L'Intoxicazione Alimentaria hè Contagiosa?
Cuntenutu
- Tipi di avvelenamentu alimentariu
- 1. Batterie
- 2. Virus
- 3. Parassiti
- Cumu prevene a diffusione di avvelenamentu alimentariu
- Batterie
- Virus
- Parasite
- Chì sò e prospettive per l'avvelenamentu alimentariu?
Panoramica
L'avvelenamentu alimentariu, chjamatu ancu malatie di trasmissione alimentare, hè causatu da manghjà o beie cibi o bevande contaminati. I sintomi di avvelenamentu alimentariu varienu ma ponu include nausea, vomitu, diarrea è crampi addominali. Alcune persone sviluppanu dinò una frebba.
Di un stimatu di 48 milioni di persone chì diventanu malati da malatie di trasmissione alimentaria ogni annu in i Stati Uniti, 3000 moriranu, secondu a.
I sintomi ponu sviluppà in poche ore o ghjorni da manghjà cibu contaminatu.
L'avvelenamentu alimentariu chì hè causatu da certi batteri, virus, o parassiti hè contagiosu. Dunque, se voi o u vostru zitellu avete sintomi di avvelenamentu alimentariu, fate misure per pruteggervi è per prevene a diffusione di a malattia.
A volte, l'avvelenamentu alimentariu hè u risultatu di chimichi o tossine chì si trovanu in l'alimentu. Stu tipu di avvelenamentu alimentariu ùn hè micca cunsideratu cum'è una infezzione, dunque ùn hè micca contagiosu è ùn si sparghje micca da persona à persona.
Tipi di avvelenamentu alimentariu
Ci hè più di diversi tipi di malatie di trasmissione alimentaria. A maiò parte di queste malatie sò causate da una di e seguenti.
1. Batterie
I batteri - chì sò organismi minusculi - ponu entrà in u trattu gastrointestinale (GI) attraversu cibu contaminatu è causà sintomi cum'è nausea, vomitu, diarrea è dolore addominale.
I batteri ponu cuntaminà l'alimentu in parechji modi:
- Pudete cumprà un alimentu chì hè dighjà guastatu o contaminatu da batteri.
- U vostru alimentu pò esse contaminatu à un certu puntu durante u almacenamentu o a preparazione.
Questa pò accade si ùn lavate micca e mani prima di preparà o manighjà l'alimentu. Pò accade ancu quandu l'alimentu vene in cuntattu cù una superficie contaminata da batteri.
Un almacenamentu impropriu di l'alimentu, cume u mantenimentu di l'alimentu à a temperatura di l'ambiente o à l'aria aperta troppu longu, pò ancu fà cresce e batterie è multiplicassi rapidamente.
Hè impurtante di rinfriscà o congelà l'alimentu dopu a cucina. Ùn manghjate micca cibu chì hè statu lasciatu pusatu troppu longu. Tenite à mente chì l'alimentu contaminatu pò avè un gustu è un odore normale.
I batteri chì ponu causà avvelenamentu alimentariu includenu:
- Salmonella
- Shigella
- E. coli (Alcune ceppe, cumprese E. coli O157: H7)
- Listeria
- Campylobacter jejuni
- Staphylococcus aureus (staph)
2. Virus
L'avvelenamentu alimentariu causatu da virus pò ancu passà da persona à persona. Un virus cumunu alimentariu hè u norovirus, chì provoca infiammazione in u stomacu è l'intestini.
L'epatite A hè un'altra malattia di origine alimentare da un virus. Questa infezione di fegatu acutu altamente contagiosa causa infiammazione di u fegatu. U virus di l'epatite A si pò truvà in e feci è in u sangue di e persone chì sò infette.
Se ùn lavate micca e mani dopu aduprà u bagnu, hè pussibule di trasmette u virus à l'altri per mezu di strette di manu è altri cuntatti fisichi. Pudete ancu sparghje u virus à l'altri se preparate cibu o bevande cù e mani contaminate.
I virus contagiosi trasmessi da l'alimentu si sparghjenu ancu per cuntattu indirettu. Durante u corsu di una ghjurnata, pudete toccà parechje superfici cù e mani cuntaminate. Questi includenu interruttori di luce, contatori, telefoni è maniglie di porta. Chiunque tocca queste superfici pò esse malatu se si mette e mani vicinu à a so bocca.
I batteri è i virus ponu campà fora di u corpu nantu à superfici dure per ore, è à le volte ghjorni. Salmonella è campylobacter ponu campà nantu à e superfici finu à quattru ore, invece chì u norovirus pò sopravvivere nantu à e superfici per settimane.
3. Parassiti
I parassiti chì ponu causà avvelenamentu alimentariu sò:
- Giardia duodenalis (antica cunnisciutu cum'è G. lamblia)
- Cryptosporidium parvum
- Cyclospora cayetanensis
- Toxoplasma gondii
- Trichinella spiralis
- Taenia saginata
- Taenia solium
I parassiti sò urganismi chì anu da dimensioni. Certi sò microscopichi, ma altri, cum'è i vermi parassiti, ponu esse visibili à ochju nudu. Sti urganismi campanu in o nantu à altri urganismi (chjamati un ospite) è ricevenu nutrienti da questu ospite.
Quandu sò prisenti, sti urganismi si trovanu di solitu in e feci di l'omu è di l'animali. Puderanu trasferisce in u vostru corpu quandu manghjate cibu contaminatu, bevi acqua contaminata, o mette qualcosa in bocca chì vene in cuntattu cù e feci di una persona o animale infettatu.
Pudete sparghje stu tipu di avvelenamentu alimentariu per cuntattu fisicu o preparendu cibu cù e mani contaminate.
Cumu prevene a diffusione di avvelenamentu alimentariu
Chiunque pò avè avvelenamentu alimentariu, ma ci sò modi per prevene a so diffusione una volta chì site statu infettatu.
A prevenzione di a diffusione di e malatie contagiose di trasmissione alimentare hè impurtante perchè ponu cumparisce complicazioni.
Siccomu l'avvelenamentu alimentariu pò causà vomitu è diarrea, ci hè u risicu di disidratazione. In i casi severi di disidratazione, l'uspitalizazione hè necessaria per rimpiazzà i fluidi persi. A disidratazione pò esse particularmente periculosa per i zitelli, l'anziani, è e persone chì anu un sistema immunitariu debule.
Eccu uni pochi di suggerimenti per prevene a diffusione di avvelenamentu alimentariu una volta chì site dighjà malatu.
Batterie
- Stà in casa da a scola o di u travagliu finu à chì i sintomi sparisce
- Lavate e mani cù acqua calda è sapunata dopu à andà in bagnu è dopu avè entratu in cuntattu cù feci animali o umani.
- Ùn preparate micca o manighjate cibu o bevande finu à chì i sintomi sparisce è vi sentite megliu.
- Insegnate à i zitelli à lavassi currettamente e mani. Sicondu u CDC, duverebbe piglià circa 20 secondi, a stessa durata chì ci vole à cantà a canzona "Happy Birthday" duie volte.
- Disinfettate e superfici cumunitamente toccate in casa - interruttori di luce, manopole di porta, piani, telecomandi, ecc.
- Pulite i bagni di bagnu dopu ogni usu, aduprendu salviette disinfettanti o un spray disinfettante nantu à u sediu è a maniglia.
- Stà in casa da a scola è travaglia finu à chì i sintomi smariscinu è evite u viaghju.
- Lavate e mani cù acqua calda è sapunata dopu aduprà u bagnu è dopu avè entratu in cuntattu cù feci umane o animali.
- Ùn preparate micca o manighjate cibu o bevande finu à chì i sintomi sparisce è vi sentite megliu.
- Disinfettate e superfici intornu à a casa.
- Usate guanti quandu si pulisce u vomitu o a diarrea di una persona infetta.
- Lavate e mani cù acqua calda è sapunata dopu à andà in bagnu è dopu avè entratu in cuntattu cù feci umane o animali
- Ùn preparate micca o manighjate cibu o bevande finu à chì i sintomi sparisce è vi sentite megliu.
- Praticà u sessu sicuru. Alcuni parassiti (Giardia) si pò spannà per mezu di sessu orale-anale senza prutezzione.
Virus
Parasite
Chì sò e prospettive per l'avvelenamentu alimentariu?
L'avvelenamentu alimentariu pò causà una varietà di sintomi scomodi cume diarrea, vomitu, dolore di stomacu è febbre. Tuttavia, i sintomi tipicamente si risolvenu da soli in poche ore à ghjorni è di solitu ùn necessitanu micca un duttore.
Ripusà assai è beie liquidi pò aiutà à sente megliu. Ancu se ùn pudete micca sentì manghjà, u vostru corpu hà bisognu d'energia, dunque hè impurtante di manghjà cibi insipidi cum'è crackers, pane tostatu è risu.
I fluidi (acqua, suchju, tè decaffeinatu) sò ancu vitali per evità a disidratazione. Sì avete sintomi di disidratazione, andate immediatamente in ospedale. I segni includenu sete estrema, urinazione pocu frequente, urina di culore scuru, fatica è vertigini.
In i zitelli, i sintomi di disidratazione includenu una lingua secca, senza pannolini bagnati per trè ore, debolezza, irritabilità, è pienghje senza lacrime.