7 infezioni intestinali chì ponu esse trasmesse sessualmente
Cuntenutu
- 1. Neisseria gonorrhoeae
- 2. Chlamydia trachomatis
- 3. Virus Herpes simplex
- 4. Treponema pallidum
- 5. Salmonella spp.
- 6. Entamoeba coli
- 7. Giardia lamblia
- Sintomi intestinali di infezioni di trasmissione sessuale
Alcuni microorganismi chì ponu esse trasmessi sessualmente ponu causà sintomi intestinali, soprattuttu quandu sò trasmessi à un'altra persona per mezu di sessu anale senza prutezzione, vale à dì senza aduprà un preservativu, o per cuntattu sessuale orale-anale. Cusì, u microorganisimu hè in cuntattu direttu cù u trattu gastrointestinale è hè capace di proliferà è di risultà in sintomi chì ponu esse cunfusi cù quelli di e malatie infiammatorie di l'intestinu, cume a malattia di Crohn è a colite ulcerosa.
I microorganismi più spessu ligati à infezioni intestinali per via di i rapporti sessuali sò Neisseria gonorrhoeae, Chlamydia spp. è u virus Herpes, in ogni modu, microorganismi chì si trovanu principalmente in u tractu gastrointestinale, cum'è Entamoeba coli, Giardia lamblia è Salmonella spp. ponu ancu esse trasmessi sessualmente, questu in casu chì a persona hà una infezione attiva da questu microorganismu è ùn ci era micca una pulizia curretta di u locu prima di e relazioni sessuali, per esempiu.
Cusì, i principali microorganismi capaci di causà infezioni intestinali quandu si trasmettenu per via di raporti anali o anali-orali sò:
1. Neisseria gonorrhoeae
Infezzione cù Neisseria gonorrhoeae dà nascita à a gonorrea, a trasmissione di a quale si verifica principalmente per via di rapporti sessuali genitali senza prutezzione. Tuttavia, a so trasmissione pò accadere ancu per i rapporti sessuali genitali-anali, purtendu à l'apparizione di sintomi di gonorrea è di cambiamenti gastrointestinali, principalmente legati à l'infiammazione di l'anu, cun discomfortu lucale è a pruduzzione di mucus chì sò rimarcati.
I principali segni è sintomi di l'infezzione genitale da Neisseria gonorrhoeae sò dolore è brusgiu quandu urinate è a presenza di scarica bianca cum'è pus. Amparate à ricunnosce altri sintomi di gonorrea.
2. Chlamydia trachomatis
U Chlamydia trachomatis hè incaricata di a chlamidia è di u linfogranuloma venericu, chì sò infezioni di trasmissione sessuale è, in a maiò parte di i casi, sò asintomatiche. Quandu stu batteriu hè acquistatu per cuntattu anale, sintomi di malatie infiammatorie, cume diarrea, mucus è sanguinamentu rettale, ponu esse rimarcati.
Inoltre, in e fasi più avanzate di a malatia, hè ancu pussibule di nutà a presenza di ferite piene di liquidu, soprattuttu in u casu di u linfogranuloma venerale. Cunnosce i sintomi è u trattamentu per u linfogranuloma.
3. Virus Herpes simplex
U virus di l'herpes, ancu se hè più spessu trasmessu per mezu di rapporti sessuali genitali senza preservativu o sessu orale in e persone cun u virus o da qualcunu chì hà l'herpes, pò ancu esse trasmessu per sessu anale o anale-orale, pigliendu principalmente formazione di ulcere in a regione anale o perianale.
4. Treponema pallidum
O Treponema pallidum hè l'agente infettivu rispunsevule di a sifilide, chì hè una infezzione di trasmissione sessuale caratterizata da a presenza di piaghe in a regione genitale, dite, gola, lingua o altri lochi chì ùn sò micca in a regione genitale, è sò lesioni chì ùn ferenu micca è facenu micca pruritu. Tuttavia, i sintomi di sifilide si presentanu in cicli, è a persona pò passà per periodi asintomatici, ancu se in quellu periodu hè ancu pussibile trasmette i batteri à altre persone.
Questa batteria pò ancu esse trasmessa per u sessu anale è pò purtà à l'apparizione di alcuni sintomi intestinali quandu ci hè u cuntattu cù e ferite causate da i batteri in a regione perianale. Vede più nantu à a trasmissione di sifilide.
5. Salmonella spp.
U Salmonella spp. hè un microorganismu rispunsevule di parechji casi d'infezzione alimentaria, chì porta à l'apparizione di sintomi di gastroenterite. Ancu se a so trasmissione sessuale ùn hè micca frequente, hè pussibule chì accada quandu avete una infezione attiva, chì dà una quantità più grande di batteri eliminati da e feci, chì pò aumentà a probabilità di u cumpagnu sessuale, quandu anu sessu anale, di acquistà stu microorganisimu.
6. Entamoeba coli
Cum'è a Salmonella spp., a Entamoeba coli hè un microorganisimu ligatu à l'infezioni intestinali, spessu ligatu à u cunsumu di alimenti o d'acqua cuntaminati da stu parasite. Tuttavia, se a persona hà una infezione attiva cù questu protozoo o u so pesu parasiticu hè assai altu, ci hè un risicu più grande di trasmissione à u cumpagnu durante u sessu anale.
7. Giardia lamblia
U Giardia lamblia hè ancu un protozoo assai assuciatu à l'apparizione di sintomi gastrointestinali per via di a cunsumazione di cibu o d'acqua cuntaminata da e ciste di stu protozoo. Tuttavia, stu microorganismu pò esse trasmessu ancu per cuntattu sessuale anale cù una persona cun infezione da HIV attiva. Giardia lamblia o cù alta carica parasitaria.
Sintomi intestinali di infezioni di trasmissione sessuale
I sintomi gastrointestinali di infezioni di trasmissione sessuale ponu variare secondu u microorganismu rispunsevule, postu chì ponu ancu variare secondu a capacità patogenica è u sistema immunitariu di a persona chì hè stata infettata. Cusì, i segni è i sintomi cumuni à e malatie infiammatorie di l'intestinu, cume u dolore addominale, a diarrea è a frebba è, in i casi i più gravi, vomitu è diarrea, ponu esse percepiti.
Inoltre, a presenza di sanguinamentu rettale è di piaghe è / o lesioni in a regione anale è perianale, chì pò prurite, esse dolorose o pruduce secrezioni, sò indicative di infezioni trasmesse sessualmente.