Cosa hè Candidiasis intertrigo è cause principali
Cuntenutu
Candidiasis intertrigo, chjamata ancu candidiasis intertriginosa, hè una infezzione di a pelle causata da u fungu di u genaruCandida, chì provoca lesioni rosse, umide è crepate. Di solitu apparisce in e zone di pieghje di a pelle, cum'è inguine, ascelle, trà e dite è sottu à i seni, chì sò zone induve ci sò accumulazioni di umidità da sudore è di sporcizia, essendu più frequenti in persone obese o cù una igiene scarsa.
Spessu hè difficiule di distingue sta infezzione da una semplice rash nantu à a pelle, causata da a so frizione in e zone di umidità, dunque, in presenza di sintomi chì indicanu questu cambiamentu, hè impurtante cunsultà cù u dermatologu, per a valutazione è l'indicazione di trattamentu., cù unguenti corticosteroidi, cum'è Dexamethasone, è antifungali, cum'è Miconazole o Clotrimazole, per esempiu.
Questa infezzione fungale accade più facilmente per via di:
- Accumulazione di sudore è di terra in i pieghi di a pelle, generalmente sottu à i petti, ascelle è inguine, principalmente in e persone obese;
- Purtendu scarpi stretti, per un bellu pezzu, chì fermanu umidi, una situazione cunnisciuta cum'è chilblains;
- Usu di robba stretta, o cù materiali sintetici, cum'è nylon è poliester, chì frottenu contr'à a pelle;
- Dermatite allergica, causatu da l'usu di cosmichi chì causanu allergie;
- Eritema o dermatite in pannolini, chì hè un rash di pannoliu causatu da u cuntattu di a pelle di u criaturu cù u calore, l'umidità o l'accumulazione di urina è feci, quand'ellu stà in u listessu pannolinu per un bellu pezzu;
- Gravidanza, per via di cambiamenti ormonali, chì ponu facilità a proliferazione di funghi;
- Diabetichi senza cuntrollu adeguatu, perchè a glicemia aumentata facilita l'infezioni da fondi, in più di impedisce a guarigione di a pelle;
- Usu di antibiotici, chì diminuisce a pupulazione di batteri nantu à a pelle, è facilita a diffusione di i funghi.
E persone chì perdenu assai pesu, cum'è dopu à un bariatricu, ponu presentà stu prublema più faciule, perchè l'eccessu di pelle facilita l'attritu è a furmazione di eruzione cutanea, dunque, in questi casi, a chirurgia plastica riparativa pò esse indicata.
Intertrigo sottu u pettuIntertrigo in u zitellu
Cumu hè fattu u trattamentu
Per trattà l'intertrigo candidiasicu, sia per adulti è zitelli, u dermatologu pò guidà l'usu di medicinali, cume:
- Prufume cù corticoidi, cum'è Dexamethasone o Hydrocortisone, per esempiu, per 5 à 7 ghjorni, chì diminuiscenu l'infiammazione è i sintomi;
- Antifungali in unguenti, per circa 2 à 3 settimane. Alcuni esempi includenu:
- Ketoconazole;
- Miconazole;
- Clotrimazole;
- Oxiconazole;
- Nistatina.
- Antifungali in tavuletta, cum'è Ketoconazole, Itraconazole o Fluconazole, sò aduprati solu in casu d'infezzioni estensive è gravi, per circa 14 ghjorni, secondu cunsiglii medichi.
Unguenti per l'eruzione cutanea, basatu annantu à l'ossidu di zincu, cum'è Hipoglós o Bepantol, oltre à u talc, ponu ancu esse aduprati per tuttu u trattamentu per riduce l'eruzione cutanea, diminuisce l'attrito di a pelle è facilità a guarigione. Scuprite più infurmazioni in Trattamentu per l'intertrigo.
Opzioni fatti in casa
U trattamentu in casa hè indicatu per tutti i casi, cum'è cumplementu à u trattamentu indicatu da u dermatologu, è per prevene novi infezioni. Alcuni consigli sò:
- Aduprate talcum in pieghe, per diminuisce l'umidità è a frizione di a pelle;
- Purtate panni leggeriè ch'elli ùn sò micca assai ghjusti;
- Preferite u vestitu di cuttuni, in particulare calzette è biancheria intima, è ùn portanu micca panni cù tessuti sintetici cum'è nylon è poliester;
- Perde u pesu, evitendu l'eccessi di pieghje;
- Preferite scarpi ariosi è spaziosi, diminuendu e probabilità di chilblains;
- Mette un pezzu di cuttone o un tissutu, magru, cum'è a gasa, in e zone affette è cù assai secrezione, per diminuisce l'umidità.
Inoltre, hè cunsigliatu di asciugà bè e pieghje, in particulare trà e dite, dopu u bagnu, evitendu l'umidità in a zona.
Cumu identificà l'intertrigo candidiasicu
I sintomi principali di sta infezzione includenu:
- Rossu di a regione colpita;
- Presenza di lesioni arrotondate vicinu à a lesione principale, chjamate lesioni satellitari;
- Stratu biancu intornu, o zone di sfaldatura;
- Presenza di umidità è secrezione;
- E crepe ponu formassi nantu à a pelle affettata.
Per diagnosticà l'intertrigo candidiasicu, u dermatologu osserverà l'aspettu di a lesione o, in casu di dubbitu, hè pussibule di fà l'esame micologicu, in u quale u lievitu di u fungu hè identificatu dopu à una piccula raschiatura di a pelle.