Aiutu! U mo Tattoo Itches è ùn vogliu micca danneghju
Cuntenutu
- Cause di un tatuu prurigatu
- Processu di guarigione normale
- Infezzione
- Reazione allergica à u pigmentu
- Cuntaminazione d'inchiostru
- Cundizioni preesistenti di a pelle
- Sarcoidosis
- Reazzioni MRI
- Trattà un tatuu prurigatu
- Creme è unguenti OTC
- Cumpressi freschi
- Mantene a zona umida
- Bagnu di farina d'avena (solu per i vechji tatuaggi)
- Medicazione per e condizioni di a pelle
- Tirendu vechja inchjostru
- Quandu per vede un duttore
Panoramica
Sì avete pruritu di grattà u vostru tatuu, ùn site micca sicuru solu.
Un tatuu hè più suscettibile à prurito quandu hè frescu, ma questu pò accade in ogni tappa di u prucessu di guarigione. Quandu avete un tatuu novu, a pelle hè dannighjata cù aghi è inchjostru, chì pò causà prurito à un certu puntu.
Eppuru, ùn importa micca a causa, duvete mai scratch à u vostru tatuu - soprattuttu s'ellu hè una tinta nova chì hè sempre guarita. Chistu pò purtà à danni gravi à u tatuu, è ancu à a pelle circundante.
Leghjite puru per amparà di più nantu à e multiple cause di tatuaggi pruriginosi è ciò chì pudete fà per trattalli senza cede à a voglia di grattà.
Cause di un tatuu prurigatu
A pruritazione hè più cumuna cù i novi tatuaggi, ma pò accade ancu cù i vechji tatuaggi. Un tatuu prurigatu pò esse attribuitu à una o più di e cause seguenti.
Processu di guarigione normale
Quandu avete un tatuu novu, a vostra pelle si ritrova letteralmente da una ferita. A pelle hè infiammata è travaglia per prevene l'infezioni è riparassi. Quandu i tessuti di a pelle guariscenu, hè normale sperimentà qualchì prurito.
Infezzione
Un novu tatuu espone strati profondi di l'epidermide (stratu superiore) è dermi (stratu mediu) di tessuti di a pelle. A vostra nova tinta hè più vulnerabile à l'infezzione in i primi dui settimane di u prucessu di guarigione.
Se a zona si infetta, pudete sperimentà prurito cù gonfiore, rossu è scarica. Infezzioni gravi ponu causà frebba è brividi. Una infezzione probabilmente ghjustificherà una visita à u duttore.
Reazione allergica à u pigmentu
Alcune persone anu una reazione allergica à l'inchiostru propiu adupratu in u tatuu. I pigmenti di u tatuu ponu esse fatti di tinture chì sò fatte da materie plastiche. Sicondu l'Accademia Americana di Dermatologia (AAD), una reazione allergica pò accade subitu o ancu parechji anni dopu à avè tatuatu. Di conseguenza, pudete avè un pruritu severu cù rossi è urti cum'è alveare.
Cuntaminazione d'inchiostru
A parte di e reazioni allergiche à l'inchjostru di tatuu, hè ancu pussibule di sviluppà sintomi da l'inchjostru di tatuu chì hè statu contaminatu. Pudete esse in periculu ancu se l'inchiostru hè tichittatu "sterile", secondu u.
Cundizioni preesistenti di a pelle
Sì avete una cundizione preesistente di a pelle, cum'è eczema o psoriasis, pudete micca esse u megliu candidatu per fà un tatuu. Tuttavia, hè ancu pussibule avè un flare-up dopu chì avete digià avutu un tatuu. Questu pò causà macchie rosse, prurigine di pelle in ogni locu di u vostru corpu; una zona tatuata di a pelle ùn face eccezione. Amparate più nantu à a sicurezza di i tatuaggi quandu avete psoriasis.
Sarcoidosis
A sarcoidosi hè una cundizione chì pò influenzà i tatuaggi più vechji. In fatti, sta cundizione autoimmune pò accade decine d'anni dopu, è ancu influenzà l'organi interni, secondu l'AAD. Mentre ùn hè micca direttamente ligata à l'inchjostru di u tatuu, a sarcoidosi hè cunnisciuta per causà pruriti estremi è inflammazioni in i vechji tatuaggi.
Reazzioni MRI
I duttori urdinanu à volte scansioni di risonanza magnetica (MRI) per diagnosticà certe condizioni di salute. Ancu se raru, i rapporti di scansioni MRI chì affettanu vechji tatuaggi. I sintomi ponu include prurito cù gonfiore. Queste tendenu à schjarisce da soli dopu à un brevi periodu di tempu senza alcuna altra intervenzione medica.
Trattà un tatuu prurigatu
U trattamentu adattatu per un tatuu prurigatu dipende da a causa sottostante. I tatuaggi novi sò particularmente propensi à danni è infezioni, dunque una cura estrema deve esse pigliata in modo da ùn impastassi l'inchiostru o a pelle circundante. I tatuaggi più vechji ponu ancu esse vulnerabili à i danni à a pelle in certi casi.
Creme è unguenti OTC
Di regula, ùn vulete micca applicà creme è prufumi senza prescrizzione (OTC) à novi tatuaggi perchè questi ponu interferisce cù u prucessu naturale di guarigione di a vostra pelle. Pudete, tuttavia, applicà l'idrocortisone topica à un tatuu vechju pruriginoso.
Cumpressi freschi
E cumpresse fresche ponu facilità u pruritu riducendu ancu u gonfiore. Preguite à u vostru duttore prima di aduprà cumpresse intornu à i tatuaggi recenti. Pò piglià circa duie settimane per guarisce novi tatuaggi, secondu a Fundazione Nemours.
Mantene a zona umida
Se a vostra pelle hè pruriginosa è secca, a soluzione pò ripusà in idratazione.Per i vechji tatuaggi, sceglite una lozione à base di farina d'avena o una crema idratante più spessa fatta da burru di cacao. Stà luntanu da i prudutti cù culori è fragranze, chì questi ponu causà ulteriore irritazione è ponu aumentà involuntariamente u pruritu.
Per i tatuaggi novi, cuntrollate cù u vostru artista nantu à cumu mantene megliu idratati. Alcuni artisti tatuatori raccomandanu contra certi creme idratanti o ingredienti basati nantu à a teoria chì ponu tirà inchiostru novu. Di solitu, una lozione di mani senza fragranza, senza prufume, hè cunsiderata a megliu.
Bagnu di farina d'avena (solu per i vechji tatuaggi)
I bagni colloidali di farina d'avena ponu furnisce un sollievu calmante per a pelle pruriginosa intornu, cumprese i vostri vechji tatuaggi. Ùn aduprate mai stu metudu per i tatuaggi novi, chì ùn duvete micca immergeli in acqua per almenu un paru di settimane.
Medicazione per e condizioni di a pelle
Se una cundizione preesistente di a pelle face a pruritura di u tatuu, u vostru duttore pò prescrive creme topiche. Questu include eczema, rosacea è psoriasis. Se site diagnosticatu di sarcoidosi, duverete piglià immunosuppressanti per prevene prurite è altre complicazioni à u vostru sistema immunitariu.
Tirendu vechja inchjostru
Sfurtunatamente, se l'inchjostru stessu hè a causa di u vostru tatuu prurigatu, ùn si pò micca solu caccià lu. Avete bisognu di vede un dermatologu per a rimozione prufessiunale di tatuaggi. Questu generalmente implica trattamenti laser, o altri trattamenti per a pelle cum'è dermabrasione. Certe volte pudete esse lasciatu cù una cicatrice permanente. Hè ancu più difficiule di caccià i pigmenti più scuri.
Quandu per vede un duttore
Un tatuu prurigatu pò avè parechje cause, ma a maiò parte di queste sò curabili. Soprattuttu, duvete risiste à a voglia di grattà. Questu aggraverà e cose, è pudete ancu distorsioni u vostru tatuu.
Se suspettate una infezzjoni, hè impurtante vede u vostru duttore. Ùn ritardate micca se avete febbre, brividi, è vi sentite male. U vostru duttore pò prescrive antibiotici per aiutà à trattà l'infezzione evitendu ancu a so diffusione. Non solu e infezioni ponu purtà à cumplicazioni gravi, ma ponu ancu purtà à cicatrici di u tatuu.