Chì significa a "finestra immune di HIV"?
Cuntenutu
- Quandu esse testatu per HIV
- Chì ci hè a differenza trà a finestra immunologica è u periodu d'incubazione?
- Chì ghjè un falsu risultatu negativu?
- Finestra immune di altre infezioni
A finestra immunologica currisponde à u periodu trà u cuntattu cù l'agente infettivu è u tempu chì ci vole à u corpu per pruduce abbastanza anticorpi contr'à l'infezzione chì ponu esse identificati in i test di laboratorio. In quantu à HIV, hè cunsideratu chì a vostra finestra immune hè di 30 ghjorni, vale à dì, ci vole almenu 30 ghjorni per chì u virus diventi rilevabile per mezu di test di laboratorio.
Hè impurtante cunnosce a finestra immunologica di e infezioni per impedisce un falsu risultatu negativu da esse liberatu, per esempiu, in più di esse essenziale in quantu à u prucessu di donazione è trasfusione di sangue. Cusì, hè raccomandatu chì à u mumentu di l'esami o di a donazione di sangue, l'infurmazioni relative à u comportamentu risicatu, cume spartimentu di aghi è siringhe o rapporti sessuali senza preservativi, sianu informate.
Quandu esse testatu per HIV
A finestra immune di l'HIV hè di 30 ghjorni, tuttavia secondu u sistema immunitariu di a persona è u tippu di virus, hè pussibule chì a finestra immune di l'HIV sia di 3 mesi. Cusì, hè raccomandatu chì u test di HIV sia fattu 30 ghjorni dopu u comportamentu risicatu, vale à dì dopu à i rapporti sessuali senza preservativu, affinchì ci sia abbastanza tempu per chì u corpu produci abbastanza anticorpi contr'à u virus per esse rilevati per mezu di test serologichi. . o moleculare.
In alcune persone, u corpu hè capace di pruduce quantità sufficienti di anticorpi specifici contra l'HIV circa 30 ghjorni dopu à u comportamentu risicatu, cume u sessu senza prutezzione, ancu s'ellu ùn ci sò sintomi. Cusì, hè raccomandatu chì u primu test di HIV sia fattu almenu 30 ghjorni dopu u comportamentu risicu, rispettendu a finestra immunologica, è deve esse ripetutu dopu 30 è 60 ghjorni dopu u primu test, ancu se u test hè statu negativu è chì i sintomi anu avutu micca natu.
Cusì, hè pussibule per l'organisimu di pruduce abbastanza anticorpi contr'à u virus HIV, essendu pussibule di rilevallu in l'esame è evitendu cusì risultati falsi negativi.
Chì ci hè a differenza trà a finestra immunologica è u periodu d'incubazione?
A diversità di a finestra immunologica, u periodu di incubazione tene in contu i sintomi. Cioè, u periodu d'incubazione di un determinatu agente infettivu currisponde à u tempu trà u mumentu di l'infezzione è l'apparizione di i primi sintomi, varianu secondu u tippu d'infezzione.
D'altra parte, a finestra immunologica hè u tempu trà l'infezzione è a rilevazione per mezu di testi, vale à dì, hè u tempu chì l'organisimu piglia per pruduce marcatori specifici (anticorpi) per u tippu d'infezzione. Cusì, in casu di u virus HIV, per esempiu, a finestra immunologica hè da 2 settimane à 3 mesi, ma u periodu d'incubazione hè trà 15 è 30 ghjorni.
Malgradu questu, a persona cun u virus HIV pò passà anni senza chì i sintomi di l'infezzione sianu rimarcati, dunque hè impurtante chì l'infezzione sia monitorata periodicamente è chì i testi sò fatti dopu à u comportamentu risicu, rispettendu a finestra immunologica. Amparate à identificà i primi sintomi di u SIDA.
Chì ghjè un falsu risultatu negativu?
U falsu risultatu negativu hè quellu chì si esegue durante a finestra immunologica di l'agente infettivu, vale à dì, u sistema immunitariu ùn pò micca pruduce abbastanza anticorpi contr'à l'agente infettivu per esse rilevabile in i test di laboratorio.
Hè per quessa chì hè impurtante cunnosce a finestra immunologica di e infezioni per chì u risultatu liberatu sia u più veru pussibule. Inoltre, in casu di malatie chì ponu esse trasmesse per cuntattu sessuale o trasfusioni di sangue, cum'è HIV è epatite B, per esempiu, hè impurtante chì l'infurmazioni date à u duttore sianu vere per ch'ellu ùn ci sia seroconversione à u mumentu di trasfusione, per esempiu.
Finestra immune di altre infezioni
Cunnosce a finestra immunologica di e infezioni hè impurtante sia per sapè quandu hè u mumentu ideale per fà a prova è per evità falsi risultati negativi, sia per a donazione di sangue è i processi di trasfusione, postu chì queste procedure ponu purtà risicu per a donazione di u destinatariu quandu u donatore hà risicu cumpurtamentu chì ùn hà micca infurmatu in u screening.
Cusì, a finestra immunologica di l'epatite B hè trà 30 è 60 ghjorni, quella di l'epatite C trà 50 è 70 ghjorni è quella di l'infezzione da u virus HTLV hè trà 20 è 90 ghjorni. In casu di sifilide, a finestra immunologica varieghja secondu u stadiu di a malattia, tuttavia, in a maiò parte di i casi, hè dighjà pussibule di rilevà anticorpi contr'à u Treponema pallidum, l'agente causativu di a sifilide, circa 3 settimane dopu l'infezzione.