Cumu Possu Aiutà u Meu Amatu à Prende Decisioni Più Informate Di U so Trattamentu Parkinson?
Cuntenutu
- Medicazione dopamina
- Carbidopa-levodopa
- Agonisti di Dopamina
- Inibitori MAO B.
- Inibitori COMT
- Altre droga Parkinson
- Anticholinergichi
- Amantadine
- Attenzione à u pianu di trattamentu
- Ciò chì accade quandu i farmaci di Parkinson smettenu di travaglià
- Purtà si
I ricercatori ùn anu ancu scupertu una cura per a malattia di Parkinson, ma i trattamenti anu fattu una longa strada in l'ultimi anni. Oghje, parechji medicazione è altre terapie sò dispunibuli per cuntrullà i sintomi cum'è tremori è rigidità.
Hè impurtante per u vostru amatu di piglià a so medicazione esattamente cum'è u duttore li hà prescrittu. Pudete ancu offre supportu è ricordi gentili.
Per esse utile, avete bisognu di sapè chì medicazione trattanu a malattia di Parkinson, è cumu funzionanu.
Medicazione dopamina
E persone cun Parkinson anu una mancanza di dopamina, chì hè un chimicu cerebrale chì aiuta à mantene i muvimenti lisci. Hè per quessa chì e persone cun a cundizione camminanu lentamente è anu musculi rigidi. I principali medicinali aduprati per trattà u travagliu di Parkinson aumentendu a quantità di dopamina in u cervellu.
Carbidopa-levodopa
Un medicamentu chjamatu levodopa, o L-DOPA, hè statu u trattamentu principale per a malattia di Parkinson dapoi a fine di l'anni 60. Continua à esse a droga a più efficace perchè rimpiazza a dopamina chì manca in u cervellu.
A maiò parte di e persone cun a malattia di Parkinson piglieranu a levodopa qualchì tempu durante u so trattamentu. Levodopa hè cunvertita in dopamina in u cervellu.
Parechji medicazione combinanu levodopa cù carbidopa. Carbidopa impedisce chì a levodopa si rompa in l'intestinu o in altre parti di u corpu è a cunvertisce in dopamina prima di ghjunghje à u cervellu. L'aggiunta di carbidopa aiuta ancu à prevene effetti collaterali cum'è nausea è vomitu.
Carbidopa-levodopa vene in parechje forme diverse:
- compressa (Parcopa, Sinemet)
- tablet chì si libera lentamente per chì i so effetti duranu più (Rytary, Sinemet CR)
- infuzione chì hè mandata in l'intestinu attraversu un tubu (Duopa)
- pulvula inalata (Inbrija)
L'effetti secundarii di sti medicini includenu:
- nausea
- vertigini
- vertigini quandu si pone (ipotensione ortostatica)
- ansietà
- tics o altri movimenti musculari inusuali (discinesia)
- cunfusione
- vede o sente cose chì ùn sò micca veri (allucinazioni)
- sonnolenza
Agonisti di Dopamina
Queste droghe ùn si convertenu micca in dopamina in u cervellu. Invece, agiscenu cum'è dopamina. Alcune persone piglianu agonisti di dopamina cun levodopa per impedisce chì i so sintomi tornanu durante i periodi quandu a levodopa si spegne.
L'agonisti di Dopamina includenu:
- pramipexole (Mirapex, Mirapex ER), tableta è tablet à liberazione estesa
- ropinirole (Requip, Requip XL), tableta è tablet à liberazione estesa
- apomorfina (Apokyn), iniezione à breve azzione
- rotigotina (Neupro), patch
Queste medicazione causanu alcuni di i stessi effetti secondari cum'è carbidopa-levodopa, cumprese nausea, vertigini è sonnolenza. Puderanu ancu causà cumpurtamenti cumpulsivi, cum'è u ghjocu è l'alimentazione eccessiva.
Inibitori MAO B.
Stu gruppu di droghe funziona diversamente da a levodopa per aumentà i livelli di dopamina in u cervellu. Bloccanu un enzima chì rompe a dopamina, chì allunga l'effetti di a dopamina in u corpu.
Inibitori MAO B includenu:
- selegilina (Zelapar)
- rasagilina (Azilect)
- safinamide (Xadago)
Queste droghe ponu causà effetti secondari cum'è:
- difficultà à dorme (insonnia)
- vertigini
- nausea
- stinimentu
- mal di stomacu
- movimenti insoliti (discinesia)
- allucinazioni
- cunfusione
- mal di testa
Inibitori MAO B ponu interagisce cù certi:
- cibi
- medicazione senza ricetta
- medicazione di prescription
- supplementi
Assicuratevi di parlà cù u vostru duttore nantu à tutti i medicazione è i supplementi chì u vostru amatu piglia.
Inibitori COMT
I farmaci entacopine (Comtan) è tolcapone (Tasmar) bloccanu ancu un enzima chì rompe a dopamina in u cervellu. Stalevo hè una droga cumbinata chì include sia carbidopa-levodopa sia un inibitore COMT.
Inibitori COMT causanu assai di i stessi effetti secondari cum'è carbidopa-levodopa. Puderanu ancu dannà u fegatu.
Altre droga Parkinson
Ancu se e droghe chì aumentanu i livelli di dopamina sò i punti di base di u trattamentu di Parkinson, uni pochi d'altri medicamenti aiutanu ancu à cuntrullà i sintomi.
Anticholinergichi
Trihexyphenidyl (Artane) è benztropina (Cogentin) riducenu i tremori da a malattia di Parkinson. I so effetti secondari includenu:
- ochji è bocca asciutti
- stinimentu
- prublemi à liberà l'urina
- prublemi di memoria
- diprissioni
- allucinazioni
Amantadine
Questa droga pò aiutà e persone cun a malattia di Parkinson in fase iniziale chì anu solu sintomi lievi. Pò esse ancu cumbinatu cù u trattamentu carbidopa-levodopa in e fasi più tardi di a malattia.
L'effetti secondari includenu:
- gonfiore di a gamba
- vertigini
- macchie nantu à a pelle
- cunfusione
- ochji è bocca asciutti
- stinimentu
- sonnolenza
Attenzione à u pianu di trattamentu
U primu trattamentu per a malattia di Parkinson segue una routine abbastanza faciule. U vostru amatu piglierà carbidopa- levodopa parechje volte à ghjornu in un calendariu stabilitu.
Dopu qualchì annu di trattamentu, e cellule cerebrali perdenu a so capacità di conservà dopamina è diventanu più sensibili à a droga. Questa pò causà a prima dosa di medicazione per smette di travaglià prima ch'ellu sia u tempu per a prossima dosa, chì si chjama "usà".
Quandu succede questu, u duttore di u vostru amatu hà da travaglià cun elli per aghjustà a dosa di medicazione o aghjunghje una altra droga per prevene i periodi "off". Pò piglià qualchì tempu è pazienza per uttene u tippu di droga è a dose ghjustu.
E persone cun a malatia di Parkinson chì piglianu levodopa dapoi parechji anni ponu ancu sviluppà discinesia, chì provoca movimenti involuntarii. I duttori ponu adattà i medicamenti per riduce a discinesia.
U tempu hè criticu quandu si tratta di piglià i medicazione di Parkinson. Per cuntrullà i sintomi, u vostru amatu deve piglià u so medicamentu in a dosa giusta è à l'ora ghjusta ogni ghjornu. Pudete aiutà durante i cambiamenti di medicazione ricurdenduli di piglià a so pillula nantu à u novu calendariu, o cumprendu li un dispensatore di pillule automatizatu per fà u dosificazione più faciule.
Ciò chì accade quandu i farmaci di Parkinson smettenu di travaglià
Oghje, i duttori anu parechje medicazione diverse per cuntrullà i sintomi di Parkinson. Hè prubabile chì u vostru amatu trovi una droga - o una cumbinazione di droghe - chì funziona.
Altri tipi di trattamenti sò ancu dispunibili, cumpresa a stimolazione cerebrale profonda (DBS). In questu trattamentu, un filu chjamatu piombu hè piazzatu chirurgicamente in una parte di u cervellu chì controlla u muvimentu. U filu hè attaccatu à un dispusitivu simili à u pacemaker chjamatu generatore d'impulsu chì hè impiantatu sottu à a clavicula. U dispusitivu manda impulsi elettrichi per stimulà u cervellu è fermà l'impulsi cerebrali anormali chì causanu sintomi di Parkinson.
Purtà si
I trattamenti di Parkinson sò assai boni per cuntrullà i sintomi. I tippi di droghe è e dosi chì u vostru amatu piglia pò avè bisognu à esse adattati cù l'anni. Pudete aiutà cù questu prucessu amparendu nantu à i medicinali dispunibili, è offrendu supportu per aiutà u vostru amatu aderisce à a so routine di trattamentu.