi più cumuni in casu d'infartamentu intestinali includenu:
- Dolore addominale severu, chì s'aggrava cù u tempu;
- Sensazione gonfiata in u ventre;
- Nausea è vomitu;
- Febbra sopra à 38ºC;
- Diarrea cù sangue in e feci.
Sti sintomi ponu cumparisce di colpu o sviluppà pianu pianu in parechji ghjorni, secondu a dimensione di a regione affettata da l'ischemia è a gravità di l'ostruzzione.
Cusì, s'ellu ci hè un dolore addominale assai severu o chì ùn migliurà dopu à 3 ore hè assai impurtante d'andà à l'uspidale per identificà u prublema è inizià u trattamentu adattatu, postu chì pò esse un infartu intestinale.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Per fà u diagnosticu d'infartamentu intestinale, u duttore pò urdinà vari testi cum'è risonanza magnetica angiografica, angiografia, tomografia computerizzata addominale, ultrasuoni, raggi X, analisi di sangue è ancu endoscopia o colonoscopia, per assicurà chì i sintomi ùn sò micca causati da altri prublemi di e vie digestive, cume ulcere o appendicite, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'infartamentu di l'intestione pò cumincià cù cateterizazione arteriale percutanea è stabilizazione emodinamica, o cù una chirurgia per rimuovere u coagulu è ristabilisce a circulazione di sangue in u vascellu affettatu, in più di rimuovere tutta a parte di l'intestinu chì hè stata rimossa.
Prima di a chirurgia, u duttore pò smette di aduprà medicamenti chì ponu restringe i vasi sanguigni, cume i farmaci migrani, per curà e malatie cardiache è ancu alcuni tipi di ormoni.
In certi casi, pò sempre esse necessariu piglià antibiotici prima è dopu a cirurgia per prevene u sviluppu di infezioni in l'intestinu affettatu.
Sequelle di infartu intestinale
Una di e sequenze più cumune di ischemia in l'intestinu hè a necessità di avè una ostomia. Questu hè chì, secondu a quantità di intestinu eliminatu, u chirurgu pò ùn esse capace di riconnettà l'intestinu à l'anu è, dunque, hè necessariu fà una cunnessione direttamente cù a pelle di u ventre, permettendu à e feci di scappà in un picculu saccu.
Inoltre, cù a rimozione di l'intestini, a persona hà ancu u sindrome di l'intestinu cortu chì, secondu a parte rimossa, provoca difficoltà à l'assorbimentu di alcune vitamine è minerali, è hè impurtante adattà a dieta. Vede più nantu à questu sindrome è cumu a dieta deve esse.
Possibili cause di infartu intestinale
Ancu se l'infartamentu intestinale hè una cundizione assai rara, ci hè un risicu aumentatu in e persone:
- Più di 60 anni;
- Cù livelli alti di colesterolu;
- Cù colite ulcerativa, malattia di Crohn o diverticulite;
- Maschile;
- Cù Neoplasmi;
- Chì anu realizatu operazioni addominali;
- Cù u cancheru in u sistema digestivu.
Inoltre, e donne chì utilizanu a pillula di cuntrollu di nascita o chì sò incinte anu ancu un risicu aumentatu di coaguli per via di cambiamenti ormonali, cusì ponu sviluppà un casu d'infartamentu in l'intestinu.