Ischemia cardiaca: chì hè, sintomi principali è trattamentu
![Ischemia cardiaca: chì hè, sintomi principali è trattamentu - Salute Ischemia cardiaca: chì hè, sintomi principali è trattamentu - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/isquemia-cardaca-o-que-principais-sintomas-e-tratamento-2.webp)
Cuntenutu
- Tipi di ischemia cardiaca
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Sintomi di ischemia cardiaca
- Cause di ischemia cardiaca
- Cumu hè fattu u diagnosticu
L'ischemia cardiaca, cunnisciuta ancu cum'è ischemia miocardica o miocardica, hè caratterizata da una diminuzione di u flussu di sangue attraversu l'arterie coronarie, chì sò i vasi chì portanu u sangue à u core. Di solitu hè causatu da a presenza di placche grasse in l'internu, chì, quandu ùn sò micca trattate currettamente, ponu rompere è intasà u vascellu, causendu dolore è aumentendu a probabilità di un infartu.
U so trattamentu hè fattu cù droghe per migliurà u flussu di sangue di sti navi, prescritti da u cardiologu, cum'è metoprolol, simvastatin è AAS, per esempiu, in più di cuntrullà u colesterolu è u sale in a dieta è di fà attività fisica.
Tipi di ischemia cardiaca
L'ostruzzione di u flussu di sangue coronariu pò accade in modi diversi:
- Angina stabile: hè un tippu di ischemia cronica, ma transitoria, perchè u dulore toracicu nasce quandu a persona face qualchì sforzu, soffre qualchì stress emotivu o dopu manghjatu, è si migliora in pochi minuti o quandu si riposa. Se ùn hè trattatu, pò diventà un attaccu di core in u futuru.
- Angina instabile: hè dinò un tippu d'ischemia cronica, ma u dolore toracicu pò apparisce à ogni mumentu, dura più di 20 minuti, ùn migliora micca cù u riposu, è, s'ellu ùn hè micca trattatu rapidamente, diventerà un infartu. Capite megliu ciò chì hè l'angina, e so cause è cumu trattallu.
- Infartu agutu di miocardiu: l'infartu pò accade dopu a trasformazione di l'angina, o pò esse improvvisu, apparisce senza avvertimentu precedente. Hè carattarizatu da un dulore severu o brusgiatura in u pettu, chì ùn migliurà, è deve esse trattatu u più prestu pussibule in sala d'urgenza. Amparate à identificà un attaccu di core.
- Ischemia muta: hè a diminuzione di u flussu di sangue in l'arterie coronaria chì ùn causa micca sintomi, essendu spessu scuperta in esami di routine, è provoca un grande risicu di prugressu versu un infartu o un arrestu cardiacu improvvisu.
Queste tipe d'ischemia causanu una grande compromissione di a salute di u core, perciò devenu esse diagnosticati è trattati u più prestu pussibule, sia effettuendu controlli annuali, sia cercendu cure cun un medicu generale o cardiologu ogni volta chì apparisce sintomi di dolore. in pettu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'ischemia cardiaca pò esse fattu cù medicinali per:
- Riduce a frequenza cardiaca, cum'è propranolol, atenolol o metoprolol;
- Cuntrolla i livelli di pressione sanguigna, cum'è enalapril, captopril o losartan;
- Riduce e placche di grassu, cum'è simvastatin è atorvastatin;
- Diminuisce a furmazione di coaguli di sangue, cum'è AAS o clopidogrel, per a ripartizione di placche grasse;
- Dilate i navi di u core, cum'è isordil è monocordil.
Queste droghe devenu esse aduprate solu sottu una guida stretta da u cardiologu. Duvete ancu cuntrullà malatie cum'è u colesterolu altu, pressione alta, fumà, inattività fisica, diabete, apnea di u sonnu è attacchi d'ansietà, perchè ponu aumentà u risicu di ischemia cardiaca.
In i casi più severi, quandu l'usu di i medicazione ùn hè micca abbastanza, u cardiologu pò raccomandà una chirurgia, chì hè una procedura dilicata in cui u paziente pò esse ammessu à l'ospedale per più di 4 ghjorni è deve esse sottumessu à una terapia fisica mentre stà in ospedale per a riabilitazione. frequenza cardiaca precoce. U duttore pò urdinà, per esempiu, l'angioplastia cù o senza u piazzamentu di un stent o un innocu di l'arteria coronaria, chì hè per esempiu u rimpiazzamentu di una coronaria da a vena sapena. Capite cumu hè fatta a chirurgia di bypass.
Sintomi di ischemia cardiaca
I sintomi di ischemia cardiaca ponu esse:
- Dolore o brusgiatura in u pettu chì pò irradià versu u collu, u chin, e spalle o e bracce;
- Palpitazioni di u core;
- A pressione in u pettu;
- Mancanza di fiatu o difficultà à rispirà;
- Nausea, sudore fretu, pallore è malessere;
Tuttavia, l'ischemia cardiaca ùn pò micca presentà sintomi è hè scuperta solu in un esame di routine o quandu genera un infartu. Vede quale sò i 12 segni chì ponu indicà prublemi cardiaci.
Cause di ischemia cardiaca
A causa principale di ischemia cardiaca hè l'aterosclerosi, chì hè l'accumulazione di grassu in e arterie coronarie, per l'effettu à longu andà di u colesterolu altu, u zuccheru altu, l'inattività fisica, u fumu è l'obesità.
Tuttavia, altre malatie ponu purtà à ischemia cardiaca, cume lupus, diabete, embolia coronarica, sifilide, stenosi aortica, spasme coronaricu, ipertiroidismu assai severu è usu di droghe cum'è cocaina è anfetamine.
Cumu hè fattu u diagnosticu
Per identificà a presenza di ischemia in u core, alcune prove ponu esse fatte, chì devenu esse richieste da u medicu generale o cardiologu, cume:
- Elettrocardiograma;
- Test di eserciziu o test di stress;
- Ecocardiograma;
- Scintigrafia miocardica.
I test di sangue sò fatti per identificà a presenza di cambiamenti chì causanu risicu per u core, cum'è u colesterolu, u glucosiu in sangue, i trigliceridi è a funzione renale, per esempiu. Quandu un attaccu di core hè suspettatu, i test di sangue per valutà i livelli di enzimi cardiaci ponu ancu aiutà cù a cunferma. Scuprite chì testi sò richiesti per valutà u core.
Ogni test urdinatu dipende da i sintomi presentati da a persona, è, s'ellu ci hè ancu dubbitu, u cardiologu pò dumandà un cateterismu cardiacu per cunfirmà a presenza di una ischemia cardiaca. Sapete à chì serve, cumu si face è i risichi di cateterizazione cardiaca.