Chì ghjè u Complexe Edipu
Cuntenutu
U cumplessu Edipu hè un cuncettu difesu da u psicoanalista Sigmund Freud, chì si riferisce à una fase di u sviluppu psicosessuale di u zitellu, chjamata fase falica, in a quale cumencia à sente u desideriu di l'elementu babbu di u sessu oppostu è a rabbia è a ghjilusia per l'elementu di listessu sessu.
Secondu Freud, a fase fallica accade intornu à l'età di trè anni, quandu u zitellu principia à capì ch'ellu ùn hè micca u centru di u mondu è chì l'amore di i genitori ùn hè micca solu per elli stessi, ma ancu spartutu trà di elli. Hè dinò in questa tappa, chì u zitellu principia à scopre u so organu genitale, manipulendulu spessu, ciò chì hè spessu disapprovatu da i genitori, creendu in u zitellu un timore di castrazione, facendulu ritirà in quellu amore è desideriu per a mamma, postu chì u babbu hè un rivale assai superiore à ellu.
Questa hè una fase determinante per u vostru comportamentu in l'adultu, in particulare in relazione à a vostra vita sessuale.
Chì sò e fasi di u Cumplessu Oedipu
À circa 3 anni, u zitellu principia à esse più attaccatu à a so mamma, vulendu la solu per ellu stessu, ma cume scopre chì u babbu ama ancu a so mamma, sente ch'ellu hè u so rivale, perchè a vole solu per ellu stessu., senza a vostra ingerenza. Cum'è u zitellu ùn pò micca eliminà u so rivale, chì hè u babbu, pò diventà disubbidiente, è avè qualchì attitudine aggressiva.
Inoltre, quandu u zitellu entra in a fase fallica, cumencia à dirige u so interessu è a so curiosità versu u so organu genitale, chì pò esse percepitu da i genitori, postu chì u manipula spessu, ciò chì hè spessu disapprovatu da elli, fendu u ritiru à quellu amore è desideriu per a mamma, per via di a paura di esse castratu, postu chì u babbu hè un rivale assai superiore à ellu.
Sicondu Freud, hè ancu in questu stadiu chì i masci è e femine sò cuncernate cù e differenze anatomiche trà i sessi. E zitelle diventanu ghjelose di l'organu maschile è i masci anu paura di a castrazione, perchè pensanu chì u pene di a zitella hè statu tagliatu. D’altronde, a zitella, dopu avè scupertu l’assenza di un pene, si sente inferiore è culpisce a mamma, sviluppendu un sintimu d’odiu.
Cù u tempu, u zitellu principia à apprezzà e qualità di u babbu, imitendu generalmente u so cumpurtamentu è mentre avanza versu l'adultu, u zitellu si stacca da a mamma è diventa indipendente, cuminciendu à interessassi à altre donne.
I stessi sintomi ponu accade in e zitelli femine, ma u sintimu di u desideriu si face in relazione à u babbu è quellu di a rabbia è di a gelosia in relazione à a mamma. In e ragazze, sta fase hè chjamata Complexe Electra.
Chì ghjè u cumplessu di Edipu pocu risoltu?
L'omi chì ùn riescenu micca à superà u cumplessu di Edipo ponu diventà effeminati è sviluppà paure, è e donne ponu acquistà cumpurtamenti caratteristici di l'omi. Tramindui ponu diventà persone sessualmente più fresche è timide, è ponu sperimentà sentimenti d'inferiorità è paura di disapprovazione.
Inoltre, secondu Freud, hè cumunu chì quandu u cumplessu di Edipo si prolunga finu à l'età adulta, pò pruvucà l'omosessualità maschile o femina.