Autore: Frank Hunt
Data Di Creazione: 19 Marzu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Lugliu 2024
Anonim
Ivermectina: à chì serve è cumu aduprà - Salute
Ivermectina: à chì serve è cumu aduprà - Salute

Cuntenutu

Ivermectina hè un rimediu antiparassiticu capace di paralizà è di prumove l'eliminazione di parechji parassiti, essendu principalmente indicatu da u duttore in u trattamentu di l'oncocerciasi, l'elefantiasi, a pediculosi, l'ascariase è a scabbia.

Stu rimediu hè indicatu per l'adulti è i zitelli di più di 5 anni è pò esse truvatu in farmarii, hè impurtante cunsultà u duttore in quantu à u so usu, postu chì a dosa pò varià secondu l'agentu infettivu da trattà è u pesu di a persona interessata. .

Per chì ghjè

Ivermectina hè un medicamentu antiparassiticu assai indicatu in u trattamentu di parechje malatie, cum'è:

  • Strongyloidiasis intestinali;
  • Filariasis, cunnisciutu popularmente cum'è elefantiasi;
  • Scabbia, chjamata dinò scabbia;
  • Ascariasis, chì hè l'infezzione da u parassita Ascaris lumbricoides;
  • Pediculosi, chì hè infestazione cù i pidocchi;
  • Onchocerciasi, pupularmente cunnisciuta cum'è "cecità fluviale".

Hè impurtante chì l'usu di l'ivermectina sia fattu secondu a guida di u duttore, perchè hè cusì pussibule di prevene l'apparizione di effetti collaterali cum'è diarrea, stanchezza, dolore di panza, perdita di pesu, stinzia è vomitu. In certi casi, vertigini, sonnolenza, vertigini, tremori è urticaria ponu apparisce ancu nantu à a pelle.


Cumu aduprà

Ivermectina hè di solitu aduprata in una sola dose secondu l'agentu infettivu chì deve esse eliminatu. A droga deve esse presa à stomacu vacu, un'ora prima di u primu pastu di a ghjurnata. Ùn deve micca esse ingeritu cù droghe di a classe barbiturica, benzodiazepina o acidu valproicu.

1. Strongyloidiasis, filariasis, pidocchi è scabbia

Per trattà a forteyloidiasis, filariasis, infestazione di pidocchi o scabbia, a dose raccomandata deve esse adattata à u vostru pesu, cume:

Peso (in chilò)Numaru di pasticchi (6 mg)
15 à 24½ comprimita
25 à 351 tavuletta
36 à 501 ½ comprimita
51 à 652 pasticchi
66 à 792 ½ pasticchi
più di 80200 mcg per kg

2. Onchocerciasi

Per trattà l'oncocerciasi, a dosa raccomandata, secondu u pesu, hè a seguente:


Peso (in chilò)Numaru di pasticchi (6 mg)
15 à 25½ comprimita
26 à 441 tavuletta
45 à 641 ½ comprimita
65 à 842 pasticchi
più di 85150 mcg per kg

Possibili effetti collaterali

Alcuni di l'effetti secondari più cumuni chì ponu accade durante u trattamentu cù ivermectina sò diarrea, nausea, vomitu, debolezza generalizata è mancanza di energia, dolore addominale, perdita di appetitu o stinzia. Queste reazzioni sò generalmente mite è transitorie.

Inoltre, reazzioni allergiche ponu accade dinò, soprattuttu quandu si prende ivermectina per l'oncocerciasi, chì si pò manifestà cun dolore addominale, frebba, prurito à u corpu, macchie rosse nantu à a pelle, gonfiore in l'ochji o palpebre. Sì questi sintomi si presentanu, hè cunsigliatu di smette di aduprà u medicamentu è di cercà immediatamente aiutu medicu o di a sala d'urgenza più vicina.


Quale ùn deve micca piglià

Questa medicina hè contraindicata per e donne incinte, e donne chì allattanu, i zitelli sottu 5 anni o 15 kg è i pazienti cun meningite o asma. Inoltre, ùn deve ancu esse adupratu in e persone cun ipersensibilità à l'ivermectina o à qualsiasi di l'altri cumpunenti prisenti in a formula.

Ivermectina è COVID-19

L'usu di l'ivermectina contr'à COVID-19 hè statu ampiamente discusso in a cumunità scientifica, perchè questu antiparasiticu hà azzione antivirale contr'à u virus rispunsevule di a frebba gialla, ZIKA è dengue è, dunque, si supponeva chì averia ancu un effettu contr'à SARS- CoV-2.

In u trattamentu di COVID-19

Ivermectina hè stata testata da ricercatori in Australia in una cultura cellulare in vitro, chì hà dimustratu chì sta sustanza hè efficace in l'eliminazione di u virus SARS-CoV-2 in solu 48 ore [1] . Tuttavia, questi risultati ùn eranu micca abbastanza per pruvà a so efficacia in l'omu, è sò necessarie prove cliniche per verificà a so vera efficacia. in vivo, è stabilisce ancu se a dosa terapeutica hè sicura in l'omu.

Un studiu di i pazienti ricoverati in Bangladesh[2] hà destinatu à verificà se l'usu di l'ivermectina sarebbe sicuru per questi pazienti è chì ci seria un effettu contr'à SARS-CoV-2. Cusì, questi pazienti sò stati sottumessi à un protocolu di trattamentu di 5 ghjorni cù solu ivermectina (12 mg) o una sola dose di ivermectina (12 mg) in combinazione cù altre droghe per 4 ghjorni, è u risultatu hè statu paragunatu cù u gruppu placebo cumpostu da 72 pazienti. Di conseguenza, i ricercatori anu trovu chì l'usu di l'ivermectina sola era sicuru è chì era efficace in u trattamentu di COVID-19 lieve in pazienti adulti, tuttavia sò necessarii ulteriori studii per cunfirmà questi risultati.

Un altru studiu realizatu in India hà scopu di verificà se l'usu di l'ivermectina per inalazione averebbe un effettu antiinfiammatorio contr'à COVID-19 [3], postu chì sta droga hà u putenziale di interferisce cù u trasportu di una struttura SARS-CoV-2 à u nucleu di e cellule umane, resultendu in l'effettu antivirale. Tuttavia, questu effettu hè pussibile solu cù dosi elevate di ivermectina (più alta di a dose raccomandata per u trattamentu di i parassiti), chì puderebbe causà effetti di tossicità epatica. Cusì, in alternativa à l'alta dosi di ivermectina, i circadori anu prupostu l'usu di sta droga per inalazione, chì puderia avè una azzione megliu contr'à SARS-CoV-2, tuttavia sta via di amministrazione deve sempre esse studiata megliu.

Amparate più nantu à i rimedii per trattà l'infezzione cù u novu coronavirus.

In a prevenzione di COVID-19

In più di l'ivermectina chì hè studiata cum'è una forma di trattamentu per COVID-19, altri studii sò stati realizati cù u scopu di verificà se l'usu di sta droga aiutaria à prevene l'infezioni.

Un studiu da circadori in i Stati Uniti hà scopu di investigà perchè COVID-19 hà incidenze diverse in parechji paesi [5]. In cunsequenza di st'inchiesta, anu trovu chì i paesi africani anu una incidenza più bassa per via di l'usu di droghe di massa, principalmente droghe antiparassitiche, inclusa l'ivermectina, per via di u risicu aumentatu di parassiti in questi paesi.

Cusì, i circadori credenu chì l'usu di l'ivermectina puderia diminuisce a percentuale di replicazione di u virus è impedisce u sviluppu di a malattia, tuttavia stu risultatu hè basatu solu nantu à e correlazioni, è ùn sò state effettuate prove cliniche.

Un altru studiu hà dettu chì l'usu di nanoparticule assuciatu à l'ivermectina puderia diminuisce l'espressione di i recettori prisenti in e cellule umane, ACE2, chì si leganu à u virus, è di a proteina prisente nantu à a superficia di u virus, diminuendu u risicu d'infezzione. [6]. Tuttavia, più studii in vivo sò necessarii per pruvà l'effettu, è ancu studii di tossicità per verificà chì l'usu di nanoparticule di ivermectina hè sicuru.

In quantu l'usu di l'ivermectina preventivamente, ùn ci sò ancu studii conclusivi. Tuttavia, per chì l'ivermectina funziona impedendu o riducendu l'entrata di virus in cellule, hè necessariu chì ci sia una carica virale, perchè cusì hè pussibile avè l'azione antivirale di a droga.

A Più Lettura

Embaúba: à chì serve è cumu aduprà

Embaúba: à chì serve è cumu aduprà

Embaúba, cunni ciuta ancu cum'è albero di bradipo o imbaíba, hè una pianta medicinale chì cuntene alcaloidi, flavonoidi, tannini è glico idi cardiotonici è, per ...
Bebè sottopesu

Bebè sottopesu

U zitellu ottu pi u hè quellu chì na ce cù menu di 2,5 kg, chì pò e e diagno ticatu chjucu per l'età ge tazionale durante a gravidanza.Pò e e identificatu ch...