Infezzione vaginale: chì hè, cause, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Trattamentu cù medicinali
- 2. Opzioni di casa
- Cumu prevene infezioni vaginali
L'infezzione vaginale si pone quandu l'organu genitale femminile hè infettatu da qualchì tippu di microorganisimu, chì pò esse batteri, parassiti, virus o funghi, per esempiu, essendu i funghi di a spezia Candida sp. u più spessu ligata à l'infezzione in u vaginu.
Generalmente, l'infezioni vaginali causanu sintomi cume prurito intensu in a zona intima, rossi, scariche bianchiccia è un odore pessimu, per esempiu, è alcune di e infezioni più cumuni includenu:
- Candidiasi;
- Vaginosis bacteriana;
- Trichomoniasi;
- Herpes genitale;
- VPH;
- Chlamydia;
- Gonorrea;
- Sifilide.
Queste infezioni sò generalmente trasmesse da u cuntattu intimu, tuttavia, a candidiasi pò nasce in casu di cambiamenti di pH vaginale è di flora batterica, cumuni in e donne chì passanu per un prucessu di caduta di immunità o di stress. Vede cumu identificà è trattà e infezioni genitali più cumuni.
L'infezzione vaginale hè curabile è u so trattamentu deve esse guidatu da un ginecologu, postu chì hè necessariu identificà quale urganismu causa l'infezzione è quale hè u rimediu u più adattu per eliminalla.
Principali sintomi
I sintomi varienu secondu l'agentu causativu, ma alcuni segni tipici è sintomi sò:
- Dolore o ardenti quandu urinate;
- Dolore durante u rapportu sessuale;
- Prurite in a regione intima;
- Flussu cù o senza cattivu odore;
- Ferite, ulcere o verruche in a regione intima
- Rossu di tutta l'area affettata;
- Dolore in u ventre inferiore.
Sti sintomi ponu appare in isolatu o in associazione, è hè cumunu per a donna d'avè almenu 2 di sti sintomi. Inoltre, hè impurtante ricurdà chì altre malatie ponu causà alcuni di i sintomi, cum'è u dolore in u ventre o durante u rapportu sessuale, per esempiu, è u modu principale per identificà è cunfirmà chì hè una infezione genitale hè in cunsultazione cù u ginecologu., chì puderà fà una valutazione approfondita è dumandà esami, se necessariu.
Cusì, altri cambiamenti cum'è allergie o cambiamenti ormonali ponu ancu causà questi sintomi. Scuprite più nantu à queste è altre possibili cause di inflammazioni in u vaginu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'infezzione di l'organi genitali hè fattu cù u scopu di eliminà u microorganismu causativu, esse indicatu da u duttore secondu l'agentu infettivu è i sintomi presentati da a donna.
1. Trattamentu cù medicinali
U trattamentu per l'infezioni vaginali causate da funghi hè generalmente fattu cù l'usu di antifungali, cum'è Clotrimazole o Miconazole, in forma di unguentu o di compresse vaginali chì devenu esse applicate finu à 3 ghjorni o in una sola applicazione, secondu a raccomandazione di u duttore. ., per cumbatte i funghi.
Tuttavia, quandu l'infezzione hè causata da altri tippi di microorganismi, cum'è batteri, u duttore pò prescrive l'usu di antibiotici orali o vaginali, cume Clindamycin o Metronidazole, per esempiu, per eliminà i batteri è alleviare i sintomi. In casu di verruche genitali causate da u VPH, hè indicata ancu una prucedura per cauterizà e lesioni. Inoltre, hè cunsigliatu di aduprà sempre i preservativi durante u cuntattu intimu postu chì ci hè a pussibilità di trasmette u microorganismu à u cumpagnu è poi infettassi dopu u trattamentu.
2. Opzioni di casa
Una grande opzione fatta in casa per cumplementà u trattamentu di l'infezioni vaginali hè u tè aroeira, in forma di lavati genitali è in forma di tè, perchè aiuta à riequilibrà a flora vaginale è prevene infezioni cum'è a vaginosi batterica. Verificate a ricetta è cumu aduprà in u rimediu di casa per l'infezzione vaginale. Hè impurtante di ricurdà chì i rimedii casani ùn escludenu micca a necessità di una valutazione medica è seguitate e linee guida.
Durante u trattamentu di l'infezioni genitali, hè cunsigliatu di beie assai liquidi per tuttu u ghjornu, per evità u cunsumu eccessivu di alcolu, zuccheru è alimenti grassi.
Inoltre, un altru cunsigliu impurtante chì aiuta à rinfurzà u sistema immunitariu è à prevene infezioni vaginali hè di beie circa 1,5 litri d'acqua à ghjornu è di dà preferenza à ligumi, frutti è ligumi.
Cumu prevene infezioni vaginali
Alcune precauzioni chì aiutanu à prevene u sviluppu di infezioni vaginali includenu:
- Purtate biancheria intima di cuttone chì ùn hè micca troppu strinta;
- Evite di portà pantaloni stretti;
- Evite l'usu eccessivu di dusce intime;
- Mantene sempre a zona intima pulita è secca.
Hè impurtante di ricurdà chì u modu principale per evità qualsiasi infezioni vaginali hè cù l'usu di preservativi, sia maschili sia femine.