Infezzione di sangue: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- L'infezzione di sangue hè seria?
- Possibili cause di infezione di sangue
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu trattà
L'infezzione in u sangue currisponde à a presenza di microorganismi in u sangue, principalmente funghi è batteri, ciò chì porta à l'apparizione di certi sintomi cum'è alta frebba, diminuzione di a pressione sanguigna, aumento di a frequenza cardiaca è nausea, per esempiu. Quandu l'infezzione ùn hè micca diagnosticata è trattata currettamente, u microorganismu pò sparghje per u sangue è ghjunghje à altri organi, chì pò purtà à complicazioni è fallimentu d'organi.
A gravità di l'infezzione dipende da u microorganismu infettante è da a risposta di u corpu di a persona infettata, cume e persone cun sistemi immunitari compromessi o inefficaci sò più suscettibili à stu tippu di infezione è u trattamentu hè di solitu più cumplicatu.
U trattamentu per l'infezioni in u sangue hè fattu secondu u microorganismu identificatu per mezu di testi di laboratorio, è pò esse fattu cù l'usu di antibiotici o antifungali secondu a raccomandazione medica è i risultati di e culture è u prufilu di sensibilità di i microorganismi à i farmaci.
Principali sintomi
I sintomi di l'infezzione in u sangue si presentanu quandu ci sò una grande quantità di microorganismi in u sangue, chì pò causà l'apparizione di alcuni segni è sintomi, cume:
- Febbra alta;
- Aumentata di a frequenza respiratoria;
- Diminuta pressione di sangue;
- A frequenza cardiaca aumentata;
- Perdita di memoria o cunfusione mentale;
- Sturdimentu;
- Stanchezza;
- Chills;
- Vumitu o nausea;
- Cunfusione mentale.
Appena i segni o sintomi d'infezzione in u sangue sò identificati, hè impurtante andà à u duttore per chì i sintomi descritti da u paziente ponu esse valutati è i testi sò richiesti per confermà l'infezione in u sangue, è u trattamentu più adattu pò esse iniziatu pocu dopu per prevene cumplicazioni.
L'infezzione di sangue hè seria?
L'infezzione di sangue hè grave secondu u microorganismu identificatu in u sangue è a capacità di u corpu di risponde à l'infezzione. Cusì, i neonati, l'anziani è e persone cun sistema immunitariu indebulitu sò più propensi à avè una infezione di sangue chì hè più grave.
Alcuni microorganismi anu una grande capacità infettiva, pudendu proliferà rapidamente è sparghjesi in u sangue, ghjunghjendu à altri organi è caratterizendu u scossa settica o a setticemia. Sì sta infezzione ùn hè micca identificata rapidamente è currettamente trattata, ci pò esse fallimentu d'organi è risultà in a morte di a persona. Amparate tuttu nantu à u scossa settica.
Possibili cause di infezione di sangue
L'infezzione in u sangue pò esse una cunsequenza di altre infezioni, cum'è infezioni di l'urinariu, pneumonia o meningite, per esempiu, chì nascenu dopu a chirurgia, à causa di l'infezzione di ferite chirurgiche, o di piazzamentu di dispositivi medici, cume cateteri è tubi, essendu cunzidiratu una infezzjoni hospitalaria, in relazione cù l'assistenza medica. Sapete ciò chì hè l'infezzione di l'ospedale è cume prevene.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di l'infezzione in u sangue hè fattu principalmente per mezu di testi di laboratorio chì anu u scopu principale di identificà u microorganismu prisente in u sangue, è hè indicata a cultura sanguigna, chì di solitu si face durante l'uspitalisazione.
U sangue raccoltu hè messu in un cuntaineru chjamatu "buttiglia di cultura di sangue" è mandatu in laburatoriu per analisi. A buttiglia hè piazzata in apparecchiature capaci di furnisce l'ambiente propiu per a crescita di microorganismi. E buttiglie fermanu in l'attrezzatura da 7 à 10 ghjorni, tuttavia, e culture positive sò identificate in i primi 3 ghjorni.
Dopu chì a pusitività di u campione hè stata rilevata, altre tecniche sò effettuate cù stu listessu campione per identificà l'agente infettivu, in più di l'antibiogramma per verificà à quali antimicrobici stu microorganismu hè sensibile o resistente, è cusì, hè pussibule definisce u trattamentu .u più adattu. Capite cumu hè fattu l'antibiograma.
Oltre à l'esame microbiologicu, u duttore pò indicà a prestazione di altri esami di laboratorio per cunfirmà l'infezione è verificà cumu hè l'immunità di a persona, è u numeru di sangue è a dosa di proteina C-reattiva (CRP) ponu esse richieste. In certi casi, analisi di urina, cultura di secrezione di ferita, tomografia computerizzata è ultrasuoni ponu ancu esse richieste, l'ultimi dui esse dumandati per verificà se u microorganismu si hè sparitu in altri organi.
In casu di suspettazione di infezioni di sangue da virus, testi serologichi è moleculari sò fatti per identificà u virus, a so concentrazione in u sangue è, cusì, determinà u trattamentu, postu chì i virus ùn sò micca identificati per mezu di a cultura di sangue.
Cumu trattà
U trattamentu hè fattu cù a persona in ospedale è hè stabilitu secondu u microorganismu identificatu in u sangue. In casu d'infezzione da batteri, hè raccomandatu l'usu di antibiotici, chì hè definitu secondu u prufilu di sensibilità di a batteria. In casu d'infezzione fungale, l'usu di antifungali hè indicatu secondu u risultatu di l'antifungigramma. In generale, l'antimicrobiani sò amministrati direttamente in a vena in modu chì l'azione contr'à u microorganisimu accada più rapidamente è efficacemente.
Pò esse ancu raccomandatu di aduprà medicamenti per aumentà a pressione sanguigna, è ancu basse dosi di corticosteroidi è insulina per regulà i livelli di zuccheru in sangue.